یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

علمای تسنن و تشیع در ایجاد برادری نقش اساسی را برعهده دارند

میلاد لارستان: نماینده اهل سنت در جنوب فارس با بیان اینکه ملت ما دنباله رو افکار و گفتار علما هستند، افزود: آن چیزی باعث امنیت و وفاداری مردم به نظام…

میلاد لارستان: نماینده اهل سنت در جنوب فارس با بیان اینکه ملت ما دنباله رو افکار و گفتار علما هستند، افزود: آن چیزی باعث امنیت و وفاداری مردم به نظام شده است، مرهون تلاش علما و بزرگان تشیع و تسنن است.

به گزارش میلاد لارستان؛ سیدمحمد یوسف وخشوری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت فقیه مجاهد آیت الله العظمی سیدعبدالحسین نجفی لاری(ره) که در حسینیه اعظم شهر لار با حضور مسئولین و علمای تسنن و تشیع برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمدمصطفی(ص)، اظهار داشت: هفته وحدت بهانه ای برای همبستگی و برادری مسلمانان تمام ملل هاست.

وی با اشاره به آیاتی از آیات قرآن کریم خطاب به مبلغان، خطبا، علما، اندیشمندان و نویسندگان، افزود: اگر این نخبگان در صراط مستقیم قرار گیرند و از اختلاف افکنی پرهیز داشته باشند، عامه مردم بر محور اختلاف نمی چرخند.

نماینده اهل سنت در جنوب فارس با بیان گوشه ای از زوایای زندگی با برکت حضرت محمد(ص)، تصریح کرد: رسول الله(ص) در بدو تشکیل حکومت اسلامی دوستی، مودت و برابری را در دستور کار خود قرار می دهند.

وی آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) را نمونه ای از بزرگمردان تاریخ برشمرد که توانست جمع کثیری از اقوام و برادران دینی را گردهم جمع کند، خاطر نشان کرد: خدمات آن عالم مجاهد از آن زمان تاکنون منشاء خیر و برکات نه تنها برای لارستان و بلکه برای کشور و اسلام شده است.

وخشوری تشکیل حکومت اسلامی توسط آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) را در جو اختناق حکومتی دوران قاجاری و کم اطلاعی مردم کاری بسیار خطیر دانست و گفت: آنچه باعث تشکیل نخستین حکومت اسلامی در لارستان بوسیله آن عالم مجاهد شد، معنویت، صلابت و شجاعت، مردمی غیور لارستان بزرگ و وحدت تسنن و تشیع جنوب کشور بود.

وی با بیان اینکه حضور تفنگداران اهل سنت در حمایت از آیت الله سیدعبدالحسین لاری(ره) نقش بسزایی در موفقیت آن عالم داشته اند، افزود: آیت الله سیدعبدالعلی آیت اللهی(ره) به نقل از پدر بزرگوارشان، بارها به شهامت مردم بخش تسنن نشین اوز اذعان داشته اند که نشان می دهد در سایه برادری می توان آسایش و امنیت عمومی را به ارمغان آورد.

این عالم اهل سنت با ابراز امیدواری به ایجاد وحدت و پایداری در سایر کشورهای اسلامی میان اهل سنت و تشیع همچون منطقه لارستان، تصریح کرد: وحدت و برادری، جزء با آگاه سازی و همگام کردن مردم از سوی علما و اندیشمندان محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ملت ما دنباله رو افکار و گفتار علما هستند، افزود: آن چیزی باعث امنیت و وفاداری مردم به نظام شده است، مرهون تلاش علما و بزرگان تشیع و تسنن است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین