جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پایان کشت کلزا در 1100 هکتار از اراضی لارستان

  مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: هزار و صد هکتار از اراضی زراعی لارستان زیر کشت کلزا رفت . به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و…

 

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: هزار و صد هکتار از اراضی زراعی لارستان زیر کشت کلزا رفت .

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان  علی سعیدی نژاد ضمن اعلام پایان کاشت کلزا در شهرستان گفت : کشت کلزا در لارستان که از تاریخ پانزدهم مهر ماه  شروع در دهم آذر ماه  با سطح زیر کشت هزار و صد هکتار از اراضی کشاورزی  پایان یافت .

وی با اشاره به  اینکه  کشت کلزا به صورت صد در صد مکانیزه انجام شد  بیان کرد : به طور میانگین میزان بذر مصرفی ۷/۸ کیلوگرم در هکتار بوده که از رقم گواهی شده  هایولا ۵۰ استفاده شد.  استفاده از دستگاه های کارنده در کاهش میزان بذر مصرفی و همچنین افزایش برداشت محصول موثر است.

سعیدی نژاد بیان کرد: در این مدت کارشناسان ستادی و همچنین کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان در راستای تحقق اهداف سازمانی و مطابق با سیاست های نظام برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا ، با برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی ، حضور در مزرعه و آموزش انفرادی و چهره به چهره کشاورزان ، بازدیدهای ترویجی ، ایجاد سایت الگویی در منطقه بیرم ، ارسال پیامک ترویجی ،تولید اطلاعیه ، پوستر و بنر به ترویج هرچه بیشتر کشت کلزا پرداختند .

این مقام مسئول اظهار کرد : در حال حاضر تمامی سطح کشت شده سبز و در وضعیت مطلوب به سر میبرد که عملیات داشت که شامل تغذیه مناسب، مبارزه با عوامل خسارت زا با نظارت کارشناسان مراکز به طور منظم صورت می گیرد .

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین