شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تعداد جانباختگان کروناویروس در فارس از مرز ۷۰۰ نفر گذشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آخرین آمار مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس نشان می‌دهد تعداد جانباختگان این بیماری در استان فارس به ۷۰۱ نفر رسیده است. به…

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آخرین آمار مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس نشان می‌دهد تعداد جانباختگان این بیماری در استان فارس به ۷۰۱ نفر رسیده است.

به گزارش میلاد لارستان علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره وضعیت کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه اظهار کرد: با جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر طی دیروز تاکنون، آمار جانباختگان کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری در استان، به ۷۰۱ نفر رسیده است.

او ادامه داد: هم اکنون نیز از مجموع ۷۶۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به بیماری که در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۱۰۸ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه، تحت مراقبت‌های جدی قرار دارند.

علی اکبری گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۳۵ هزار و ۹۶۴ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان بررسی شده است که از این تعداد، ۳۸ هزار و ۵۹۵ مورد مثبت بوده است.

او، مجموع بهبود یافتگان در مراکز درمانی استان و یا افرادی که از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۳۵ هزار و ۴۰۶ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگر چه بر اساس شرایط کلی استان، فارس در وضعیت هشدار قرار دارد، اما شهر شیراز و تعدادی از شهرستان‌های استان به علت تعداد بالای موارد مثبت و بستری، در وضعیت قرمز است که بر همین اساس از عموم مردم می‌خواهیم رعایت توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

اکبری تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار‌های استان، از هر ۳ مورد نمونه گیری، یک مورد مثبت قطعی شناسایی شده و همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت‌ها را افزایش می‌دهد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین