سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ابلاغ مراتب ثبت «مهارت تهیه حلوای مسقطی لاری» در میراث ناملموس به استاندار فارس

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت ۱۱ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد. به‌گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما و…

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌ای مراتب ثبت ۱۱ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس را به استاندار فارس ابلاغ کرد.

به‌گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت میراث؛ آقای علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای به آقای عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس مراتب ثبت ۱۱ میراث فرهنگی ناملموس در این استان را به او ابلاغ کرد.

در نامه آقای دکتر علی‌اصغر مونسان به استاندار فارس آمده است:

«در اجرای ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری مصوب سال ۱۳۸۲ و مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی حفظ میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ و مواد دو و سه آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷/۱۱/۶ هیئت‌وزیران و با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی مذکور، میراث‌فرهنگی ناملموس با عنوان «مراسم شنبه اول سال در شهر نی‌ریز» به شماره ۲۰۰۲، «مهارت تهیه حلوای مسقطی در لارستان» به شماره ۲۰۰۳، «مهارت تهیه انواع حلوای ارده ارزقان» به شماره ۲۰۰۴، «مهارت تهیه حلوای سنتی (میده)» به شماره ۲۰۰۵، «شیوه نواختن موسیقی محلی جهرم با تار» به شماره ۲۰۰۶، «مهارت ساخت کاشی هفت‌رنگ شیراز» به شماره ۲۰۰۷، «مهارت تهیه حلوای سی ین» به شماره ۲۰۰۸ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۵، «مهارت خوس دوزی و خوس بافی در جنوب فارس» به شماره ۲۰۳۱، مهارت رنگرزی پشم در عشایر استان فارس» به شماره ۲۰۳۲، «مهارت سنتی دوخت رخ دوزی و کاربرد‌های آیینی آن» به شماره ۲۰۳۳ و «مهارت ساخت کومه در مناطق ییلاقی استان فارس» به شماره ۲۰۳۴ در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۹ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است. هرگونه اقدام که موجب حفظ و احیای این میراث شود، مورد تأکید است.

خواهشمند است، دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسؤولان ذی‌ربط ابلاغ و از نتیجه اقدام این وزارتخانه را مطلع کنند.»

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین