جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پیگیری میلاد لارستان درخصوص اعتراض به عدم اتصال روستای علی آباد بیرم به شبکه سراسری گاز

پس از انتشار انتقادآمیز دهیار روستای علی آباد بیرم به عدم اتصال این روستا به شبکه گاز سراسری، خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از رئیس شرکت گاز لارستان جویا شد…..

پس از انتشار انتقادآمیز دهیار روستای علی آباد بیرم به عدم اتصال این روستا به شبکه گاز سراسری، خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از رئیس شرکت گاز لارستان جویا شد..

به گزارش میلاد لارستان، مردم روستای علی‌آباد اوکشی با ۵۲ خانوار جمعیت در جنوب شهرستان لارستان در انتظار اتصال به شبکه سراسری گاز هستند. این در حالی است که تمام روستاهای اطراف روستای علی آباد در بخش بیرم لارستان و روستاهای شهرستان گراش که در نزدیکی این روستا قرار دارند، از مزایای گاز برخوردار هستند.

نجم الدین عباسی دهیار علی‌آباد اوکشی در این باره گفته است: تمام روستاهای اطراف به شبکه سراسری گاز متصل هستند اما خط انشعاب به سمت روستای علی آباد اوکشی نیامده است.

او، بیان کرد: کارشناسان اداره گاز اعلام کردند، مسیر لوله گاز باید از کنار جاده اصلی عبور کند و با توجه به اینکه این مسیر ۲۰ کیلومتر است اعتبار لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

عباسی تصریح کرد: این مطالبه را بارها از فرمانداری ویژه و شرکت گاز شهرستان لارستان، استانداری فارس و شرکت گاز استان پیگیری کرده‌ایم اما به نتیجه‌ای نرسیدیم.

دهیار علی‌آباد اوکشی ادامه داد:این روستا براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۵۲ خانوار است در حالی که هم اینک تعداد خانوارهای این روستا بیش از ۸۰ خانوار است زیرا برخی از خانواده‌های روستا در سرشماری شرکت نکرده اند.

او،افزود: با پیگیری مکرر بخشداری بیرم و دهیاری علی‌آباد اوکشی، نامه‌نگاری‌های زیادی در این زمینه با اداره گاز شهرستان لارستان (سه بار)، فرمانداری ویژه لارستان (٢بار)، شرکت گاز استان فارس (یک بار)، استانداری فارس (٢بار) و دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی (٢بار) انجام شده اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

عباسی از مسئولان درخواست کرد توجه لازم را به مطالبه مردم روستای علی‌آباد اوکشی در زمینه اتصال این روستا به شبکه سراسری گاز داشته باشند تا بخشی از مشکلات این روستای محروم رفع شود.

پس از دریافت این خبر، خبرنگار میلاد لارستان موضوع را از محمدحسین اعتمادپور رئیس شرکت گاز لارستان جویا شد.

وی با بیان اینکه روستای علی آباد اوکشی بخش بیرم شهرستان لارستان دارای ۵۲ خانوار است، اظهار داشت: با توجه به مقررات و سقف تعیین شده سرانه گازرسانی به روستاهای سطح کشور در ابتدا(در سال ۹۶) این روستا بدلیل هزینه بسیار بالای سرانه گاز رسانی به هر خانوار از دستور شرکت گاز خارج شد.

اعتمادپور تصریح کرد: اما پس از بررسی مسیرهای مختلف و بهینه یابی هزینه مسیر گازرسانی به روستای مذکور، مقرر شد پس از گاز رسانی(شبکه گذاری) به مجموعه بخش عماد شهر و روستاهای شهرستان گراش که در یک قالب در حال اجرا هستند، اجرای طرح گازرسانی به روستای علی آباد نیز در قالب پروژه های توسعه شبکه اقدام خواهد شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین