یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 23 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

14 مصوبه سختگیرانه ستاد کرونا لارستان،‌از اجبار ماسک و تعطیلی عروسی تا هشدار به ایرلاین ها و خاموشی پارکها

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در نشست با اعضا ستاد مقابله با کرونا شهرستان ضمن قدرشناسی از زحمات همه ی اعضا ستاد، بویژه کادر پزشکی و درمانی در سطح…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در نشست با اعضا ستاد مقابله با کرونا شهرستان ضمن قدرشناسی از زحمات همه ی اعضا ستاد، بویژه کادر پزشکی و درمانی در سطح منطقه، در سخنانی ۱۴ مصوبه و دستور العمل جدید سختگیرانه ستاد مبارزه با کرونا لارستان را نیز تشریح نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی  فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در سی و ششمین جلسه ستاد مبازره با کرونا شهرستان به نکات مهمی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و ممنوعیت های جدید اشاره نمود. حسنی در این خصوص بیان داشت:

۱)  تمامی پرسنل ادارات و بانک‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با ماسک و رعایت مسائل بهداشتی بر کار خود حاضر شوند.

۲) ارباب رجوع‌ها باید با ماسک به ادارات و بانک‌ها وارد شوند

۳) ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های مختلف موظف هستند که از ورود ارباب رجوع بدون ماسک ممانعت کنند

۴)  اصناف باید تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

۵) تمامی کسب و کارها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده و همچنین فاصله گذاری اجتماعی هستند.

۶)  تمامی محدودیت ها همچنان به قوت خود باقی است و مردم باید مسوولان و کادر درمان را در کنترل شیوع کووید ۱۹ همراهی کنند.

۷) تمامی امتحانات دانشگاه ها بصورت غیر حضوری برگزار می گردد، اما امتحانات مدارس شامل پایه نهم و دوازدهم برای رشته های نظری و علوم پایه با توجه به ضرورت امر و انتخاب رشته، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری انجام می شود.

۸) هنوز امکان راه اندازی تالار‌های پذیرایی برای مراسم، سینماها، کنسرت‌ها، سالن‌های تئاتر، جشن های عقد و عروسی و برگزاری هر گونه همایش و جشنواره و غیره در لارستان به هیچ عنوان ممکن نیست.

اطلاعیه ۳۹ ستاد مبارزه با کرونا لارستان :  با توجه به عدم برگزاري و ممنوعيت مراسم و جشن عروسي در تالارها، باغ ها و منازل لذا اخذ سفارش های مرتبط به آن شامل سفارش گل كاري ماشين عروس، آرايش عروس و داماد، شيريني و غذا، مزون عروس و وسايل عقد و عروسي و… توسط اصناف مربوطه ممنوع مي باشد.

۹) ضد عفونی کردن سالن جلسات و نمازخانه های ادارات باید به صورت مداوم انجام گیرد

۱۰) ورودی بوستان ها، پارک ها و مناطق گردشگری، تفریحی و تاریخی توسط شهرداری ها مسدود می شود.

۱۱)  طرح فاصله گذاری اجتماعی در لارستان با حضور ماموران پلیس راه، راهور، انتظامی، بسیج و نیروهای امدادی اجراء می گردد.

۱۲)  برای جلوگیری از تجمع شبانه در پارک ها و میادین بزرگ، مجبوریم روشنایی آنجا را خاموش کنیم و از شهروندان انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

اطلاعیه ۴۰ستاد مبارزه با کرونا لارستان :  در جهت كنترل و اعمال محدوديت و رعايت فاصله گذاري اجتماعي براي كاهش و نابودي ويروس كرونا و پيرو مصوبه اين ستاد تا دو هفته آينده از ساعت ٩شب به بعد روشنايي و برق پارك ها، بوستان ها و ميادين بزرگ توسط شهرداري هاي لار، لطيفي و خور قطع و خاموش مي گردد.

۱۳)  ورودی پارک‌ها اعم از پارک‌ حاشیه و دیگر پارک‌های شهر همچون محمدی، نخل و غیره و همچنین پارک‌های جنگلی بسته و از عبور و مرور در آن‌ها جلوگیری ‌می شود.

۱۴) کلیه ایرلاین‌ها و شرکت های هواپیمایی در زمان انجام پرواز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا هستند.

فرماندار ویژه لارستان افزود: از سوی ستاد استانی مدیریت کرونا به فرمانداران استان به عنوان روسای ستاد‌های مقابله با کرونا شهرستان‌ها، این اختیار داده شده است که در راستای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا، محدویت ها ، ممنوعیت ها و کنترل و ترددها در شهرستان شدیدتر شود. حسنی با تاکید بر محدودیت زمان بازگشایی بازارها و مجتمع های غیرضروری شهرستان تصریح کرد:‌ نباید اجازه داد شرایط از کنترل خارج شود که برای این مهم بایستی با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه مقابله با کرونا از طریق رسانه ها و فضای مجازی مردم را با خود همراه کنیم.

حسنی در پایان سخنانش با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا در محور بندرعباس -لارستان و بستک -لارستان با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان بیشتر می شود، تاکید کرد:

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۶:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین