شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سخنان مهم سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در خصوص فرآیند بستری و ترخیص بیماران کرونایی

رئیس بیمارستان امام رضا(ع)  لار و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنان مهمی ضمن توصیه به افراد مشکوک به کرونا جهت مراجعه به مراکز بهداشتی،‌ فرآیند بستری‌،‌درمان و ترخیص…

رئیس بیمارستان امام رضا(ع)  لار و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان در سخنان مهمی ضمن توصیه به افراد مشکوک به کرونا جهت مراجعه به مراکز بهداشتی،‌ فرآیند بستری‌،‌درمان و ترخیص بیماران را در مجموعه درمانی آموزشی امام رضا(ع) لار تشریح نمود.

به گزارش میلاد لارستان دکتر رضایی در ابتدای سخنان خود  در خصوص بيماري كرونا و علائم ابتلا به كرونا و نيز زمان مراجعه به مراكز درماني اظهار داشت: علائم اصلي بيماري كرونا شامل تب، سرفه خشك، تنگي نفس و نيز علائم خانواده سرماخوردگي مانند گلودرد، بدن درد، سردرد، تهوع، استفراغ و حتي آبريزش بيني نيز مي تواند باشد.

وی گفت: توصيه اکید به همشهريان عزيز لارستاني اين است كه اگر بين آشنايان كساني مي شناسيد که طي ۱۴ روز گذشته و در دوره اي كه بيماري كرونا در كشور شيوع پيدا كرده به قم و يا شهرستان هايي که ويروس كرونا در آن شهرستان ها شيوع پيدا كرده سفر نموده  و يا داراي علائم مشكوك تب، سرفه خشك، تنگي نفس و يا ساير علائم مربوط به سرماخوردگي می باشند،‌ حتما به نزديك ترين مركز درماني بهداشتي و يا پايگاه بهداشتي مراجعه نموده تا توسط پزشكان مورد معاينه قرار گيرند.  وي اظهار داشت: در صورت نياز بايستي از افراد مشكوك نمونه گيري، بستري و ساير اقدامات صورت گيرد.

وي گفت: افراد بر این اساس  بامراجعه به مراكز بهداشتي و درماني در سطح شهرستان و روستاها، شامل مراكز بهداشتي و درماني روستاها، پايگاه سلامت شهري، مراكزخدمات جامع بهداشت و درمان، كلينيك تب در بيمارستان امام رضا(ع) و حتي مراجعه به اورژانس مورد معاينه قرار می گيرند. سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: پزشكان بر اساس چك ليست موجود در صورت نياز  نمونه گيري و اقدامات آتي را انجام داده و در صورت تشخیص پزشک در بخش ويژه مراقبت هاي تنفسي فرد مشكوك به كرونا بستري شده و مراقبت هاي لازم و آزمايش ها و تصوير برداري لازم صورت خواهد گرفت. رضایی افزود: خوشبختانه در حال حاضر رژيم دو دارويي براي درمان كرونا در بيمارستان امام رضا(ع) وجود داشته و صرفا براي بيماراني كه به تشخيص پزشك متخصص نياز به  دارو داشته باشند در اختيار قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال اظهار داشت: به محض اينكه در جريان نتيجه آزمايش قرار گرفته و جواب آزمايش را بدانيم در مركز قطب ۵ يعني شيراز تصميم گيري صورت گرفته و فرآيند ادامه درمان و يا فرآيند ترخيص اقدام خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در خصوص امکان ترخیص بیماران اظهار داشت:   اگر بيماران بيشتر از ۴۸ ساعت تب نداشته و علائم باليني مناسبي داشته باشند و نيز وضعيت تنفسي مناسبي داشته باشند مي توان اقدام به ترخيص آنها نمود. البته در شرايطي كه نياز به خدمات بيمارستاني نداشته باشند. وی در عین حال تاکید نمود:‌ با توجه به توصيه هاي لازم ، احراز شرايط قرنطينه خانگي و مراقبت فعال اين امر ميسر خواهد بود و نکته بسیار مهم اینکه اگر شخصي از بيمارستان مرخص شد به اين معني نيست كه در جامعه رها شده و بلكه در فواصل منظم ۳ و ۷ روزه توسط مراقبين مجموعه بهداشتي و درماني تحت بررسي درماني حضوري و تلفني قرار گرفته و سلامتي كامل آنها مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

رضایی افزود:‌ بنا بر گزارش وزارت بهداشت در حال حاضر ۲۲ آزمايشگاه مرجع در كشور وجود دارد كه در هفته آتي اين تعداد افزايش مي يابد. در حال حاضر در مجموعه لارستان تحت پوشش آزمايشگاه مرجع شيراز قرار داشته با هماهنگي مسئول مستقيم  واحد كرونا در دانشگاه علوم پزشكي شيراز توسط تيم بهداشت و درمان نمونه گيري در لارستان انجام شده و براي واحد شيراز ارسال مي شود.

وي در خصوص بيماران مثبت قطعي اظهار داشت: اگر بيماري جواب آزمايش كرونا وي مثبت باشد حتما بايستي افرادي كه تماس نزديك با وي داشته اند و به ويژه خانواده وي نيز مورد پايش قرار گيرند كه اين افراد نيز از طرف معاونت بهداشتي  و حوزه بيماري هاي واگير دانشكده پيگيري با دقت پایش خواهند سد. رضایی در پایان اظهار داشت: هرگونه اطلاعات بيشتر در اين خصوص را همشهريان عزيز مي توانند با شماره ۵۲۲۴۸۰۲۰ كه از طرف معاونت بهداشتي به اين كار اختصاص يافته به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوي شهروندان عزيز خواهد بود

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین