شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 50 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

علت تعلل در راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لارستان چیست؟

با وجود وعده چند باره مسوولان دانشکده علوم پزشکی لارستان مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه کرونا در این شهرستان، اما شوربختانه تاکنون این مهم به سرانجام نرسیده است. به گزارش…

با وجود وعده چند باره مسوولان دانشکده علوم پزشکی لارستان مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه کرونا در این شهرستان، اما شوربختانه تاکنون این مهم به سرانجام نرسیده است.

به گزارش میلاد لارستان این روزها که موضوع شیوع کرونا به داغ ترین مسئله مردم سراسر دنیا تبدیل شده و همه آحاد جامعه درصدد رهایی از این ویروس مزاحم هستند، روش تشخیص دقیق و سریع ابتلا به این بیماری یکی از دغدغه های اساسی است.

راه اندازی آزمایشگاههای تشخیص کرونا در ایران، یکی از اقدامات مهم مسئولان عالی رتبه وزارت بهداشت بوده که توانسته کمک زیادی در سرعت بخشیدن به کنترل بیماری و پیگشیری از توسعه کرونا در سراسر کشور شود.

در لارستان نیز به دلیل آمار نسبتاَ بالای مبتلایان و قرار داشتن این شهرستان در بین ۵ شهر نخست استان فارس به لحاظ کمیت بیماران، ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا در لارستان به مطالبات جدی مردم از مسئولان تبدیل شده است.

نخستین بار دکتر بهزاد رضائی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان در ۲۳ اسفندماه ۹۸ در مصاحبه ای در پاسخ به سوالی مبنی بر راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در لار، گفت: برای راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لار، نیاز به فراهم سازی یک سری پیش نیازها از جمله دستگاه تخصصی است که ما پیگیر این موضوع هستیم.

از آن زمان مردم منتظر بودند که زیرساخت لازم به دلیل اهمیت موضوع، مورد توجه و پیگیری جدی مسئولان علوم پزشکی لارستان باشد.

با طولانی شدن روند راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در لارستان، خبرنگار میلاد لارستان در ۲۴ فروردین ماه ۹۹ موضوع را از رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان جویا شد که در این مصاحبه دکتر محمد حسین کریمی با بیان اینکه دستگاه تست کرونا به لارستان رسیده است، اظهار داشت: در روزهای اخیر کارشناسان اداره امور آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مراحل نصب و راه اندازی این دستگاه بازدید داشته اند طبق گفته های این کارشناسان برای راه اندازی این دستگاه نیاز به یک سری از تجهیزات و آماده سازی زیرساخت های آن است.

وی در این گفت و گو خبر از راه اندازی این دستگاه طی چند روز خبر داد و افزود: مجوز اولیه برای راه اندازی آزمایشگاه تست ویروس کرونا اخذ شده است.

با وجود گذشت یک هفته از این موضوع اما متأسفانه هنوز هیچ خبری از شروع فعالیت آزمایشگاه کرونا لارستان با وجود آماده بودن دستگاه و اخذ مجوز لازم صورت نگرفته است.

میلاد لارستان آماده انتشار پاسخگویی مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان در زمینه زمان راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در این شهرستان است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “علت تعلل در راه اندازی آزمایشگاه کرونا در لارستان چیست؟”

  1. ناشناس گفت:

    کارشناس آن حتما واسه گراش اومدن اینها هم استفاده کردن گفتن واسه لار اومدن مثل کارای نماینده محترم

  2. ناشناس گفت:

    سلام سردبیرمحترم ما درهمه امورپزشکی بهداشتی اموزشی از گراش عقب تریم چیز تازه ای نیست که شما گله مند هستید تنها دلیلش هم تفاوت در مدیریت این دو دانشکده است تیم منسجم انها کجا و مسؤولان ما کجا که باید چراغ بدست دنبال انها بگردیم زیرمجموعه گراش قرار گرفتیم درست میشود نگرانی شما هم برطرف خواهد شد

  3. ناشناس گفت:

    چشم دکتر جعفرپور روشن وقتی مدیربدون تجربه میاره و همه مدیران قبلی را میندازن بیرون این کوچیکترین خسارت وارده هست مصیبت در راه هست از ما گفتن از لاری ها نشنیدن

  4. ناشناس گفت:

    اقای سردبیرسلام این ملاحضه کاری ها هست که لار پیشرفت نمیکنه اگر نظر خوانندگان را میذاشتین شاید فرجی میشد امیدی به بهبود نیست درشهری که روزنامه نگارش مصلحت اندیش است و مردم زبان درقفا دارند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین