جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

مرمت و احیای قنات در روستای «جلال آباد» جویم

مسئول واحد آب و خاک جهاد کشاورزی لارستان از افزایش دبی آب قنات جلال آباد از ۱۰ به ۳۰ لیتر در ثانیه به دنبال احیا و مرمت آن خبر داد…

مسئول واحد آب و خاک جهاد کشاورزی لارستان از افزایش دبی آب قنات جلال آباد از ۱۰ به ۳۰ لیتر در ثانیه به دنبال احیا و مرمت آن خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، بنیامین افتخار گفت: عملیات اجرایی مرمت قنات جلال آباد به طول ۱۲۵۰ متر که شامل لایروبی , حفر میله چاه و دوس گذاری است ، منجر به افزایش سطح زیر کشت از ۴۰ به صد هکتار شد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از سوی مدیریت شهرستان در سال ۹۸ در خصوص احیا قنوات بیان کرد: بودجه این طرح از محل کمک های فنی اعتباری (ملی) و به صورت ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت و ۱۵ درصد خودیاری بهره برداران تامین شده است .

افتخار تصریح کرد: قنات جلال آباد به طول ۴۲۶۰ متر با ۱۸ نفر بهره بردار و ۲۷۰ هکتار اراضی زیردست آن ، جزء قنوات فعال در منطقه جویم است که به دلیل سیلاب های اخیر و ریزش قنات ، مسیر آن مسدود شده و به حالت نیمه فعال درآمده و میزان آبدهی آن نیز کاهش یافته بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۹ که سال جهش تولید نامگذاری شده است با تامین اعتبار مجدد از همین محل و با افزایش میزان آب این قنات , سطح زیر کشت به حدود ۲۵۰ هکتار افزایش یابد .

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین