پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 43 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

کاهش 40 درصدی اهداء خون در لارستان/مردم خون اهداء کنند

رئیس سازمان انتقال خون لارستان از کاهش ۴۰ درصدی اهداء خون در این شهرستان خبر داد. جعفر جمالی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه…

رئیس سازمان انتقال خون لارستان از کاهش ۴۰ درصدی اهداء خون در این شهرستان خبر داد.

جعفر جمالی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه میزان ذخایر فرآورده های خونی نسبت به سالهاي گذشته به مراتب كمتر شده است، اظهار داشت: میزان اهداء خون در لارستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی با برشمردن ساعات فعالیت مراکز انتقال خون در لارستان، افزود: پایگاه انتقال خون سید عبدالرحیم هاشمی زاده واقع در شهرجدید لار در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۴ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر و در روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر به روی شهروندان باز است.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با بیان اینکه پایگاه حاج غفوری واقع در شهرقدیم لار نیز در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر آماده خدمات رسانی است، تصریح کرد: درهای این مرکز در روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۳ به روی شهروندان باز است.

جمالی خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان گراش نیز از در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر و در روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر به روی اهدا کنندگان خون باز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین اهدا خون و انتقال کرونا وجود دارد؟، ادامه داد: با توجه به اینکه اهدای خون با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود ارتباطی بین اهدای خون و انتقال ویروس کرونا وجود ندارد و از طرفی این ویروس از طریق خون منتقل نمی شود.

رئیس سازمان انتقال خون لارستان با بیان اینکه خونهای اهدایی برای ۹ مرکز درمانی و ۳ مرکز تالاسمی در شهرستانهای جنوب فارس را پوشش می دهد، یادآور شد: از همشهريان تقاضا می کنیم همچون هميشه و مستمر با مراجعه به انتقال خون و اهداي خون سالم جهت نيازمندان ما را ياری كنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین