پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ورود سامانه بارشی جدید در استان فارس؛ هشدار بابت جاری شدن سیل

سازمان هواشناسی استان از ورود یک سامانه بارشی جدید خبر داده که این سامانه نیز همراه با هشدار سیل است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سامانه…

سازمان هواشناسی استان از ورود یک سامانه بارشی جدید خبر داده که این سامانه نیز همراه با هشدار سیل است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سامانه بارشی که در روزهای گذشته در استان فارس فعال بود، سبب جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌های استان به ویژه در جنوب شد به گونه‌ای که ۵ نفر نیز در این میان جان خود را از دست دادند.

در اطلاعیه جدید سازمان هواشناسی استان از ورود یک سامانه بارشی جدید خبر داده که این سامانه نیز همراه با هشدار سیل است. بر این اساس این سامانه از روز جمعه ۸ فروردین ماه آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۱۱ فروردین ماه ادامه دارد.

بارش شدید باران به همراه رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید لحظه‌ای، احتمال تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات از جمله فعالیت‌های این سامانه است که تمامی نقاط استان را درگیر می‌کند.

براساس پیش‌بینی هواشناسی استان روز جمعه این سامانه نقاط شمالی و مرکزی استان را درگیر می‌کند و بین ۵ تا ۱۰ میلی‌متر بارندگی دارد. در روز شنبه کل استان به ویژه نیمه غربی، مرکزی و جنوبی درگیر است و بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی بارندگی شده است.

روز یکشنبه کل استان به ویژه نقاط جنوبی، مرکزی و شمال غرب استان با این سامانه درگیر است و پیش‌بینی ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی شده است. همچنین در روز پایانی این سامانه در دوشنبه جنوب شرق استان با بارش ۵تا ۱۵ میلی‌متر بارندگی درگیر این سامانه است.

آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی از آثار این سامانه است که به همین منظور هواشناسی استان نسبت به این موارد هشدار داده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۵:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین