چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

برگزاري نشست علمي با رويكرد بيانيه گام دوم انقلاب در لارستان

نشست تخصصي علمي پژوهشي نقش دانشگاه و حوزه علميه در عملياتي كردن بيانيه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار…

نشست تخصصي علمي پژوهشي نقش دانشگاه و حوزه علميه در عملياتي كردن بيانيه گام دوم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامي لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا، در اين همايش كه امام جمعه موقت شهرستان لارستان، رئيس دانشگاه دولتي لارستان، برخي از مسئولين شهرستان، استادان، هيات رئيسه و كاركنان دانشگاه آزاد لارستان حضور داشتند؛ مهدي زارع ضمن تشكر از حضور استادان و صاحب نظران شهرستان در اين نشست علمي پژوهشي، اظهار كرد: بيانيه گام دوم انقلاب، حامل پيام هاي بسيار مهمي از جانب رهبر فرزانه انقلاب براي پيشبرد اهداف كلان انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام راحل مي باشد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان ادامه داد: توصيه رهبر حكيم انقلاب در بيانيه گام دوم در رابطه با علم و پژوهش و همچنين اخلاق و معنويات، بايد سرلوحه كار دانشگاهيان قرار بگيرد.

زارع در اين خصوص بيان كرد: یكي از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب، اسلامي شدن علوم انساني است كه بارها مدّ نظر ايشان قرار گرفته و اشاره ای انتقادی است به نگاه غرب به انسان به عنوان يك ماهيت لذت طلب و منفعت طلب.

زارع متذكر شد: امروز دنياي غرب براساس سه اصل ليبراليسم، كاپيتاليسم و دموكراسي بنا شده است و متاسفانه در اين نگاه، انسان را در لذت، منفعت و چيدمان سياسي دموکراسی مشخص، محصور كرده و اجازه شكوفايي ذهني و فكري بر مبناي آزادي خواهي را به آن نمي دهد.

وي اضافه كرد: بسياري از انديشمندان در غرب با نگاهي تك بعدي، بسياري از تحولات را به نفع اميال خود تفسير كرده، به نحوي كه جامعه شناسي و ديگر شاخه هاي علوم انساني در غرب از واقعيت و فطرت حقیقی انسان دور شده اند.

در اين مراسم، حجت الاسلام رمضاني، ضمن تقدير از رئيس دانشگاه آزاد و برگزار كنندگان اين مراسم علمي پژوهشي و با بيان اين نكته كه انسان در علوم انساني از منظر اسلام و غرب ، متفاوت بوده، اظهار كرد: انسان در نگاه غربي، حيواني است كه بر مبناي لذات حيواني بايد مورد توجه قرار بگيرد؛ اما از نظر اسلامي، انسان يك حيّ متاله است و اين موضوع نشان دهنده عمق تفاوت نگاه راهبردي اسلام و دنياي سوزان مادي غرب است.

رئيس حوزه علميه شهرستان لارستان، ادامه داد: ما در اين جا جمع شده ايم كه از رهبر معظم انقلاب به خاطر ابلاغ اين بيانيه مهم تقدير كرده و اعلام كنيم كه ما همچنان دغدغه اجرايي كردن و عملياتي شدن منويات رهبر انقلاب را به عنوان موضوعی مهم در دستور كار خود داريم و آن را مورد توجه جدي قرار مي دهيم.

امام جمعه موقت شهرستان، اضافه كرد: بيانيه گام دوم انقلاب بر مبناي ۷ توصیف و ۷ توصيه تدوين شده است كه اين چهارده مورد مي تواند راهگشا و حل المسائل بسياري از مشكلات جامعه امروزي ما و ريشه اي براي خودباوري و اعتماد به نفس جوانان پرشور و با استعداد ايران عزيز باشد.

در ابتداي اين جلسه، علي طاهري رئيس مجتمع آموزش عالي لارستان، بيان كرد: برگزاري اين سلسله نشست ها براي عملياتي كردن گام دوم انقلاب اسلامي، یكي از فعاليت هاي خوبي است كه توسط ستاد پژوهش شهرستان لارستان برگزار مي شود كه جا دارد از برگزاركنندگان اين مراسم مهم و تاثیرگزار تقدير و تشكر شود.

س-۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین