جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

پیگیری حل مشکل آب بیرم از سوی نماینده مردم و مسئولان فارس

حل مشکل آب بیرم از طرف حسین زاده این بار با حضور مسئولان استان فارس پیگیری شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم در مجلس…

حل مشکل آب بیرم از طرف حسین زاده این بار با حضور مسئولان استان فارس پیگیری شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی؛ نشست مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز با دکتر دهقانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس و مهندس بوستانی مدیرعامل آبفا فارس با حضور حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، سردار بناکار و دکتر طاهری از مسئولان قرارگاه جهادی امام حسین(ع)، اعضای قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس و اعضای شورای شهر بیرم و برخی دیگر از مسئولین استانی در سازمان آب منطقه ای فارس برگزار شد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در این نشست با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای مشکل آب در منطقه اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد که مطالعات فاز یک آب‌رسانی خط سد سلمان فارسی تمام شده و فاز دوم آن در دست اقدام است که سپس در ردیف اعتبار قرار گیرد؛ این امر طبیعی است که زمان‌بر باشد اما واقعیت این است که صبر مردم نیز به سر آمده است.

حسین حسین زاده افزود: از مسئولان حاضر در جلسه خواهش می‌کنم درد مردم را درک کنند؛ ۳۶۸ کیلومتر طرح آب‌رسانی خط دوم سد سلمان است؛ از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود جهت تسریع در انجام طرح، تلاش جدی‌تری صورت بگیرد.

وی در این نشست با بیان اینکه بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه با مشکلات طاقت‌فرسایی روبرو هستند و باید به جد رسیدگی شود گفت: احساس من این است که در مساله‌ی آب، لارستان، خنج، گراش و اوز مظلوم واقع شده است و آب که مایه حیات است و جزء اولین زیرساخت‌های هر شهر، روستا و منطقه است توجهی که باید صورت نمی‌گیرد. به عنوان نمونه از بیرم لارستان به عنوان غیزانیه فارس نام برده می‌شود؛ مردم ما با مشکلات متعدد و طاقت‌فرسایی در تابستان و گرما دست و پنجه نرم می‌کنند و در طول این زمان کسی پاسخگو نبوده است.

وی افزود: آب بیرم و بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه قابل نوشیدن نیست؛ بیشتر تصفیه خانه‌ها نیز خصوصی است که غالباً مشکلات فنی دارد و خراب است؛ در این جلسه مطرح شد که همه اینها ردیف بودجه دارد؛ گفته شد مطالعه فاز دوم انجام شده و اگر ردیف اعتباری داشته باشد یک‌ساله یا دوساله اجرایی می‌شود. بایستی از ظرفیت‌های موجود نظیر مجمع نمایندگان فارس نیز جهت پیش‌برد و اتمام این طرح‌ها استفاده شود تا ان‌شاءالله مشکل آب سراسر استان و خصوصاً حوزه‌ی انتخابیه هرچه سریع‌تر مرتفع گردد.

دکتر دهقانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در بخشی از این نشست افزود: فاز دوم سد سلمان فارسی ۳۶۸ کیلومتر است که نیازمند ۲ هزار میلیارد تومن بودجه است و مطالعه فاز یک تمام شده و مطالعه فاز دوم در دست اقدام است.

مهندس بوستانی، مدیرعامل آبفا فارس در خصوص اقدامات لازم در اجرای طرح کوتاه مدت و بلند مدت گفت: از جمله اقداماتی که در طرح کوتاه مدت برای رفع موقت مشکل آب بایستی انجام شود می‌توان به ترمیم شبکه فرسوده آب بیرم و انجام کف شکنی، و در طرح بلند مدت به لایه‌روبی سد و آب‌رسانی خط دوم یا انشعاب از خط اول اشاره کرد؛ که انشعاب از خط اول ۶۶ کیلومتر است که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

گرامی‌دوست، دبیر قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس در بخشی از این نشست گفت: در این شرایط نامطلوب اقتصادی، مردم باید دو بار برای آب هزینه کنند؛ یکبار برای لوله‌کشی آب و دیگری هزینه‌ای جهت خریدن آب شیرین؛ شهروندان بیرم عمده نیاز خود به آب شرب را با خرید آب‌ معدنی بسته‌بندی تامین و رفع می‌کنند و این موضوع با توجه به هزینه بالای آن، برای برخی از ساکنان دشواری‌هایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: تامین آب‌آشامیدنی مناسب، مشکلی نیست که نتوان آن را برنامه ریزی و ساماندهی کرد؛ بلکه در کنار مشکل خشکسالی در برخی مناطق می‌توان با مدیریت صحیح و صرف مقداری بودجه، رفاه نسبی را برای مردم ایجاد کرد. عدم رسیدگی کافی مسئولان را می‌توان دلیل اصلی نارضایتی مردم بیرم دانست.

یحیی صفرنژاد، رئیس شورای شهر بیرم نیز در این جلسه عنوان کرد: زمانی آب در منطقه گراش و بیرم به آب‌قند معروف بود و کیفیت مطلوبی را داشت و به سبب خشکسالی و بهره‌برداری بیش ‌از حد از منابع زیرسطحی هم‌اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و مجموعه مسئولین شهرستان از سال ۹۳‌، اکنون بیش از ۵۰ مکاتبه را با مسئولین ذی‌ربط در سطح استان و کشور انجام داده‌اند که در نهایت مورد تایید و دستور مستقیم استاندار نیز قرار گرفت و تمام مراحل مطالعاتی طرح آبرسانی از محل خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی نیز انجام‌شده و مورد تایید کارشناسان قرارگرفته است.

یحیی صفرنژاد در ادامه افزود: در صورت اجرای این طرح علاوه‌بر تأمین آب شرب بیرم مناطق دیگر هم‌جوار که با مشکل مشابه مواجه هستند، نیز منتفع خواهند شد.

انجام مطالعات فاز دوم و پیگیری مجوزهای لازم برای اخذ ردیف‌های اجرایی برای رفع مشکل تامین آب بلندمدت بیرم و عمادشهر، تهیه گزارش امکان‌سنجی افزایش ظرفیت خط اول لارستان توسط شرکت آبفا استان و شرکت آب منطقه‌ای و اخذ مصوبه شرکت مهندسی آبفا کشور و نصب کنتور هوشمند در منطقه بیرم با مساعدت مسئولین محلی و… از جمله مصوبات این جلسه بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین