چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

حق این دانش آموزان صفر نیست؛ اینترنت و تلویزیون ندارد!!

عدم دسترسی به اینترنت و تلویزیون برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی در لارستان، موجب شده است تا عده زیادی از آنان در این روزهای کرونایی از تحصیل عقب بمانند….

عدم دسترسی به اینترنت و تلویزیون برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی در لارستان، موجب شده است تا عده زیادی از آنان در این روزهای کرونایی از تحصیل عقب بمانند.

به گزارش میلاد لارستان، پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش از راه دور در اولویت مدیریت آموزشی کشور قرار گرفت. همزمان با صداوسیما که شبکه آموزش را پای کار معلمان و دانش‌آموزان آورد، مسوولان از راه‌اندازی برنامه شاد در بستر اینترنت جهت آموزش دانش‌آموزان خبر دادند.

آموزش‌های خودجوش و خلاقانه معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس به جهت همه‌گیری ویروس کرونا، جایگاه اجتماعی و علمی معلمان بیشتر نمایان شد و شاهد بودیم که چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد، با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند.

با توجه به این کمبودها معلمی که باید ۶ یا ۸ ساعت در مدرسه تدریس می‌کرد در ایام کرونا به صورت تمام وقت و از صبح تا شب به ارائه آموزش مجازی پرداخته است.

همچنین معلمانی هستند که در سخت‌ترین شرایط در نقاط کور اینترنتی در بحران کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری آموزش را ادامه می‌دهند و از هیچ کمکی برای تدریس به دانش آموزان دریغ نمی‌کنند.

نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد دسترسی دانش‌آموزان مناطق روستایی و محروم به شبکه‌ آموزش و اینترنت است که اغلب دارای مشکلات زیادی هستند.

در یکی از این موارد یکی از دانش آموزان روستای زاهدمحمود از توابع بخش مرکزی لارستان با ارسال گلایه ای اظهار داشت: کرونا که آمد ما هم نگران شدیم، گفتند در خانه بمانید، رفتیم در خانه ماندیم، کم‌کم به فکر درس‌هایمان افتادیم، همه چیز داشت فراموشمان می‌شد که اعلام کردند شبکه آموزش تدریس می‌کند ولی  شبکه آموزش در زاهدمحمود پوشش نداشت، گفتند در فضای مجازی درس بخوانید اما اصلا اینترنت نداریم که بخواهیم به تدریس‌ها گوش بدهیم.

وی این مشکل را علاوه بر روستای خود مربوط به سایر روستاهای همجوار مانند «اوه» و «علی آباد» می داند و می گوید: به طور قطع در سایر روستاهای دورافتاده منطقه لارستان همین مشکل را دارند.

این دانش آموز با نگرانی درباره آینده تحصیلی اش، اذعان داشت: حتی برخی اهالی این روستاها به منظور استفاده از امکانات اینترنت جهت آموزش فرزندان خود مجبور شده اند روزانه چندین کیلومتر را در مسیرهای نچندان ایمن روستایی طی کنند تا به جاده اصلی یعنی راه لارستان به بندرعباس بروند.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه در مناطق دورافتاده و محروم لارستان همچون روستاهای اِوه، شاه غیب، علی آباد زاهدمحمود، تله کشی، بلوچی، کهن برهان، زیارت از توابع بخش مرکزی دسترسی به خدمات ابنترنتی ضعیف و دشوار است، اظهار داشت: در این مناطق بیش از ۳۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به فراگیری علم هستند.

جعفر حمیدی با بیان اینکه روستاهای گاوبست، حسین آباد، مارمه و حسن آباد کریمی از داشتن اینترنت محروم هستند، افزود: معمولا در روستاهای بزرگتر مانند کورده، دُرز یا شهر دهکویه دسترسی به اینترنت با سهولت بهتری همراه است.

وی ابا بیان اینکه در مناطقی که امکان دسترسی به فضای مجازی و اینترنت وجود نداشته بسته های آموزشی و کاربرگ رایگان توزیع شده است، تصریح کرد: معلمان بومی منطقه درز و سايبان دربرنامه اي داوطلبانه، تصميم گرفتند با همراهي راهبر آموزشي و حمايتهاي اداره آموزش وپرورش لارستان، وهماهنگي با اوليا دانش آموزان خارج از كلاس مدرسه و در فضاي باز بارعايت كامل اصول بهداشتي به آموزش كتاب  درسي  دانش آموزان محروم از فضاي مجازي بصورت هر پايه جداگانه  بپردازند.

 حمیدی با اذعان به اینکه در اين طرح آموزشي به دانش آموزان بسته های بهداشتی ماسک و دستکش، درسنامه و کاربرگ و بسته هاي غذايي اهدا شده است، خاطر نشان کرد: منطقه درز و سايبان داراي   ١٠  مدرسه چند پايه با فاصله ١٥٥ كيلومتري از مركز  شهر لار قرار دارد.

در این زمینه مدیر مخابرات لارستان با بیان اینکه روستاهایی که تلفن ثابت شرکت مخابرات هستند، می توانند از خدمات اینترنت پرسرعت ADSL بهره مند شوند، اظهار کرد: روستاهایی براساس قانون توسعه نقاط روستایی، برعهده وزارتخانه ارتباطات و فن آوری اطلاعات است که بدین ترتیب توسعه فن آوری در روستاها، نقش متولیان دولتی امور لارستان در تصویب و جذب بودجه دولتی، بسیار پررنگ است.

غلامرضا فروزش با اشاره به اینکه اگر در روستایی سایت موبایل همراه اول ۲G  موجود باشد، اولویت ما ارائه سرویس های «G4 یا G3» از طریق این سایت است، افزود: در سال گذشته ۱۴ سایت روستایی بهG4   ارتقا یافته و درصورت تامین تجهیزات، این کار با اولویت جمعیت تحت پوشش و امکانات موجود، ادامه پیدا می کند.

به گزارش میلاد لارستان، انتظار می رود با درایت مسوولان در راستای محرومیت زدایی از نقاط دورافتاده روستایی حمایت شود و با تکمیل زیرساختها، آنان را در راه پیشرفت یاری کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین