چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

فرزندان دکتر محسن اسدی لاری که در سقوط هواپیما جان باختند کیستند؟

عروج نازدانه های زلال تر از شبنم، فرزندان وارسته جناب آقای دکتر محسن اسدی لاری مدیر کل بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خاندان محترم و…

عروج نازدانه های زلال تر از شبنم، فرزندان وارسته جناب آقای دکتر محسن اسدی لاری مدیر کل بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به خاندان محترم و بزرگ اسدی لاری و همچنین خانواده سرکار خانم گوهر الشریعه دستغیب تسلیت عرض می نماییم. خداوند روح آن عزیزان را با صالحین محشور فرماید. انشاءالله
محمد حسین و زینب اسدی لاری فرزندان عزیز دکتر محسن اسدی لاری می باشند که دارای اصل و نسب خوشنام از دو ناحیه پدری و مادری بوده و پدر بزرگ ایشان مبارز انقلابی و سترگ سالهای قبل از انقلاب مرحوم دکتر حسن اسدی لاری فرهنگی زجر کشیده در زندان های ستم شاهی پهلوی و مادر بزرگشان سرکار خانم گوهر الشریعه دستغیب معلم و استاد دانشگاه و نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران و شیراز می باشد.

و اما حسن آقا اسدی لاری به دلیل مبارزه با رژیم ضد مردمی پهلوی چندین سال در زندان قصر تهران با تحمل فجیع ترین شکنجه های روحی و جسمی گذراند. به طوری که در کتاب خاطرات یکی از دوستانش نقل شده که در زمان بازدید ناظرین حقوق بشر سازمان ملل متحد از زندان های ایران مأمورین زندان قصر مرحوم حسن آقا اسدی لاری از سلول بیرون می بردند تا از چشم ناظران حقوق بشر پنهان بماند. چون این مرد بزرگ شکنجه هایی متحمل شده بود که تمام قسمت های بدن او از شدت تازیانه های مأمورین زندان زخم و متورم و عفونت برداشته بود و ایشان را اسوه مقاومت و استقامت در برابر شکنجه ها نام می بردند.

مرحوم حسن اسدی لاری هم زمان با قیام مردم ایران از زندان آزاد شد و پس از انقلاب در زمان وزارت مرحوم شهید محمد علی رجایی وزیر آموزش و پرورش به سمت معاونت پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش منصوب گردید. از ویژگی های مرحوم دکتر اسدی لاری می توان به دیانت، تواضع، مردم داری و خوشرویی و گره گشایی از مشکلات فرهنگیان کشوری نام برد.

ایشان بعد از شهادت مرحوم شهید حاج مهدی نصیری لاری در میان دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از زادگاه خود شهرستان لارستان کاندید شد ولی به جهت عدم شناخت و آشنایی مردم رأی حدنصاب ورود به مجلس به دست نیاورده و مردم لارستان از وجود چنین خدمتگزاری صدیق و با لیاقت محروم ماندند. دکتر اسدی لاری در سن ۵۵ سالگی بر اثر ایست قلبی در تهران دار فانی را وداع و در شهر تهران به خاک سپرده شد. یادش ماندگار.

در سال های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۴ دکتر محسن فرزند برومند دکتر حسن اسدی لاری یعنی پدر این دو عزیز از دست رفته که در رشته پزشکی فارغ التحصیل شده بود بنا به درخواست خودش دوره طرح خود را در یکی از روستاهای محروم و دورافتاده لارستان یعنی مرکز بهداشت روستای درز و سایبان سپری نمود و بعد از گذراندن دوره طرح مجدداً به تهران برگشت و ضمن ادامه تحصیل از سال ۱۳۹۱ به عنوان مدیر کل بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی منصوب گردید. یاد و نام این عزیزان پایدار و ماندگار باد.

فرهنگی بازنشسته آموزش و پرورش لارستان – عبدالرضا علی زاده – تاریخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۸

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین