چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

«کرونا» ببرکاغذی غرب را پاره کرد

غرب و خصوصا آمریکا سالها با  هالیوود و امپراتوری رسانه ای به مردم دنیا قالب کرده بود، بهشت روی زمین است. سرزمین فرصت ها و امکانات و  رفاه و  آزادی…

غرب و خصوصا آمریکا سالها با  هالیوود و امپراتوری رسانه ای به مردم دنیا قالب کرده بود، بهشت روی زمین است. سرزمین فرصت ها و امکانات و  رفاه و  آزادی و  دموکراسی.  ترامپ مدام برای جهانیان و مردم آمریکا لاف میزد که ایالات متحده بهترین و قوی‌ترین و مهمترین کشور جهان است؛ با بالاترین و قوی ترین اقتصاد و علم و صنعت و نیروی نظامی.

اما  کرونا همه این چاخان ها و نقاب های دروغین را باطل کرد.

«قویترین سیستم  بهداشتی جهان»: رکورد بیشترین ابتلا و  مرگ کرونایی را با بیش از ۶۰۰ هزار مبتلا و مرگ بیش از ۳۰ هزار نفر ثبت کرده. به نحوی که قبر و قبرستان کم آورده و مردگان را در پارک ها و جزیره ها به صورت دسته جمعی دفن می کنند!

«قوی‌ترین  اقتصاد جهان»: در تامین مواد غذایی شهروندان و کادر درمانی خود درمانده و پزشکان و پرستارانش به جای لباس های فضایی پزشکی، کیسه زباله می پوشند! و در عرض دو ماه ابهت هالیوودی اش فرو ریخته است.

«قویترین  صنعت جهان»: چنان به کمبود تجهیزات پزشکی و ماسک و دستگاه تنفس و.. دچار شده که اقدام به راهزنی و دزدی دریایی می کند. تا جایی که «اندریاس گیسل» سناتور آلمانی، اقدام آمریکا را «دزدی دریایی به سبک مدرن» می نامد و خبرگزاری رویتر آن را «تاکتیک غرب وحشی» تعبیر می کند.

در کشور آزادی و دموکراسی و امنیت و فرهنگ! مثل قحطی زدگان برای خرید غذا و لوازم بهداشتی، هجوم می آورند و مردم رکورد خرید  اسلحه در تاریخ آمریکا را شکسته اند. آمریکایی ها تنها در ماه مارس ۲ میلیون قبضه سلاح خریده اند!

“قویترین قدرت  نظامی جهان”که با ناو و چنگ و دندان نشان دادن، حکومتها را به قول خودش ساقط می کرد، ناو ترومن و ناو روزولتش با صدها کرونایی عاجز وسط دریاها رها شده اند و ۱۵۰ پایگاه نظامی اش در سرتاسر جهان، خود به مرگ افتاده اند. قویترین قدرت نظامی، ۲۷ میلیون نفر از مردمش،  بیمه نیستند و از فرط بی پولی حتی برای درمان کرونای خود به بیمارستان مراجعه نمیکنند.

“قویترین حکمرانی و  مدیریت بحران جهان”: گیج، بی استراتژی و بیسواد است. رئیس جمهور آن یک روز میگوید کرونا هیچ خطری ندارد مثل من با همه دست بدهید! روز بعد میگوید همه چیز تحت کنترل است و روز بعد: برای مرگ آماده باشید!!

قویترین قدرت  علمی جهان: که ادعا می کرد هیچ مسئله لاینحلی وجود ندارد و ذهن آمریکایی و لیبرال دموکراسی پایان تاریخ است، در مقابله با یک ویروس ۱۰۰ نانو میکرونی عاجز شده! آن هم ویروسی که بنا به برخی قرائن، خود تولید و شایع کرده اند!

“قویترین  بیخدایان جهان”: به زمین افتاده اند. کرونا ثابت کرد مصرف گوشت  خوک و  شراب، تا چه حد سیستم ایمنی جوامع را تضعیف می کند. ثابت کرد تمدنی که در آن طهارت معنا ندارد، و آب را به اسم تمدن حذف می کند، دستور الهی را نقض می کند، و هر حرام گوشتی را می خورد، بدترین سیستم بهداشتی و سلامتی را برای بشر آورده و از بحران دستمال توالت تا بحران مرگ های هولناک می دود.

کشور  حقوق_بشر و حقوق حیوانات و حقوق فلان و بهمان، که برای دم بریدن یک گربه در کشورهای دیگر فریاد و وایلا سر می دادند، کارش به جایی رسیده که به راحتی حق حیات را از  سالمندان و  بیماران جامعه خود می گیرند و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای معلولان و بیماران سرطانی ممنوع شده تا به بیمارانی که زنده ماندنشان برای دولت مهم‌تر است، برسد! همه برابرند، بعضی برابرترند! همه بشرند، بعضی بشرترند!

در  اروپا هم اوضاع به همین نحو است. ۵+۱ که خود را آقای جهان و اوج پیشرفت و نظم و دموکراسی و همه القاب خوشگل می دانند، با کرونا از پای در آمده اند. فرانسه ماسک‌های ایتالیا و اسپانیا رو دزدیده. “چک” ماسکهای ایتالیا رو دزدیده. ایتالیا ماسک‌های تونس را دزدیده و همینطور جوری دزد به دزد زده که تو گویی جنگل است به جای اروپا.

ابرقدرت های مدعی اقتصاد و علم و صنعت قدرت بادکنکی شان در حال ترکیدن است. “ریچارد هاس” رئیس یکی از بزرگترین اتاق های فکرشان (اندیشکده شورای روابط خارجی)، خود اعتراف می کند که «دنیایی که پس از کرونا می آید، دنیایی با یک آمریکای افول کرده است.. از نظر بسیاری از آمریکایی‌ها، پاندمی کرونا دیدگاه مضر بودن  حضور_خارجی را تقویت می‌کند.. کرونا نشان داد نیرومندترین کشور جهان در عرصه مقابله با بحران و فاجعه از بسیاری کشورها عقب‌تر است.»

اما کرونا نه فقط قدرت غرب، بلکه اندیشه و  فرهنگ  لیبرال سرمایه داری را به سخره کشید. کرونا آرام آرام بی صدا مثل  چوب_خدا، نقاب غرب را به پایین کشید و چهره ” غرب خشن و ناامن، فردگرا و خودخواه، راهزن و دزد، فقیر و کثیف، غیربهداشتی و غیراخلاقی” و در یک کلام  غرب_وحشی را به نمایش گذاشت.

یادداشت: محمد عبداللهی -مشرق

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین