پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

معلم فداکار بیرمی، در ایام کرونا دانش آموزان افغانی خود را تنها نگذاشت

یک آموزگار روستای بالاده منطقه بیرم لارستان درایام تعطیلی مدارس،دو دانش آموز افغانستانی خود را که دسترسی به اینترنت نداشتند تنها نگداشت. به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره…

یک آموزگار روستای بالاده منطقه بیرم لارستان درایام تعطیلی مدارس،دو دانش آموز افغانستانی خود را که دسترسی به اینترنت نداشتند تنها نگداشت.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، خانم صفیه چهره ور آموزگار روستای بالاده منطقه بیرم استان فارس است که در دبستان حجاب این روستا تدریس می کند

این آموزگار مدت ده سال سابقه کار آموزشی دارد که پنج سال آن به عنوان مربی پیش دبستانی و پنج سال دیگر را نیز به صورت حق التدریس در کسوت آموزگار ابتدایی مشغول به خدمت است.

وی دراین آموزشگاه ۲۶ دانش آموز دارد که تعدادی از آنها از جمله دو کودک تبعه افغانستان به نام های پریسا و سمیه درکلاس سوم ابتدایی با توجه به دارا بودن هوشی سرشار واستعدادی بالا اما به اینترنت وفضای مجاز ی دسترسی ندارند

این خانم معلم بیرمی با وجود همه سختی ها و لزوم رعایت فاصله اجتماعی ،هرروزراهی منطقه خدمتی خود می شود تا کودکان کلاسش را لبریز از محبت و عشق به همنوع کند و به آنها درس ایثار و فداکاری را در کنار مشق و تکالیف روزانه بیاموزد.

خانم چهره آوردر پاسخ به چرایی کارش و احتمال ابتلا ی وی به کرونا، گفت: خطر و بیماری همه جا وجود دارد لذا سعی می کنم با رعایت دقیق مسائل و نکات بهداشتی در حفظ سلامت خود و این دو کودک کوشیده و بخاطر هوش سرشارآنها حیف بود که از کلاس عقب بمانند و باید به هر نحو که می شد آموزش آن ها ادامه پیدا می کرد.

این آموزگار همچنین ازخانم صباحی مدیر آموزشگاه خود نیز می گوید که با وجود غیر بومی بودن ، در این روز های کرونایی فاصله چند صد کیلومتری شهر محل سکونت خود تا بالاده بیرم را برای شرکت در جلسات و پی گیری امور مدرسه پیموده است و اکنون نیز در این مسیر او را یاری می دهد.

این آموزگار بیرمی سال های خدمت خود را تا کنون به عنوان نیروی حق التدریس در روستاهای این منطقه سپری کرده و آموزگاری را موهبتی می داند که باید فراتر از یک شغل و به عنوان یک آرمان به آن نگریست.

خانم چهره آورمعتقد است تنها آموزش و پرورش می تواند توسعه متوازن و همه بعدی جامعه را در رسیدن به اهداف متعالی، پایه ریزی و عملیاتی کندو آموزگاری در روستاهای فاقد امکانات لازم، جایگاه ویژه خود را نمایان می کند؛ و همین مسئله است که مرا وادار می کند تا در خدمت به دانش آموزان روستاهای منطقه احساس رضایت قلبی داشته باشم و به خود ببالم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین