جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در لارستان

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان ظرف یک ماه گذشته و با تشدید روند گرما، بیش از ۳۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان لارستان رخ داده است….

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان ظرف یک ماه گذشته و با تشدید روند گرما، بیش از ۳۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان لارستان رخ داده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، نیز در نشست کمیته بحران،منصور رضایی بر ضرورت استفاده منطقی و قانونمند مردم از طبیعت تاکید کرد و گفت: بدون همراهی، مشارکت و هم‌افزایی مردم، صیانت و پاسداری از منابع ملی و طبیعی، غیرممکن است.

این مسئول با بیان اینکه از مجموع بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی این شهرستان حدود ۹۰ درصد آنها منابع ملی است، اظهار داشت: رویکرد این اداره برای همراهی و همکاری با مردم و جوامع محلی، بهره‌وری مناسب از طبیعت، توام با فعالیت‌ها و اجرای طرح‌های احیایی است.

وی اضافه کرد: ظرف یک ماه گذشته و با تشدید روند گرما، بیش از ۳۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان لارستان رخ داده که با اقدام به موقع و همراهی و مشارکت مردم، این آتش‌سوزی ها در کمترین زمان ممکن مهار شد و میزان خسارت‌ها نیز محدود بود.

رضایی، به میزان خسارت‌های وارده اشاره‌ای نکرد.

وی، با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، آتش زدن کاه و کُلش در زمین‌های زراعی از سوی کشاورزان، یکی از علت‌های عمده آتش سوزی‌هاست که برخی کشاورزان ناآگاهانه در آن سهیم هستند، خواستار اقدام قاطع و هشدارهای لازم از سوی اداره جهاد کشاورزی و حتی نهادهای انتظامی و قضایی به کشاورزان در این زمینه شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین