شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

کشف عتیقه جات ۴ هزار ساله در بنارویه لارستان

امجدی از کشف اشیای تاریخی با قدمت ۴ هزار سال در بخش بنارویه شهرستان لارستان خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود امجدی…

امجدی از کشف اشیای تاریخی با قدمت ۴ هزار سال در بخش بنارویه شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به کشف عتیقه جات ۴ هزار ساله در لارستان، در این باره اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی در منزل مسکونی خود اقدام به دپو عتیقه جات کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات نامحسوس و اقدامات فنی انجام شده، صحت موضوع برای پلیس محرز و پرونده قضائی در این رابطه تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از مخفیگاه متهم، تعداد ۲ کوزه و یک عدد کاسه سفالی کشف و ضبط شد.

سرهنگ امجدی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص و معرفی او به مرجع قضائی، تصریح کرد: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این اشیا را مربوط به هزاره دوم قبل از میلاد مسیح با قدمت ۴ هزار ساله اعلام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین