شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

رئیس ثبت احوال لارستان اهداف طرح دهگردشی را تشریح نمود

رئیس ثبت احوال لارستان در مصاحبه کوتاه با میلاد لارستان ضمن اشاره به طرح مسکوت مانده دهگردشی  از آغاز مجدد آن در سال ۹۸ در لارستان خبر داد. این مصاحبه را…

رئیس ثبت احوال لارستان در مصاحبه کوتاه با میلاد لارستان ضمن اشاره به طرح مسکوت مانده دهگردشی  از آغاز مجدد آن در سال ۹۸ در لارستان خبر داد. این مصاحبه را در ادامه با هم می خوانیم:

-لطفا توضیحی کوتاه در باب سابقه کار ثبت احوال در کشور و در لارستان ارائه نمایید.

سازمان ثبت احوال درسال ۱۲۹۷ آغاز به کار کرده و در شهرستان لارستان از حدود سال ۱۳۱۱شروع به تنظیم اولین اسناد سجلی و تحویل شناسنامه به مردم نمود.

-سازمان ثبت احوال چه وظایفی برعهده دارد؟

سازمان ثبت احوال دارای وظایف متعددی از جمله ثبت ولادت و صدور شناسنامه ، ثبت واقعه وفات و صدور گواهی وفات، صدور شناسنامه های موجود در  دست مردم و…  می باشد.

-طرح دهگردشی چیست و از چه زمان شروع به کار کرد؟

از اوایل شروع به کار ادارات ثبت احوال، انجام این امور به دو صورت مراجعه حضوری مردم و یا مراجعه کارکنان ادارات ثبت احوال به روستاها در قالب طرح دهگردشی انجام می گرفته است که به مرور زمان طرح دهگردشی مسکوت مانده و صرفا از طریق مراجعه به ادارات امور سجلی خود را انجام می دادند.

بر همین اساس به منظور اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و انجام کار جهادی که هم از لحاظ هزینه ایاب و ذهاب و هم هزینه خدمات سجلی و هم رفع خطرات جاده ای به نفع مردم می باشد در سال ۱۳۹۸ با استفاده از طرح مسکوت مانده دهگردشی و اعلام  موضوع به فرمانداری لارستان و به تبع آن ابلاغ به بخشداران و دهیاران در راستای اجرای یکی از وظایف سازمان ثبت احوال که همان تعویض شناسنامه های موجود در دست مردم می باشد با همکاری دهیاران روستاهای کهنه مرکزی، اوه، زاهد محمود، دشتی، کارگاه، بریز و دنگز  به این روستاها مراجعه و تعویض و تحویل شناسنامه های اهالی  صورت گرفت.

-سخن آخر

در پایان این مدیریت آمادگی خود را به منظور مراجعه به تمامی روستاهای شهرستان و تعویض شناسنامه آنها اعلام می دارد و این مهم در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد پذیرفت.

خبرنگار: طاهری

 س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین