جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

درسال جهش تولید پیمانکاران بومی منطقه در حوزه تعمیر و نگهداری برق وارد شوند/ تدوین 19 توافق اولیه نیروگاه خورشیدی در لارستان

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان…

همزمان با سال۹۹ که از سوی مقام معظم رهبری به نام  جهش تولید نام گذاری شده؛  تیم رسانه ای میلاد لارستان بر آن شده تا مصاحبه هایی با مسئولان شهرستان و نیز تولید کنندگان منطقه انجام داده و علاوه بر پیگیری اهداف و برنامه های آنها در این سال، مشکلات احتمالی موجود و نیز پیشنهادهای لازم در خصوص گسترش تولید و صادرات در منطقه را نیز مورد بررسی قرار دهد. تا کنون مصاحبه هایی با روسا و مسئولان ادارات صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، مدیریت برق، مرکز رشد واحدهای فناور لارستان انجام شده و چندین مصاحبه از سایر مسئولان مرتبط با حوزه تولید نیز در روزها و هفته های پیش رو به امید خدا انجام خواهد گرفت. در ادامه مصاحبه هایی با تولید کنندگان منطقه نیز در دستور کار قرار دارد. سومین مصاحبه جهش تولید با مهندس محمدامین دامن کشان  مدیریت توزیع برق شهرستان لارستان انجام گرفته است.

میلادلارستان: ضمن تشکر از فرصتی که در اختیار میلاد لارستان قرار دادید. به عنوان اولین سوال بقرمایید مهمترین برنامه های شما در خصوص جهش تولید در سال ۹۹ چیست؟

دامن کشان: از آنجایی که تامین انرژی یکی از زیرساخت ها و نیازهای اولیه بخش تولید و صنعت می باشد سعی گردیده تا با توسعه شبکه و ایجاد ظرفیت امکان واگذاری انشعاب به سرمایه گذاران و متقاضیان انشعاب در شهرک های صنعتی به خصوص شهرک صنعتی پشته سنگر و حسن لری فراهم گردد تا همشهریان عزیزی که در صدد سرمایه گذاری در بخش تولید و اشتغال زایی در شهرستان هستند بتوانند در این حوزه فعالیت نمایند

میلادلارستان : شیوع کرونا تا چه حد بر فعالیت های مجموعه تحت امر شما موثر بوده است؟ چه تدابیری در این خصوص اندیشیده شده است؟

از نیمه دوم اسفند ماه ۹۸ همزمان با سایر مدیریت های برق شهرستان علاوه بر جاری سازی پروتکل های بهداشتی و ایمنی فردی و گروهی در سطح اداره میز خدمت الکترونیکی پیاده سازی گردید و کلیه مشترکین می توانند با مراجعه به سایت www.farsedc.ir از خدمات الکترونیکی شرکت بهره مند گردند و کلیه فعالیت های همکاران محترم در بخش اتفاقات و رفع خاموشی بدون هیچ وقفه ای کماکان ادامه دارد. در بخش قرائت کنتور مشترکین نیز فعالیت های خوبی در خصوص قرائت غیرحضوری کنتورها در ایام کرونایی انجام گرفته است.

میلادلارستان: در استفاده از پنل های خورشیدی در منطقه تا چه حد موفق عمل کرده ایم؟‌ عده ای هزینه بالای آنها را برای استفاده در منازل و یا بنگاه های تجاری کوچک چندان مفید نمی دانند. لطفا در خصوص میزان موفقیت استفاده از آن و نیز هزینه تمام شده پنل ها و اینکه برق تولیدی مازاد را وزارت نیرو با چه تدابیری می تواند خریداری نماید توضیحی ارائه فرمایید

دامن کشان : طرح سرمایه‌گذاری تولید برق از انرژی خورشید از سال های قبل در وزارت نیرو آغاز گردیده به طوری که در مقیاس کوچک (زیر ۲۰ کیلو وات) مخصوص مشترکین خانگی، مقیاس متوسط (بیش از ۲۰ کیلووات و کمتر از ۱۰۰ کیلووات) خاص مشترکین دیماندی و بالای ۱۰۰ کیلووات خاص طرح های نیروگاهی می‌باشد که از زمان شروع طرح تاکنون در سطح شهرستان تعداد ۵۳ طرح در مقیاس کوچک و ۲ طرح  در مقیاس متوسط و ۱ طرح ۱۰ مگاواتی در مقیاس نیروگاهی احداث گردیده است.

افزایش هزینه اجرای طرح‌ها در سال‌‌های اخیر مشابه سایر تجهیزات امری طبیعی به نظر می‌رسد اما با توجه به افزایش سالانه نرخ خرید انرژی توسط وزارت نیرو، در شرایط فعلی سرمایه گذاری در این بخش قابل توجیه می باشد.

میلادلارستان : در  خصوص آخرین وضعیت نیروگاه های خورشیدی در منطقه و اینکه هر کدام چه وضعیتی دارند.  لطفا توضیح بفرمایید

دامن کشان: در حال حاضر تعداد ۱۹ فقره توافق اولیه با سرمایه گذاران طرح نیروگاه در سطح شهرستان صورت پذیرفته که در تعدادی از آنها زمین نیز انتخاب و به متقاضی واگذار شده و ایشان موظفند ظرف مدت ۱۵ ماه نسبت به آماده سازی و اجرای طرح اقدام نمایند در غیر این صورت توافق نامه لغو و سایر متقاضیان امر سرمایه‌گذاری می‌توانند در آن طرح مشارکت نمایند.

میلادلارستان: مهمترین عامل عدم پیشرفت در ایجاد نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت لارستان با بیش از ۱۰ سال گذشته سابقه آن چیست؟

دامن کشان: احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان از طرح‌های شرکت برق منطقه ای فارس می باشد که اطلاعات مورد نیاز و دلایل عدم پیشرفت آن را باید از مسئولین مربوطه جویا شد

میلادلارستان : با توجه به گستردگی شهرستان و لزوم وجود انرژی پایدار(برق و..)‌ در منطقه بخش خصوصی علاوه بر نیروگاه های خورشیدی در چه زمینه هایی می تواند کمک نماید؟

دامن کشان : بخش خصوصی علاوه بر نیروگاه های خورشیدی می توانند در بخش تامین شرکت های پیمانکاری و تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه تعمیر و نگهداری و توسعه شبکه و تأمین ماشین‌آلات اقدام نمایند تعداد معدود پیمانکاران بومی و محدودیت ظرفیت مالی و فنی این شرکت ها به گونه ای می باشد که در برخی از بخش‌های تابعه ناگزیر از پیمانکاران غیر بومی استفاده شده است.

میلادلارستان: به نظر شما چه فرآیندی باید اندیشیده شود تا بانک های منطقه در ۴ شهرستان با توجه به نقدینگی قابل توجه موجود در آنها به سمت سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های اشتغال زای منطقه روی بیاورند؟

دامن کشان: ایجاد محدودیت ها در روش های کاذب سرمایه‌گذاری در منطقه یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند نقدینگی افراد را به سمت سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های اشتغالزایی منطقه سوق داد.

میلادلارستان: مهمترین انتظار شما در حوزه برق و نیرو از نماینده مردم و نیز ازخود مردم چیست؟

دامن کشان: با توجه به قرار گرفتن در ایام پیک بار تابستان از کلیه مشترکین محترم تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از وسایل سرمایشی ما را در ارائه خدمات بهتر و تامین برق مطمئن و پایدار در سطح شهرستان یاری نموده و سایر همشهریان را از برخورداری این نعمت با ارزش محروم نسازند.

جهش_تولید_۳

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین