شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

علیشیری: جناح سیاسی من مردم هستند؛‌با این همه پول و سرمایه در منطقه یک بانک از خودمان نداریم،‌ در شهرستان خیانت ها شده است  

در آخرین روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محمد حسین علیشیری از لار با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری…

در آخرین روز از وقت قانونی ثبت نام از دواطلبین در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، محمد حسین علیشیری از لار با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام به نام نويسی کرد. ضمن پوزش از تاخیر در انتشار مصاحبه وی با خبرنگاران (به دلیل شلوغی فعالیت خادمین شما در میلاد لارستان) متن مصاحبه در ادامه می خوانیم.

به گزارش میلاد لارستان، وی پس از نام نویسی در پاسخ به سوال خبرنگاران در معرفی خود اظهار داشت: محمدحسین علیشیری فرزند شهید غلامحسین علیشیری متولد ۱۳۴۵ هستم.مدتی در بانک ملی سابقه خدمت داشته و سپس در دانشگاه پیام نورمرکز اوز مشغول به تدریس شده و هم اکنون نیز عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اوز هستم. در دانشگاه آزاد اسلامی، فنی و حرفه ای لار و نیز در مراکز ضمن خدمت بانک ملی نیز تدریس داشته ام. در نهادهایی مانند جهاد سازندگی، روایط عمومی سپاه پاسداران و نیز در تشکیل بسیج فعالیت داشته و تا آنجا که توانسته ام خادم مردم منطقه و ایران بوده ام.

علیشیری دلیل حضور  خود در عرصه انتخابات را اینگونه تشریح نمود:  مشکلاتی در بعد منطقه ای، استانی، ملی و بین الملل  حس نموده و وارد عرصه انتخابات شده ام. بعد از انقلاب احساس می کنم طی این چهل سال با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم. البته نمی خواهم بگویم که تا بحال کاری صورت نگرفته است بلکه کارهای زیادی صورت گرفته اما این کارها در شان مردم غیور ایران نیست.

حالا مردم با این همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند. پیرو صحبت رهبری آنهایی که از ابتدا در راس امور بوده اند باید کنار رفته و راهنما و هدایت گر جوان هایی باشند که بتوانند بیایند با نیرو و فکر و تحصیلات بروز جوانی حود در راس امور اجرایی و قضایی مملکت قرار بگیرند و به مملکت و مردم ایران خدمت نمایند.

مسئولین تنبل شهرستان نتوانستند حق و حقوق بودجه ای منطقه را کسب نمایند.

وی ادامه داد: در بعد منطقه ای ضعف های زیادی احساس می شود. هر چیزی که در منطقه داریم حدود ۷۰ درصد آن از صدقه سر خیرین بوده است و مسئولین تنبل شهرستان ما نتوانستند حق و حقوق بودجه ای منطقه را کسب نمایند. متاسفانه این ضعف را مسئولین از طریق گرفتن کاسه گدایی جلو خیرین دراز کردن پوشانده اند.

باید سرمایه خیرین را به سمتی برد که دولت نمی تواند سرمایه گذاری کند مانند صدا و سیما

علیشیری گفت:‌ در منطقه ما مدارس، بیمارستان و حتی فرودگاه منطقه توسط خیرین ساخته شده است در حالیکه در شهرستان مجاور ما سه بیمارستان توسط دولت ساخته شده است. زمانی در دولت احمدی نژاد با دکتر لنکرانی و دکتر ایمانیه جلسه ای داشتیم و قرار بود دقایقی را من صحبت کنم. دقیقه ای را از این بحث به شهرستان اختصاص دادم و به دکتر لنکرانی وزیر بهداشت آن زمان مسائل شهرستان در خصوص دستگاه ام آر آی را مطرح و پیگیری نمودم و بعد از گله از این مسئول این اتفاق صورت پذیرفت.  به مسئولی اعلام کرده ام که باید سرمایه خیرین را به سمتی ببرید که دولت در آنجا نمی تواند سرمایه گذاری کند مثلا حوزه صدا و سیما که دولت کمتر کمک می کند. مثلا می شود با ایجاد یک مرکز توسط خیرین دولت را مکلف کرد تا تجهیزات صدا و سیما را در لار تجهیز نماید.

به مسئولین گفتم ۶ ماه حوزه استخدامی لارستان را به من بدهید،‌ خیانت های زیادی در شهرستان به وقوع پیوسته است

وی ادامه داد: زمانی به مسئولین اعلام کردم شش ماه حوزه استخدامی لار را در اختیار من قرار دهید. شما می بینید تعداد زیادی از کارمندان شهرستان غیر لارستانی هستند. شما چند نفر لارستانی را می توانید پیدا کنید که در شهرستان های دیگر فارس در بخش اداری در حال کار و استخدام هستند. من می گویم حق جوان ماست که در شهرستان خود استخدام شود. چرا کارخانه سیمان ما یکی مانند حسین علیشیری باید دو سال بجنگد اما  پس از دو سال  سهام را به فردی دیگر را با همان قیمت گذشته  واگذار نمایند.  در صورتی که همان موقع من گفتم که با قیمت واقعی باید به فروش برسد. متاسفانه خیانت های زیادی در شهرستان به وقوع پیوسته است.

با این همه پول و سرمایه در منطقه یک بانک از خودمان نداریم  

علیشیری افزود: باید کارگروهی از ریش سفیدان و معتمدین در جهت ایجاد اتحاد بین چهار شهرستان به وجود آید. باید از جوانان شهرستان استفاده گرد. ما در زمینه های مختلفی ضعف داریم. هیچ شهرستانی در استان به اندازه لارستان دارای بانک نیست و با وجود این همه سرمایه دار در منطقه یک بانک  خوب از خودمان نداریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهرم با یک اداره راه مسیر خود به سمت شیراز را دوبانده کرده است اما ما با یک اداره کل به این مهم نرسیده ایم و هر روز کشته می دهیم. دلیل این اتفاق ها چیست. باید مسئولین ما برای مردم منطقه مشوق باشند تا در حوزه های مختلف سرمایه گذاری نمایند. درد و دل زیاد است ولی باید در زمان خود بیان گردد.

وی گفت: زمانی نزد آقا مجتبی رفتم و طرحی را برای ایجاد پتروشیمی لارستان از طریق اوراق دولتی ارائه دادم بگونه ای که با سرمایه و خرید سهام توسط مردم ساخت و تجهیز پتروشیمی توسط دولت صورت پذیرد تا یک اعتمادی هم بین دولت و مردم ایجاد گردد اما این اتفاق صورت نگرفت. پولهای زیادی در بانک های لارستان وجود دارد که به دلیل عدم هدایت ها این پولها سرگردان مانده است. تجارت قوی، بندر خشک، اداره راه حق لارستان است.

جناح سیاسی من مردم هستند

علیشیری در خصوص جناح سیاسی خود اظهار داشت: جناح سیاسی من مردم هستند همان گونه که امام مردم را انتخاب نمودند. میزان رای مردم است و باید به مردم توجه شود و اعتراض آنها را پیگیری کرد. مردم حق دارند زیرا ۸ سال جلو دنیا ایستاده اند. نباید هر روز یک فشار به مردم تحمیل شود زیرا این مردم لایق این فشارها نیستند. وی گفت:  بنظر من مردم به دنبال کسانی هستند که از آنها در سطح ملی و شهرستانی دفاع نمایند.

باید کارگرو هایی جهت رفع نیازمندی های منطقه از۴ شهرستان ایجاد نماییم

وی در خصوص هدف خود از کاندید شدن و برنامه کلان در صورت ورود به مجلس  گفت: هدف اصلی من نوکری و خدمت به مردم است. همراه با نسل جوان و هدایت گری افراد مسن تر سعی به خدمت کردن به مردم دارم. در هر جا و هر کاری یک سری فرصت ها و تهدیدها وجود دارد که باید آنها را شناسایی کرده و در جهت رفع ضعف ها اقدام نموده و در جهت قدرتمندکردن نقاط قوت عمل نماییم.

مجلس روی ۲۰-۳۰ نفر می گردد و بقیه نقش عروسک دارند

علیشیری ادامه داد: این اتفاق صورت نمی گیرد مگر با همدلی افراد دلسوز و متخصص  و با همدلی افراد چهار شهرستان. ما باید کارگرو هایی جهت رفع نیازمندی های منطقه ایجاد نماییم و در این راستا کار کنیم. در سطح ملی نیز در راستای عدالت اجتماعی و ملی قوانینی را به وجود آوریم تا رانت خواران نتواند از ضعف ها استفاده کرده و از حق و حقوق مردم سو استفاده نمایند. این مردم ۴۰ سال خون داده اند و اکنون نباید حالتی اتفاق بیافتد که فردی که حتی نشانه مهر بر روی پیشانی اوست گفته شود پولی را برداشته و فرار کرده است. از طرفی آرزوی دختر سیزده ساله ای خوردن میوه باشد. مسئولی خوب است که ریگی در کفشش نبوده و بتواند حق مردم را در مجلس بگیرد. متاسفانه مجلس ما بر روی بیست سی نفر می گردد و بقیه نقش عروسک دارند.

مهمترین پتانسیل منطقه تجارت است،

وی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان مهم ترین پتانسیل منطقه را تجارت عنوان نموده و گفت: در زمان دولت احمدی نژاد با آقای فولادچنگ برای ساخت کارخانه سیمان دوم لار صحبت نمودیم. طی صحبت هایی که کردیم با وجود اینکه به هیچ شهرستانی حق داشتن دو کارخانه سیمان را نمی دادند اما قرار شد که با سرمایه گذار نزد داماد آقای احمدی نژاد برویم و مجوز را از دکتر احمدی نژاد اخذ نماییم. متاسفانه یکی از اعضای شورای شهر و مسئولین لار آقای فولادچنگ را به دلیل مسائل سیاسی از این کار منصرف نمودند.

این اتفاق بخاطر حسادت و بعد مسائل سیاسی رخ داد که مثلا من بخاطر پیگیریم ممکن است بعدا منصبی را اخذ نمایم. در پایان متاسفانه این اتفاق نیافتاد و سرمایه گذار منصرف شد. در خون منطقه ما تجارت وجود دارد و از گذشته در لارستان بزرگ تجارت وجود داشته است. در حال حاضر حدود ۵۰ درصد تجارت ایران با حوزه خلیج فارس توسط لارستانیها صورت می گیرد. ما باید از لحاظ مدیریتی این افراد را کمک نماییم تا کار خود را به انجام برسانند وگرنه این افراد کار خود را بلد هستند.

وی در پاسخ به سوالات کوتاه نیز موارد زیر را بیان نمود:

استان لارستان: آرزوی دیرینه مردم

جمشید جعفرپور: مدیری همانند نمایندگان گذشته

دولت تدبیر و امید: دولت تزویر و ناامیدی

نظر شما در مورد جبهه احمدی نژاد

 احمدی نژاد:  لایق ترین، خادم ترین و متدین ترین و ولایت مدارترین مدیر پس از انقلاب

سیدمحمدخاتمی: فردی که جلو رهبر جبهه گرفت و کارخانه برقی که حق لارستان بود به جهرم منتقل کرد.

برجام: یک کلاه گشاد سر دولتی که خود را عاشق پیشه غرب می داند.

اختلاس: چیزی که مردم از آن رنج می برند البته الحمدلله با حمایت رهبری و توسط آقای رئیسی در حال مبارزه می باشد

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین