پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

وضع مطلوب کشت کلزا در 1100 هکتار مزارع لارستان

مدیر جهادکشاورزی لارستان با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر مرحله داشت کلزا از وضعیت مطلوب کشت های انجام شده خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

مدیر جهادکشاورزی لارستان با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر مرحله داشت کلزا از وضعیت مطلوب کشت های انجام شده خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، فرزاد قاسمی گفت : تمامی سطح ۱۱۰۰ هکتار کلزای منطقه، سبز و اغلب در مرحله غنچه و گلدهی هستند.
وی خاطر نشان کرد: حضور مستمر کارشناسان مراکز و نیروهای ستادی در زمینهای زراعی وارائه مشاوره های فنی به کشاورزان و همچنین بارندگیهای خوب صورت گرفته به افزایش سطح سبز مزارع کمک شایانی کرده است .
قاسمی در ادامه تصریح کرد: در خصوص عملیات داشت کلزا ، مبارزه با علفهای هرز با دقت پایش می شود که ضمن بررسی مزارع و تشخیص نوع علف هرز از سموم گالانت سوپر، گالانت، فوکوس و گُل برای مبارزه به موقع با علفهای پهن برگ ( مانند پنیرک ) استفاده می شود.
این مقام مسئول با اشاره به آفت شته مومی کلزا که می تواند خسارت زیادی به این کشت وارد کند گفت : خوشبختانه چنین آفتی تا کنون مشاهده نشده است اما با توجه به میزان بارشهای صورت گرفته که احتمال وجود آن را بالا میبرد ، به کشاورزان برای مبارزه با این آفت توصیه های لازم ارائه شده است .

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۴ق.ظ
نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین