جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هشدار؛ لیست 13 محصول غیرمجاز ضدعفونی کننده حاوی متانول

در این هیاهوی کرونایی باز هم برخی محصولات هستند که به نام ضدعفونی کننده در جامعه در حال پخش شدن هستند اما مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی…

در این هیاهوی کرونایی باز هم برخی محصولات هستند که به نام ضدعفونی کننده در جامعه در حال پخش شدن هستند اما مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیستند. در لیست جدیدی که روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان به نقل از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  استان فارس منتشر نموده است بیان شده که محلول ها و ژل های ضدعفونی کننده دست عرضه شده در برخی فروشگاه‌ها در سطح استان فارس با نامهای تجاری ذیل ، با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشخص گردیده  بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای بهداشتی لازم از سازمان غذا و دارو، تولید و توزیع شده که متاسفانه پس از انجام آنالیزهای آزمایشگاهی، مشاهده گردید نوع و میزان الکل مورد استفاده در آنها، مغایر با دستورالعمل فرمولاسیون سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت جهانی بوده و اکثریت آنها حاوی ماده سمی متانول می باشد.

لذا  با توجه به موارد فوق به دلیل قابلیت جذب پوستی، تهدیدی برای سلامت عمومی محسوب می گردد. ضمناً با توجه به افزایش عوارض ناشی از مصرف فرآورده های غیر مجاز، تاکید می گردد که صرفاً محلول ها و ژل ضدعفونی کننده دست از طریق داروخانه ها تهیه گردند.

لیست محصولات غیر مجاز :
ژل ضد عفونی کننده دست غیر مجاز با نامهای تجاری :
۱-xinova
۲- icarly
۳- DURU
محلول های ضد عفونی کننده دست غیر مجاز با نامهای تجاری :
۱-آذر
۲-آذر افروزان
۳-آفتاب پارس
۴-اکتیو
۵-درما کلین نلا
۶-تریتاسپت
۷-راما
۸-دیگنیتی
۹-ماهور
۱۰-ساپونین

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین