چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

محبوب ترین نامهای نوزادان 1400 لارستانی چه بوده است؟!

رئیس ثبت احوال لارستان با برشمردن محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده در سال ۱۴۰۰ گفت: برای دختران نام های فاطمه، حلما، زهرا و زینب بوده و نام های محمد، علی، امیرعلی،…

رئیس ثبت احوال لارستان با برشمردن محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده در سال ۱۴۰۰ گفت: برای دختران نام های فاطمه، حلما، زهرا و زینب بوده و نام های محمد، علی، امیرعلی، ماهان و امیرمحمد نیز از اقبال بیشتری برای پسران برخوردار بوده است.

یعقوب ایزدی در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به جایگاه مهم داده های اخذ شده توسط این سازمان در استعلامات کلیه ادارات و نهادهای شهرستانی،‌استانی و کشوری احوال اظهار داشت: سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از نهاد های حاکمیتی است که در سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ تاسیس شده و با ۱۰۳ سال سابقه سازمانی است که وظیفه ثبت وقایع حیاتی نظیر ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را بر عهده دارد.

وی انتشار آمار وقایع حیاتی، صدور کارت شناسایی ملی و ایجاد پایگاه اطلاعات هویتی شهروندان را از دیگر وظائف ثبت‌احوال دانست و افزود: در سال گذشته در لارستان یک هزار و ۹۶۹ نوزاد متولد شده و ۷۳۶ نیز فوت شده‌اند که این رقم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه جاری تعداد ۱۶۵۰ تولد و ۶۳۸ نفر فوتی بوده است.

رئیس ثبت احوال لارستان با برشمردن محبوب‌ترین نام‌های انتخاب شده در سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: برای دختران نام های فاطمه، حلما، زهرا و زینب بوده و نام های محمد، علی، امیرعلی، ماهان و امیرمحمد نیز از اقبال بیشتری برای پسران برخوردار بوده است.

این مسئول در ادامه تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌های به ثبت رسیده در سال ۱۳۹۹، عنوان کرد: در این سال ۹۳۸ مورد ازدواج و ۳۲۸ مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی با اذعان به اینکه تا آذرماه ۱۴۰۰ نیز ۵۹۲ ازدواج و ۲۴۲ طلاق در لارستان به ثبت رسیده، یادآور شد: جمع آوری اطلاعات فوق توسط نهاد ثبت احوال مبنایی برای برنامه ریزی های کلان اجتماعی اقتصادی فرهنگی و… در کشور است و این جایگاه مهم این سازمان را در کشور را نشان می دهد.

ایزدی با اشاره به اینکه پایگاه داده‌های سازمان ثبت‌احوال به صورت روزانه در اختیار کلیه ادارت و نهادهای ذیربط قرار گرفته و استعلامات مورد نیاز خود را از این پایگاه اخذ می‌کنند، اضافه کرد: این امر  نقش و جایگاه مهم ثبت احوال در ارائه خدمات به شهروندان را نشان میدهد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین