پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

رضایی: افزایش فوتی کرونایی در لارستان به علت نبود متخصص عفونی را قویا تکذیب می کنم

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لار در مصاحبه کوتاه با میلاد لارستان با بیان اینکه به هیچ عنوان افزایش فوتی ها در لارستان به علت نبود متخصص عفونی نیست  از پیگیری  در…

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لار در مصاحبه کوتاه با میلاد لارستان با بیان اینکه به هیچ عنوان افزایش فوتی ها در لارستان به علت نبود متخصص عفونی نیست  از پیگیری  در خصوص افزایش سه تخصص عفونی، بیهوشی و داخلی به بخش کرونا دانشکده خبر داده و اظهار داشت در خصوص فوق تخصص گوارش نیز امیدواریم امسال به این هدف دست یابیم. وی گفت: نزدیکی به هرمزگان، موج دوم کرونا از جمله عوامل افزایش فوتی ها می توان عنوان نمود دکتر رضایی اظهار داشت: 

به هیچ عنوان افزایش فوتی ها در لارستان به علت نبود متخصص عفونی نیست
اینکه گفته میشود علت بالا رفتن تعداد فوتی ها در لارستان نبود متخصص عفونی در شهرستان است موضوعی است که قویا آن را تکذیب می نمایم  و به هیچ عنوان حتی به اندازه یک درصد این عامل را در افزایش مرگ و میر موثر نمی دانم. به لحاظ اصول علمی باید گفت: تخصص داخلی یک تخصص مادر به حساب می آید و رشته ای است که بسیاری از رشته ها همچون قلب، نورولوژی و عفونی جز زیر مجموعه های آن محسوب می شوند. در حال حاضر ۴ همکار تخصص داخلی در در بیمارستان لارستان از زیرمجموعه های تخصص داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان باکیفیت ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل شده اند که  در حال حاضر در حوزه بیماری هی عفونی تسلط کامل و کافی دارند.  اینکه موضوع افزایش فوتی لارستان ناشی از نبود متخصص عفونی بدانیم اصلا طرز فکر صحیحی نیست و نحوه درمان بر اساس پروتکل های کشوری است که با کل کشور فرقی نمیکند. اتفاقا مزیت اینکه متخصص داخلی در شهرستان بررسی و تشخیص حوزه عفونی را انجام دهد این است که علاوه بر بحث کارشناسی موارد عفونی در صورتی که بیمار دچار نارسایی کلیوی و ریوی نیز بشوند با توجه به گستردگی رشته داخلی متخصص می تواند دیگر مشکلات مریض را نیز پوشش دهد.

افزایش فوتی ها در یک ماه اخیر بدلیل موج دوم بیماری کروناست

افزایش فوتی ها در یک ماه اخیر بدلیل موج دوم بیماری کروناست به ویژه اینکه ما در کنار کانون اصلی بحران یعنی هرمزگان قرار گرفته ایم. همین الان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کل استان فارس با افزایش موج فوتی های ناشی از کرونا مواجه هستیم. استان فارس در موج اول کرونا جزء کمترین میزان فوتی ناشی از کرونا بود اما الان در موج دوم فوتی ها بسیار افزایش پیدا کرده است. علت دیگری که میتواند موجب شده باشد که افزایش مرگ و میر در لارستان زیاد شده است طیف سنی مسن در سطح کشور و در شهرستان است که باعث شده تعداد زیادی از فوتی ها افراد بالای ۷۰ سال باشند .

پیگیری متعددی در خصوص تخصیص پزشک عفونی انجام داده ایم 

در ابتدا برای سرکار خانم دکتر خلیل آزاد آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم که هر چه سریعتر به تیم درمان  بازگردند.  البته برای تخصیص پزشک عفونی از طریق فرمانداری و دانشکده علوم پزشکی نامه نگاری متعددی به شیراز به عنوان قطب و نیز به وزارت بهداشت صورت گرفته است و پیگیری  نموده ایم که متخصص عفونی به کادر درمان ما اضافه شود . در حال حاضر تعداد بسیار محدودی متخصص عفونی در سطح استان فارس حضور دارند و نامه نگاری های متعددی  را صورت داده ایم

همکاران ما در ۳ بخش کرونا بیمارستان ایثار می کنند

با توجه به ۳ رشته ای که بار سنگین بیماری کرونا بر روی دوش آنهاست نامه نگاری متعددی انجام داده و خواسته ایم نیروی متخصص عفونی، داخلی و بیهوشی به مجموعه اضافه گردد. در حال حاضر همکاران داخلی و بیهوشی ما با فشار سنگین بر دوش خود که سپاسگزار آنها هستیم ایثارگری نموده و بیماران را پوشش داده اند.  در حال حاضر سه ای سی یو فعال در سطح بیمارستان داریم که پوشش آنها به آسانی میسر نیست و واقعا همکاران ما ایثار مینمایند. کادر درمان بیمارستان قدرتمندانه و با تلاش تمام در حال فعالیت اند.

نبود فوق تخصص گوارش علت همه گیری کرونا نیست

قویا اعلام میکنم که بودن و نبودن فوق تخصص گوارش در لارستان ارتباطی به افزایش همه گیری بیماران کرونایی نداشته و  نه در لار و نه در هیچ جای کشور همکاران فوق تخصص گوارش درگیر با بیماری کرونا نیستند. البته که بیماری کرونا عوارض و علائم گوارشی دارد اما این به معنای نیاز به متخصص گوارش نیست بلکه همکاران عفونی، داخلی و بیهوشی بیماری را پوشش می دهند.

اولویت فوق تخصص گوارش سال گذشته به جهرم و فسا داده شد. امیداوریم امسال یک فوق تخصص گوارش اضافه شود

با توجه به وجود زیر ساخت حوزه گوارش در دانشکده علوم پزشکی لارستان و نیز در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان  بسیار پیگیری نموده ایم که یک فوق تخصص گوارش بعنوان یک نیروی ثابت به این مجموعه اختصاص یابد. اما با توجه به اینکه شهرستان های جهرم و فسا دارای دانشگاه علوم پزشکی هستند و دارای دانشجوی پزشکی هستند وزارتخانه اولویت را به آنها داده و این مورد به لارستان اختصاص پیدا نکرد. البته برای سهمیه امسال پیگیری های زیادی شده است و امیدواریم امسال شاهد حضور فوق تخصص گوارش در شهرستان باشیم و برای این مهم رایزنی هایی نیز با یکی از همکاران فوق تخصص گوارش صورت داده ایم که بتوانیم بصورت مشارکتی در اختیار ما باشند که در صورت قطعی شدن خبر این مورد را اعلام خواهیم کرد. وظیفه ماست که تمام تلاشمان را در تکمیل کادر درمان داشته باشیم.

 

به گزارش میلاد لارستان در حال حاضر تعداد فوتی جاصل از کرونا در مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان به ۵۴ نفر اضافه شده که با جهش سریع در یک ماه اخیر همراه بوده است. این آمار با اضافه شدن فوتی کرونا در بیمارستان گراش به ۶۲ نفر افزایش می یابد که با این اوصاف و طبق آمار ۳۸۹ نفری کل فوتی های کرونا در استان فارس می توان گفت: بدون احتساب گراش ۱۴ درصد  و با احتساب گراش ۱۶% فوتی های فارس از کرونا در منطقه لارستان، خنج، گراش و اوز گزارش شده است. این در حالی است که تعداد فوتی ها در جهرم ۳۵ نفر (۹%) و در فسا نیز تا ۲۴ تیرماه ۹ نفر (حدود ۳%) فوتی از کرونا گزارش شده است.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۲۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رضایی: افزایش فوتی کرونایی در لارستان به علت نبود متخصص عفونی را قویا تکذیب می کنم”

  1. ناشناس گفت:

    قویا تکذیب میکنم چیه چرا دروغ می گوئی بگو نداریم وراحت عیب است اگر بگی نداریم این مرگ ومیر ها هم بر می گرددبه همین سر خود کار کردن ها

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین