پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

جعفرپور:طرح ارتقای مسائل اخلاقی جامعه در نوبت بررسی صحن قرار دارد،برخی انتقادها وظیفه مجلس نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد این کمیسیون درمجلس دهم بیان کرد که کمیسیون اقدامات قابل دفاع از جمله مدیریت سازمان صدا و سیما و تدوین اساسنامه وزارت…

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد این کمیسیون درمجلس دهم بیان کرد که کمیسیون اقدامات قابل دفاع از جمله مدیریت سازمان صدا و سیما و تدوین اساسنامه وزارت ورزش وجوانان دارد. وی گفت: بررسی طرح ارتقاء مسائل اخلاقی جامعه  در کمیسیون به پایان رسیده و در نوبت بررسی در صحن قرار دارد

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت، جمشید جعفرپور  در واکنش به توهین و تحقیرها علیه مجلس گفت: قانون اساسی و رهبر کبیر انقلاب بر جایگاه بسیار رفیع مجلس تاکید موکد داشتند، با این حال نباید نهاد مجلس را با اعضا و نمایندگان مجلس متفاوت ارزیابی کنیم، چرا که ممکن است در درون مجلس افرادی حضور داشته باشند که رویکرد مطلوب و در خور نمایندگی نداشته باشند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: ایرای ندارد که نمایندگان مورد نقد و انتقاد قرار گیرد اما اگر انتقادها به گونه ای باشد که نهاد مجلس زیر سوال برود کار خطرناکی است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش و اوز  در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجایی که مجلس نماد مردم سالاری نظام است، کسانی که نهاد محل را زیر سوال قرار می دهند و انتقاد می کنند با دموکراسی و مردم سالاری موافقتی ندارد، از این رو تاکید می کنیم برای ارائه نقد باید تفکیک مسائل در نظر گرفته شود و سپس نمایندگان و نهاد مجلس مورد داوری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: گاهی جوهایی به راه می افتد و افرد بدون اینکه آشنایی با جزییات و فرآیندهای درون مجلس همراه آنها می شوند و شروع به نقد می کنند که بخشی از آن ارتباطی به مجلس ندارد و برای بخشی از انتقادات توضیحاتی وجود دارد اما چون افراد از جزییات اطلاع نداند دست به انتقاد می زنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از انتقادات ارتباطی به وظایف مجلس یا نمایندگان ندارند، تصریح کرد: گاهی شاهد شدیدترین انتقادات به مجلس هستیم که ارتباطی با حوزه وظایف قوه مقننه ندارد به طور مثال برای کارهای اجرایی از جمله آسفالت، آبرسانی به روستاها مورد انتقاد قرار می گیریم که وظیفه مجلس نیست اما نمایندگان به ناچار به کمک قوه مجریه آمده اند چرا که اگر نمایندگان نبودن فرمانداران نمی توانستند همین میزان خدمات ارائه کنند.

جعفرپور در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی در اجلاسیه دهم، بیان داشت: افراد متشخص فرهنگی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم بودند که کارهای خوب و قابل ارائه انجام دادیم اما به دلیل کثرت مطالب در مجلس برخی از آنها در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفت، به طور مثال موضوع جمعیت و تعالی خانواده از خروجی ها و محصولات کمیسیون فرهنگی بوده است. وی ادامه داد: کار دیگر ارتقاء مسائل اخلاقی جامعه بود که بررسی آن در کمیسیون به پایان رسیده و در نوبت بررسی در صحن قرار دارد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: مدیریت سازمان صداوسیما، اساسنامه وزارت ورزش و جوانان از کارهای مهم کمیسیون محسوب می شود در حال حاضر بر روی پیام رسان های داخلی، نظام صنفی هنرمندام کار می کنیم که امیدواریم بعد از بررسی بودجه سال ۹۹ در صحن، این مباحث در نوبت دستور جلسات علنی قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین