جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

برپایی جشن‌های متفاوت مهدوی در لارستان؛ از کاروان سرود تا توزیع بسته های غذایی+تصاویر

برپایی جشن‌هایی متفاوت و توزیع بسته‌های معیشتی گوشه‌هایی از اقدامات خودجوش مردم لارستان به مناسبت نیمه شعبان و میلاد سراسر نور امام زمان(عج) است. به گزارش میلاد لارستان، نیمه شعبان…

برپایی جشن‌هایی متفاوت و توزیع بسته‌های معیشتی گوشه‌هایی از اقدامات خودجوش مردم لارستان به مناسبت نیمه شعبان و میلاد سراسر نور امام زمان(عج) است.

به گزارش میلاد لارستان، نیمه شعبان و میلاد آخرین حجت الهی، منجی عالم بشریت، حضرت بقیة‌الله ‌الاعظم(عج) از اهمیت و قداست ویژه‌ای برخوردار و دارای فضیلتی بس عظیم است و از فرصت‌های تقرب به خدا، استجابت دعا و فرصت معنوی ارزشمندی برای راز و نیاز با خالق هستی و نزدیکی هرچه بیشتر به معبود و کسب برکات الهی است.

امسال به دلیل حضور مهمانی ناخوانده و دست و پاگیر، مردم ناچار شدند اعیاد و مناسبت‌های دینی و ملی را دور از هم و جدا برگزار کنند تا هر چه زودتر از مزاحمت‌های ویروس کرونا نجات پیدا یابند.

در لارستان با ابتکار جوانان و نوجوانان جشن‌های نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی(عج) به شکل‌های متفاوتی در حال برگزاری است. عده‌ای از آنان با نصب دستگاه‌های صوتی و نورپردازی بر روی خودروها، با پخش صوتی مولودی در خیابان‌ها و کوچه‌ها حال و هوای زیبایی را در مناطق مسکونی رقم‌ زده‌اند و خانه‌نشینانی که در قرنطینه به سر می‌برند، از بالکن‌ها، پنجره‌ها و پشت‌بام‌ها نظاره‌گر آنها هستند.

گروه‌های سرود «طاها»، «مصباح الهدی» و «آدینه» که از گروه‌های شناخته‌شده کشور در این عرصه هنری هستند، با حضور در مجتمع‌های مسکونی، اقدام به اجرای زنده سرود با آهنگ‌های شاد و شعرهای معنوی هستند. علاوه بر آن، این گروه‌ها اقدام به انتشار نماهنگ‌هایی زیبا و جذاب کرده‌اند که از شبکه‌های سراسری صداوسیما نیز پخش شده و با انتشار در فضای مجازی، حس معنوی زیبایی در مردم ایجاد کرده است.

 

پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز در لارستان سعی کرده‌اند با اقداماتی متفاوت شادی و نشاط مهدوی را به جامعه منتقل کنند.

ازجمله این برنامه‌ها، پخش مولودی‌ها و ادعیه‌های ماه شعبان از بلندگوهای مساجد و بقاع متبرکه است که معنویت بخش محلات شده است.

تهیه بسته‌های شیرینی همراه با هدایای فرهنگی و توزیع آن در محدوده حوزه استحفاظی پایگاه مقاومت همچنین معابر عمومی، دیگر اقدامات بسیجیان در شهر لار است.

آن چیزی که امسال بیش از هر چیزی در جشن میلاد حضرت حجت(عج) در لارستان به چشم می‌آید، اجرای طرح‌هایی با هدف جذب نذورات و ساماندهی کمک‌ها در راستای تهیه بسته‌های معیشتی و تحویل به خانواده‌های نیازمند با محوریت اقشار آسیب‌دیده و بیکار شده پس از تعطیلی بازارها به جهت شیوع کرونا است.

هیأت‌های مذهبی نیز سعی کرده‌اند برنامه‌های زنده خود را برگزار کنند و مداحان با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی، هیأت را به خانه‌ها برده‌اند.

با گذری از سطح شهر نیز شهروندان را مشاهده می‌کنیم که با نصب پارچه‌های رنگی و چراغانی کردن معابر در برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن نیمه شعبان مشارکت کرده‌اند.

 

تهیه و توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در شهرهای لار و بیرم

از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان، اقدام خودجوش خیرین، بسیجیان و خودیاری‌های عمومی در تهیه مقدار زیادی اقلام غذایی و توزیع آنها میان نیازمندان و قشر آسیب‌پذیر لار و بیرم است.

در یکی از این اقدامات از سوی مرکز نیکوکاری حضرت آمنه(س)، گروه جهادی منتظران بسیج و جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تعداد ۶۰۰ بسته غذایی شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا، نان، پودر لباسشویی، شامپو، مسواک و ‌خمیردندان، صابون به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون تومان تهیه و در بخش بیرم لارستان توزیع شد.

همچنین در قالب طرح مشارکتی ۳۱۳ از سوی بسیجیان تعدادی از پایگاه‌های مقاومت لار کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیئت‌امنای مسجد امام موسی کاظم(ع) تعداد ۱۶۵ بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تهیه و در بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا در مناطق محروم شهری و روستایی لارستان پخش شد.

اهالی روستای حسین‌آباد از توابع بخش بیرم شهرستان لارستان نیز تعداد ۱۳۰ بسته غذایی حاوی گوشت قرمز و گوشت مرغ را به ارزش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تدارک دیدند و آن را در روستاهای حسین‌آباد، کمال‌آباد و علی‌آباد بیرم توزیع کردند. یکی از اهالی روستای حسین‌آباد مخارج مربوط به مراسم ختم یکی از درگذشتگان خود را صرف تهیه این بسته‌ها کرده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین