شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

ذوالقدر:حمایت مالی خیرین از پژوهشگران نقطه قوت لارستان است+اسامی 13 پژوهشگر برتر لارستان

طی مراسمی با حضور  رئیس پارک علم و فناوری فارس و معاون پژوهشی دانشگاه شیراز از فعالین پژوهشی لارستان تقدیر شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع…

طی مراسمی با حضور  رئیس پارک علم و فناوری فارس و معاون پژوهشی دانشگاه شیراز از فعالین پژوهشی لارستان تقدیر شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان  گرامی داشت هفته پژوهش با حضور  ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس، زبرجد معاون پژوهشی دانشگاه شیراز جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، طاهری مجتمع آموزش عالی لار و دبیر ستاد هفته پژوهش شهرستان ، روسای دانشگاه های لارستان، ریاست آموزش و پرورش، رئیس مرکز رشد و فناوری لار، امام جمعه موقت لارستان، پژوهشگران، اساتید و کارکنان مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان در سالن شهید نوبخت شهر لار برگزار شد.

در ابتدای جلسه طاهری با اشاره به پتانسیل خوب لارستان در حوزه پژوهش به وجود ۳۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل و ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه های لارستان اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از پتانسیل های مطلوب و پویا در لارستان وجود مرکز رشد و فناوری لار است که این مرکز شامل چندین شرکت پژوهش محور و دانش بنیان می باشدکه از جمله آنها میتوان به شرکت پارس برهان سدید با مدیریت دکتر حجت الله رخگیره عضو هیات علمی مجتمع آموزش عالی لارستان اشاره کرد که طی این چند سال توانسته افتخارات متعددی را برای شهرستان کسب نماید.

دبیر ستاد هفته پژوهش لارستان فعالیت های صورت گرفته در هفته پژوهش با شعار ” پژوهش اثر بخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید” را اینگونه عنوان کرد: برگزاری ۱۴ کارگاه با حضور ۲۴۰ نفر از علاقه مندان با محوریت آموزش مقدمات پژوهش، ابزار تحقیق و شاخص های علم سنجی و اخلاق در پژوهش با مشارکت دانشگاه های مختلف ، برگزاری نشست نقش پژوهش در تحقق گام دوم انقلاب،  برگزاری همایش بزرگ کارآفرینی با حضور دکتر نبی  و تجلیل از پژوهشگران در این حوزه ، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزشی در حاشیه این همایش و رونمایی از یکی از محصولات دانش بنیان شرکت پارس برهان سدید و…

در ادامه جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  طی سخنانی  در خصوص چرخه صنعت ، استقلال مراکز دانشگاهی، توانمندی ها و پتانسیل های جامعه اشاره کرد و افزود: با علم اندوزی و پژوهش باید نیازهای جامعه تامین و انرژی و سرمایه های داخلی کشور حفظ گردد تا بتوانیم  حداکثر بهره وری را در این حوزه داشته باشیم که این مسئله یکی از اولویت های اساسی ما در شهرستان است. وی به نیاز به پژوهش و تحقیقات بنیادی در همه حوزه ها و در همه مراودات اجتماعی تاکید کرد.

سخنران بعدی این نشست ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری فارس بود. وی خروجی پژوهش را در سه ضلع دانست: جامعه به عنوان ضلع اول، پژوهشگران و محققان به عنوان  ضلع دوم و   تامین و حمایت مالی که مهمترین قسمت  است به عنوان ضلع سوم. وی گفت: خوشبختانه حمایت های مالی خیرین از پژوهشگران در این شهرستان نقطه عطف و قوت لارستان است که امیدواریم شهرستان های دیگر نیز به این مسئله دست یابند.

ذوالقدر گفت: علت کم رنگ بودن پژوهش ما نبودن مطالعه درست در حوزه علوم انسانی است که متاسفانه این حوزه متولیان زیادی دارد، بعلاوه زمان زیادی را باید صرف تحقیق در این زمینه کرد و شاید یکی دیگر از دلایل آن را بتوان امنیتی کردن پژوهش گران این حوزه دانست و تا زمانی که علوم انسانی ما وارد حوزه های مختلف نگردد پژوهش موفق و اثر بخشی نخواهیم داشت.

زبرجد معاون پژوهشی دانشگاه شبراز نیز به عنوان سخنران آخر از حضور در جمع پژوهشگران برجسته لارستان ابراز خرسندی کرد و از تلاش های همه عزیزان قدردانی نمود. وی به تجربه انقلاب صنعتی متفاوت اشاره نمود و گفت: اگر ما از الان خود را تجهیز کنیم در زمره کشورهای توسعه یافته در این حوزه خواهیم بود. وی ادامه داد: ما توانمندی این را داریم با این همه نخبه و فارغ التحصیل دانشگاه ها که سرمایه های اساسی ما هستند در این انقلاب نقش مشارکتی از طریق دانشگاه در جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی جامعه و کارآفرینی داشته باشیم.

در انتهای این مراسم علاوه بر رونمایی از محصول دانش بنیان شرکت پارس برهان سدید ، شرکت کنندگان از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز علمی شهرستان بازدید کردند.

 

در پایان از پژوهشگران برتر لارستان به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

۱- دکتر حجت الله رخ گیره ( عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی لارستان)

۲- دکتر عبدالکریم افروزه( عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی لارستان)

۳- دکتر مجید آرزومند ( عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی لارستان)

۴- دکتر سیروس فارسی ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان)

۵-  دکتر محمد کارکن  ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان)

۶- دکتر مهرزاد سرفرازی  ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان)

۷- دکتر نظام الدین منگلی زاده ( عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی لارستان)

۸- خانم راضیه رحمتی ( عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی لارستان)

۹- حجت الاسلام والمسلمین محمد رمضانی (حوزه علمیه لارستان)

۱۰_ آقای علیرضا کیان ( آموزشکده فنی و حرفه ای لارستان)

۱۱- دکتر سید روح الله قرشی (دانشگاه پیام نور لارستان)

۱۲- دکتر محمود آهسته (دانشگاه علمی و کاربردی لارستان)

۱۳- دکتر یونس جلوداری (آموزش و پرورش لارستان)

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ذوالقدر:حمایت مالی خیرین از پژوهشگران نقطه قوت لارستان است+اسامی 13 پژوهشگر برتر لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    من از شما یه سوال دارم آیا جوانان لارستانی که بدون هیچ پشتبانه حمایتی در مسابقات بین‌المللی کن‌ست مقام اوردن از رئیس حوزه علمیه هم کمترن؟
    اصلا جالبه بدونید در همین دانشگاه پولی خیلی ها حتی اقدام به سنگ اندازی جلوی پای این جوانان که دانشجو آن دانشگاه بودند کردن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین