جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی ممنوع است!!

کارشناس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از تفکیک غیرمجاز و فروش اراضی کشاورزی صحرای لطیفی با وعده احداث باغ شهری  توسط عده ای افراد سودجو خبر داد ….

کارشناس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از تفکیک غیرمجاز و فروش اراضی کشاورزی صحرای لطیفی با وعده احداث باغ شهری  توسط عده ای افراد سودجو خبر داد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، زینل آتشبار گفت :  به محض دریافت این خبر، گشت حفظ کاربری امور اراضی شهرستان به محل اعزام شد و با پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی ، برای اخذ مجوز تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی اقدامات لازم به عمل آمد  .

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی ، باغی و زمینهای بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن ممنوع است ، افزود : متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات، به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد .

آتشبار تاکید کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در زمینهای کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  فاقد وجاهت قانونی بوده و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد .

به گفته او هرگونه تفکیک و افراز زمینهای کشاورزی به قطعات کمتر از نصابهای تعیین شده تخلف محسوب شده و ارایه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین ها نیز غیرمجاز است .
شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی موضوع را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی لارستان اطلاع دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی ممنوع است!!”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام همه باغشهری های لارستان درمجاورت جاده لارجهرم و لاربستک یانیمه ولار گراش وغیره بااغماض مسئولان درسنو ات گذشته ایجادشده اند.این نیز خواهدگذشت.

  2. حقیقت گفت:

    متاسفانه بعد از گشت این همه سال هنوز مسولین جهاد گشاورزی لار قبول نکرده اند که زمینهای جاده لطیفی اصلا لم یزرع می باشد و شوره زار است
    و به جای حمایت از افرادی که شوره زار را با آب دریا دارند آباد میکنند و دنبال مثتثنی قرار دادن لار از قانون تغییر کاربری نیستند اینجا شمال
    کشور نیست که آب شیرین و خاک قابل کشت باشد اینجا جاده لطیفی با دی سی آب ۷۰۰۰هزار یعنی آب دریا و فاقد خاک و سنگ و کلوخ است
    لطفا کمی تفکر و درک گردن مردمی که تفریح ندارند

  3. پاسا گفت:

    با سلام
    منم نظر حقیقت رو تایید میکنم
    به نظرم آقای آتش بار باید باغ ایثارگران و کل باغهای نیمه خراب کنه به جاش زمینهای لطیفی و جاده لطیفی
    مجوز باغشهری بده چون زمینهای لطیفی شوره زاره و اصلا چیزی در نمیاد ولی نیمه قابلیت کشاورزی داره
    دررود بر جهاد کساورزی لار

  4. محمود گفت:

    منم با نظر پاسا ……….موافق هستم آقای مظفری و آتش بار باید کل باغ های ایثارگران و مخصوصا ایثارگران از بیخ و بن خراب کنند شده خونه خلاف و آمار خلاف زیاد هست و اونجا میشه کشاورزی کرد و بجاش باغ نخلستان لطیفی که بیابان شوره زاره مجوز برق و ساخت بدن

  5. امامی گفت:

    در سده خنج هم بدون مجوز هم حصار کشی کردن در حریم رودخانه هم دیوارچینی کسی هم در فکر گرفتن سند از اداره ثبت و املاک خنج میباشند،لطفا رسیدگی شود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین