شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

جای شما در انتقال خون خالی؛ کمبود گروه‌های خونی منفی در لارستان

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر استريل بودن وسایل و پایگاههای اهداء خون، گفت: در گروه خونی «O»  مثبت و گروه‌های خونی منفی کمبود در لارستان کمبود وجود…

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر استريل بودن وسایل و پایگاههای اهداء خون، گفت: در گروه خونی «O»  مثبت و گروه‌های خونی منفی کمبود در لارستان کمبود وجود دارد.

جعفر جمالی در گفت و گو با میلاد لارستان با ابراز نگرانی از کاهش چشمگیر اهداء خون به دلیل شیوع بیماری کرونا طی روزهای اخیر، اظهار داشت: متأسفانه نسبت به ماه‌های گذشته، اهداء خون در لارستان کاهش‌یافته و در گروه خونی «O»  مثبت و گروه‌های خونی منفی کمبود وجود دارد.

وی این اطمینان را داد که خوشبختانه اهداء خون باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود، افزود: ارتباطی بین اهداي خون و انتقال ویروس کرونا از طريق خون ندارد.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با تأکید بر استريل بودن وسايل و عدم وجود ميكروب هميشه در رأس امور انتقال خون بوده و جز دستورالعمل‌های اين سازمان است، تصریح کرد: در وضع كنوني جهت مراجعه‌کنندگان در قسمت پذيرش و معاينه ژل ضدعفونی‌کننده دست و در قسمت اهداي خون ماسك داده می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار میلادلارستان مبنی بر اینکه با توجه به کاهش خون دهی عمومی، بیماران تالاسمی و غیره در لارستان دچار مشکل و کمبود نشده‌اند؟، خاطرنشان کرد: با مشارکت مناسب همشهریان در روزهای قبل از کرونا ذخایر خون انجام‌شده است اما می‌بایست برای روزهای آتی بتوان ذخایر را افزایش داد.

وی با تقاضا از همشهریان برای خون دهی و تأمین خون نیازمندان، ادامه داد: ساعات فعالیت ساختمان مرکزی انتقال خون لارستان در شهرجدید از شنبه تا چهارشنبه در ساعت ٨ تا ١٤و روز پنج‌شنبه ٨ تا ١٣ و در ساختمان شماره ۲ انتقال خون شهرقدیم لار نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ١٣ و در روز پنج‌شنبه ۸ تا ۱۲ است.

جمالی بابیان اینکه اهدای خون علاوه بر سلامتی فرد، باعث می‌شود با هر اهداي خون، نياز ۳ بيمار به خون و فراورده‌های خون تأمین شود، بار دیگر تأکید کرد: در گروه خونی O مثبت و گروه‌های منفي در لارستان در مضیقه هستیم.

وی  اضافه کرد: شهروندان در شهر گراش نیز همه‌روزه می‌توانند با مراجعه به بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و در شهر اوز نیز ماهانه با اعزام تیم سیار به هلال‌احمر اوز امکان اهدای خون ‌دارند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین