جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

ماماها نقش مهمی در عدم ابتلای مادران باردار به کرونا در لارستان دارند

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده پزشکی لارستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر کارشناس و کاردان مامایی در حوزه معاونت بهداشتی این دانشکده فعال هستند، گفت: ماماها…

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده پزشکی لارستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر کارشناس و کاردان مامایی در حوزه معاونت بهداشتی این دانشکده فعال هستند، گفت: ماماها نقش مهمی در مبتلا نشدن مادران باردار و نوزادان به کرونا دارند.

به گزارش میلاد لارستان زهرا جهانپور در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت روز جهانی ماما اظهار داشت : با شیوع بیماری کرونا ماماهای حوزه معاونت بهداشتی دانشکده پزشکی در غربال بیماری کرونا و همچنین زنان باردار ، پیگیری موارد مشکوک و پر خطر و بیمار یابی فعال همکاری خوبی با واحد مبارزه با بیماریهای واگیر داشته اند .

جهانپور افزود: تاکنون در مجموعه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان موردی از زن باردار و نوزاد مبتلا به بیماری کرونا نداشته ایم و امید است ماماها همچنان با تلاش بیشتر ضامن سلامت خانواده‌ها باشند.

مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده دانشکده پزشکی لارستان در ادامه افزود: حیطه خدمات مامایی بسیار وسیع و از ابتدای تولد تا انتهای عمر است و ابعاد مختلف بهداشتی در زمینه بهداشت باروری ، مشاوره ، آموزش و آگاهی در دوران بلوغ ، ازدواج ، باروری و یائسگی را شامل می شود.

وی ادامه داد : این آموزش ها ضامن سلامت خانواده است .ارائه مراقبت های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن ، عامل مهمی در کاهش مرگ و میر مادران است .روز جهانی ماما فرصت مناسبی است تا نگاهی دوباره به جایگاه مامایی در نظام سلامت انداخته شود .

جهانپور گفت: حضور بیش از ۱۰۰ نفر کارشناس و کاردان مامایی در حوزه معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان به عنوان مراقب سلامت ماما در مراکزخدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های بهداشتی و مطبهای پزشک خانواده بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان توانسته خدمات مامایی ، مراقبت های پیش از بارداری ، بارداری و پس از زایمان را به گروه هدف ارایه نموده که این امر در سلامت مادران و نوزادان نقش بسیار مهمی داشته است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین