شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

پایش 106 اسب در اوز و لار از بیماری مشمشه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان از اجرای تست مشمشه بر روی ۶۸ راس اسب موجود در باشگاه های این شهرستان و ۳۸ راس اسب در باشگاه های شهرستان اوز  توسط…

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان از اجرای تست مشمشه بر روی ۶۸ راس اسب موجود در باشگاه های این شهرستان و ۳۸ راس اسب در باشگاه های شهرستان اوز  توسط کارشناسان دامپزشکی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی لارستان، “سروش اسدی” گفت: در راستای مبارزه با بیماری های  مشترک بین انسان و دام  کارشناسان دامپزشکی لارستان پایش سرمی مشمشه در جمعیت اسب متمرکز  شهرستان را انجام می دهند.مشمشه نوعی بیماری نادر و بالقوه کشنده باکتریایی است که از تک سمی های آلوده به انسان منتقل می شود.

وی ادامه داد: این بیماری خطرناک با درگیر ساختن دستگاه تنفس در انسان میتواند موجب مرگ گردد، در همین راستا هر شش ماه یکبار ادارات دامپزشکی نسبت به تست مشمشه جمعیت تک سمی که ناقل و مخزن بیماری هستند اقدام نموده و چنانچه مورد مثبتی مشاهده شود نسبت به معدوم سازی دام راکتور اقدام می نمایند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان افزود: عامل این بیماری بسهولت توسط نور، حرارت و ضد عفونی کننده های معمولی از بین میرود و در محیط آلوده بیش از شش هفته باقی نمی ماند.

وی  با بیان اینکه حیواناتی که تغذیه نا مناسبی دارند و یا در محیط های نامطلوب نگهداری می شوند از حساسیت بیشتری برخوردارند، خاطر نشان کرد: هیچ نوع واکسن موثری جهت پیشگیری از بیمـاری به بازار عرضه نشده است لذا مهمترین راه کنترل و ریشه کنی این بیماری تست و شناسایی و حذف حیوانات آلوده می باشد.

اسدی در پایان اضافه کرد:  رعایت شرایط قرنطینه‌ای کامل، ضدعفونی نواحی آلوده و پیشگیری از هر گونه تردد غیر مجاز دام  از مهمترین روش‌ها برای مهاراین بیماری می باشد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین