جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 53 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

فرماندار لارستان:همه مردم در رزمایش همدلانه، وارد میدان شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: انتظار است در راستای سیاست‌های رزمایش همدلانه، همه اقشار مختلف مردم شهرستان وارد این میدان شوند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: انتظار است در راستای سیاست‌های رزمایش همدلانه، همه اقشار مختلف مردم شهرستان وارد این میدان شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی درجمع روحانیون مراسم رزمایش همدلی و مساوات و کمک مومنانه به نیازمندان شهرستان با عنوان همایش طلایه داران تبلیغ که در محل سالن اداره تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد؛ در سخنانی اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، این شهرستان نیز سریعا از ۴ اسفند ماه ۹۸ اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا را تشکیل و پروتکل ها و دستورالعملهای لازم را ابلاغ کرد و از آن زمان به بعد نیز در جلسات مختلف با حضور مسئولین و اعضای شورای تامین شهرستان هماهنگی‌های لازم در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس همکاری و همت و حس نوع دوستی مردم لارستان نسبت به همنوعان خود، اقدامات گسترده، همراه با سرعت عمل خاصی در شهرستان بزرگ لارستان شروع گردید؛ افزود: از همان اوایل کار غربالگری و تب سنجی در محورهای مواصلاتی شهرستان و ضد عفونی کردن معابر، ادارات و اماکن عمومی شهرها و روستاها انجام شد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: همچنین با حمایت خیرین، برای کمک به مستمندان و با استفاده از توان کسانی که می‌توانستند در حوزه امنیتی، انتظامی و آرامش بخشی به جامعه فعالیت کنند، اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف در ۱۶ سرفصل انجام شد که لارستان با سرعت عملی که در شهرستان به خرج داد، جلوه‌های عینی از منظر همدلی و هماهنگی بین مسئولان و خدمات رسانی به مردم را فراهم کرد.

حسنی اضافه کرد: با حمایت مردم و اصناف از ۱۷ اسفندماه ۹۸ مردم داوطلبانه بازار را تعطیل کردند و هر مصوبه‌ای که از سوی ستاد مبارزه با کرونای های شهرستان لارستان صادر می‌شد، بازاریان و اصناف همگام و همراه با مسئولین آن را اجرا می‌کردند.

وی به فعالیت حوزه بهداشت و درمان شهرستان هم اشاره کرد و گفت: کادر درمانی و بهداشتی در این ایام خوب کار کرد و سرعت عمل و دقت لازم را داشت و بعد از مدت کوتاهی افراد را غربال گری و بیماران کرونایی را شناسایی و اقدامات درمانی و قرنطینه ای را لحاظ و مدیریت کرد و امروز می بینیم که روند شهرستان، روند تثبیت شده ایی در حال مدیریت است.

معاون استاندار فارس همچنین در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر هم گفت: این مهم قبل از سال در منطقه لارستان شروع شده و حدود ۱۷ هزار بسته معیشتی خیرین توسط نیروهای بسیج، پایگاه‌های مقاومت و هیئت های مذهبی در سطح شهرستان بین نیازمندان توزیع گردیده است.

حسنی ادامه داد: امروز هم بناست این راه ادامه پیدا کند و با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان در قالب ستاد رزمایش همدلی لارستان و کمک مومنانه، اولین جلسه آن با محوریت امام جمعه شهرستان و فرمانداری با حضور جمعی از خیرین و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد که دبیر آن هم ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان متقبل گردید، که این ستاد با سرعت عمل در صدد است تا هر چه سریعتر، بسته های معیشتی را به دست نیازمندان برساند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه روحانیون نقش مهمی در تامین و توزیع عادلانه بسته های معیشتی دارند، خطاب به آنها گفت: روحانیون در شهرها و روستاهایی که حضور دارند با هماهنگی بخشداران، دهیاران و شوراها و پایگاه‌های مقاومت نیازمندان منطقه را شناسایی و با خیرین صحبت کنند تا بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع گردد.

نماینده عالی دولت در لارستان در ادامه افزود: قسمتی از نیازمندان توسط دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی مشخص شده‌اند و بخش دیگر نیز کارگران و کسبه آسیب دیده هستند که آنهم توسط ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق اصناف شناسایی شده‌اند، اما گروهی دیگر نیز هستند که گمنام و خیلی فقیر هستند و تحت پوشش هیچ ارگان و حمایت خاصی نیستند که وظیفه همگان به خصوص طلاب عزیز را می‌طلبد که چنین نیازمندانی را شناسایی و به آنها کمک شود و در این راستا سعی گردد به نیازمندان واقعی رسیدگی و عدالت هم در نظر گرفته بشود و در کل همه نیازمندان را دریابند.

وی خاطر نشان کرد: انتظار است در راستای سیاست‌های ستاد رزمایش همدلی، همه اقشار مختلف مردم شهرستان وارد این میدان شوند، تا انشاالله یکی از درخشان ترین اقدامات، همچون گذشته در راستای کمک به نیازمندان در این منطقه رقم بخورد.

حسنی با بیان اینکه اگر توصیه های بهداشتی رعایت نشود، ویروس کرونا به هیچ کس رحم نمی کند و همه را می تواند مبتلا کند؛ گفت: ایران اسلامی به جهت اعتقادات و پیوستگی و فرهنگی دینی و به دلیل فرهنگ غنی و حس نوع‌دوستی که در بین مردم وجود دارد بهتر و راحت‌تر ویروس کرونا را مدیریت می کند.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: امروزه می بینیم که در غرب و آمریکا و بیشتر کشورهای توسعه یافته که از لحاظ پزشکی، علمی و صنعتی جز کشورهای پیشرفته محسوب می شوند از وجود این ویروس منحوس عاجزند و نمی‌توانند آن را کنترل کنند و روزانه می‌بینیم که چندین هزار نفر به این بیماری مبتلا و یا چندین هزار نفر را به کام مرگ کشانده است و تلفاتشان چند برابر کشورهای غیر توسعه یافته است، بنابراین آنچه به کمک مردم وکشور ما آمده است، همین اعتقادات دینی، ایمان والای مردم به خداوند متعال و غنای فرهنگی و پیوستگی اجتماعی با آن باورهای دیرینه اعتقادی و سنتی است.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: همه قشرهای مختلف مردم در این کار خداپسندانه سهیم باشند و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد رزمایش همدلی لارستان تحویل تا در ماه مبارک رمضان دلهای نیازمندان و مستمندان شهرستان شاد شود.

در این همایش همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لار، حجت الاسلام اقبالی رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان و هوشنگ دلاور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز مطالبی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین