سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

سمپاشی 10 هکتار از اراضی لارستان در مقابل مهمان ناخوانده جنوب فارس

۱۰ هکتار از اراضی لارستان و ۷۰ هکتار از اراضی خنج در مقابل پوره ملخهای صحرایی سمپاشی شدند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا محمدمهدی قاسمی  رئیس سازمان…

۱۰ هکتار از اراضی لارستان و ۷۰ هکتار از اراضی خنج در مقابل پوره ملخهای صحرایی سمپاشی شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا محمدمهدی قاسمی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه مبارزه با پوره ملخ صحرایی در مناطق فارس در دست اقدام است، افزود: تا ۱۵ اسفندماه ٨٢٠ هکتار از اراضی شهرستان مهر، ٧٢٠ هکتار از اراضی شهرستان لامرد، ۲۰ هکتار از اراضی قیر و کارزین، ۷۰ هکتار از اراضی خنج، ۱۰ هکتار از اراضی لارستان و ۳۰ هکتار از اراضی فراشبند و جمعا ۶۷۰ هکتار سمپاشی شده‌ است.

وی افزود: با توجه به پایش مناطق مختلف و بنابر گزارش‌های دریافتی، عملیات ردیابی در شهرستان‌های گراش، فیروزآباد، رستم و کازرون نیز صورت گرفته است که مساحتی افزون بر ۶۵هزار هکتار را در برمی‌گیرد. رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین از ارسال روزانه فرم‌های مخصوص ردیابی و مبارزه به سازمان حفظ نباتات خبر داد و عنوان کرد: رونوشتی از این فرم‌ها نیز به دفتر فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی فارس به منظور تهیه نقشه های پیش‌آگاهی ارسال می شود .

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفندماه جاری وارد جنوب فارس شده که بنا به اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان، حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین