شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 18 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

لارستان بدون تردید می تواند کریدور صادرات محولات دانش بنیان به کشورهای همسایه باشد

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنان مهمی با اشاره به اینکه ورود خیرین  لارستانی در عرصه…

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنان مهمی با اشاره به اینکه ورود خیرین  لارستانی در عرصه علم و فناوری در سطح کشور بسیار کم نظیر است اظهار داشت: ظرفیت های موجود در لارستان از سطح آن بسیار بالاتر است و بایستی بدان توجه نمود.

به گزارش میلاد لارستان مهدی قلعه نوی که در معیت مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل، معاون نوآوری و تجاری سازی و کارشناسان  معاونت علمی _فناوری ریاست‌جمهوری روز گذشته در لارستان حضور یافته بود طی دیدارهای جداگانه ای با فرماندار ویژه لارستان،‌مدیرکل فرودگاه بین المللی و رئیس گمرک لارستان و نیز مسئولان بنیاد هاشمی زاده لارستان به بررسی و ارزیابی پتانسیل های این منطقه پرداخت.

قلعه نوی: ظرفیت های موجود در لارستان از سطح آن بسیار بالاتر است

وی در نشستی با حسنی فرماندار ویژه لارستان  با ابراز خرسندی از مشارکت مردم در زمینه توسعه خطه لارستان با بیان اینکه معاونت علمی فناوری وظیفه تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان است، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید نیروی انسانی مستعد را پرورش و شناسایی کرد و از طرفی نهادهای مرتبط با آن را ایجاد کرد.

قلعه نوی گفت:‌ ورود خیرین در عرصه علم و فناوری در سطح کشور بسیار کم نظیر است. قلعه نوی با بیان اینکه ظرفیت های موجود در لارستان از سطح آن بسیار بالاتر است و می تواند تمام جنوب کشور را در بر گیرد، افزود: وجود ۴ بیمارستان بزرگ و مجهز در سطح این بخش از کشور می تواند در زمینه توریسم سلامت مورد توجه قرار گیرد و از آن در به عنوان توسعه کسب و کارهای مختلف بهره گرفت. وی اظهار داشت: این منطقه می تواند مرکزی برای ارتباط شرکت های دانش بنیان سراسر ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

قلعه نوی: زیرساخت های مهم لارستان کمک بسیار خوب برای توسعه صادرات خواهد بود

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اذعان به اینکه منطقه لارستان توانسته جدای از اقتصاد نفتی، اقتصادش را مبتنی بر تجارت و بازرگانی پایه ریزی کند، تصریح کرد: خطه لارستان توانسته با سابقه تاریخی و تجاری، شبکه ای را با کشورهای حوزه خلج فارس برقرار کند که این مهم می تواند کمک خوبی را به توسعه صادرات کشور انجام دهد.

این مسئول با بیان اینکه کشور ما برای صادرات ناچار به تقویت روابط بین الملل است و نیاز به حمایت دارد چرا که می تواند منابع درآمدی دولت را تقویت کند، خاطر نشان کرد: با توجه به زیرساختهایی که در لارستان از جمله بنیاد نیک اندیشان هاشمی زاده، گمرک، فرودگاه، ساختار تجاری شهر، ارتباط با کشورهای مختلف و غیره وجود دارد، می تواند کمک خوبی برای توسعه صادرات باشد که اثرات خوبی برای این خطه دارد.

قلعه نوی بازگشت نخبگان و کارآفرینان خارج از کشور به ایران را یکی از برنامه های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با هدف تشویق آنان به انجام کارهای موفق برشمرد و ادامه داد: تعریف برنامه های همکاری فن آوری با کشورهای مختلف یکی دیگر از برنامه های دیگری است که می بایست دنبال شود و اگر در لارستان نیز تمایلی برای ورود به این عرصه وجود داشته باشد، حاضر به همکاری هستیم.

استیری: گزارشی از اقدام پسندیده خیرین منطقه را به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منعکس می کنیم

در ادامه این نشست استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین‌الملل معاونت علمی _فناوری ریاست‌جمهوری نیز در سخنانی با بیان اینکه در سطح کشور ۵ هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد، گفت: استان فارس یکی از استان های پیشرو در حوزه شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اکوسیستم علم و فناوری در سطح استان فارس مطلوب است و در آن ناحیه نوآوری، پارک علم و فناوری، مراکز رشد متعدد و دانشگاههای بسیار خوب وجود دارد، افزود: ۱۳۰ شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور پس از بازگشت به ایران با حمایت های معاونت علمی ایجاد شده است.

وی با اذعان به اینکه ۷۰۰ مجموعه خلاق در سطح کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: در جامعه دانش بنیان در سال گذشته ۷۵۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته است که نزدیک به ۵۰۰ شرکت درگیر کارهای صادراتی هستند

استیری با ابراز خرسندی از مشارکت خیرین در احداث برج علم و فناوری در شهر لار، اذعان داشت: بر اساس دیده ها و شنیده ها، ظرفیت های لارستان با سایر نقاط کشور متفاوت است و  گزارشی از اقدام پسندیده خیرین منطقه را به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری منعکس می کنیم تا در کنار منابع خیرین، بخش دولتی نیز اعتباراتی را برای این پروژه اختصاص دهد.

 

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری نیز طی سخنانی گفت: می توان با ورود بنیاد نیک اندیشان هاشمی یا شرکت های دانش بنیان به توسعه صادرات محصولات از این منطقه اقدام نمود.

علیشیر: لارستان بدون تردید می تواند کریدور صادرات محولات دانش بنیان باشد. دولت کمک کند

به گزارش میلاد لارستان، علیشیر رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان هم با بیان اینکه  موضوع فناوری می تواند بحث اشتغال کشور و به تبع آن اقتصاد را نجات دهد و شاید تنها راه رهایی جوانان از چشمداشت به استخدامی های دولت همین موضوع باشد اظهار داشت: لارستان می تواند کوریدور تجارت و صادرات محصولات فناور و دانش بنیان باشد و بدون تردید لارستان(۴ شهرستان) این ظرفیت را دارد و انتظار می رود معاونت علم و فناوری و دولت پیشقدم و به نوعی همراه با مردم این خطه شوند.

رئیس دفتر نماینده مردم در لارستان با تحسین پیشگامی مردم  در احداث بزرگترین ساختمان مرکز رشد خیرساز در کشور ، تصریح کرد: اکنون نوبت دولت است که وارد عرصه شود و در کنار مردم پتانسیل های موجود مثل فرودگاه بین المللی، گمرک، نمایندگی وزارت امور خارجه، قرابت تجاری با کشورهایی نظیر امارات، قطر، عمان و غیره این خطه را مورد توجه قرار داد.

علیشیر: ایحاد کارگو و اتاق بازرگانی را در لارستان تسریع نمایید

علیشیر خواستار ایجاد اتاق بازرگانی فناوری در لارستان شد و همچنین حلقه مفقوده تجارت در منطقه را عدم وجود اتاق بازرگانی صنعت ومعدن برشمرد و تصریح کرد: ایجاد زیرساختهای علمی، فناوری، شغلی و غیره برای لارستانی های مقیم کشورهای دیگر بسیار مهم است و از طرفی بسیاری از جوانان این خطه بسیار ایده پرداز و مسئولیت پذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در کشور بسیار ابراز امیدواری کرد: یکی از دغدغه های مهم نیک اندیش و بانی احداث ساختمان مرکز رشد لارستان این است که این مکان به امکانات مورد نیاز از سوی دولت تجهیز شود و این مهم از برنامه عقب نیافند.

وی با تأکید بر اینکه راه اندازی «کارگو» (پروازهای باربری) از فرودگاه لارستان را یکی از زیرساختهای اساسی برای تحقق طرح های پیش بینی شده دانست و اذعان داشت: در این میان نباید از ظرفیت های مردم گراش، خنج و اوز غافل شد و می بایست با تکیه بر فرهنگ، زبان مشترک و علاقه به کشور همه آنها از ظرفیت های موجود بهره برد.

علیشیر اضافه کرد: انتظار می رود تفاهم نامه ای به منظور عملی کردن درخواست ها و رفع کمبودها و همچنین تحقق برنامه ها در آینده ای نزدیک با حضور معاون علم و فناوری رئیس جمهور امضا شود

قناعت پور: بدون احتساب زمین ۱۴ میلیارد تومان برای بزرگترین مرکز رشد خیرساز کشور هزینه شده

در این دیدار قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان نیز با بیان اینکه ۳۵۵۰ مترمربع زیربنا جهت ساخت بزرگترین مرکز رشد خیرساز در کشور به عنوان یک پتانسیل بسیار مهم در جنوب کشور می تواند به توسعه فناوری کمک نماید اظهار داشت: این ساختمان می تواند در توسعه عادلانه ظرفیت ها در کشور کمک نماید. وی با اشاره پیش قدم بودن مردم در ساخت مرکز رشد واحدهای فناور لارستان اظهار داشت: تا امروز بدون احتساب زمین حدود ۱۴ میلیارد تومان و با احتساب زمین تخصیص شده از سوی خیرین به این مرکز بیش از ۳۰ میلیارد تومان جهت مرکز رشد خیرین لارستان به عنوان بزرگترین مرکز رشد خیرساز  در کشور هزینه شده است.

قناعت پور با اشاره به اینکه کریدور صادراتی شدن منطقه لارستان یکی از سرفصل های اصلی مان در حوزه فناوری بوده است اظهار داشت: هم ظرفیت های فیزیکی و هم حمایت مردم در این خصوص به عنوان پتانسیل وجود دارد.

حسنی:قول می دهیم در حل مشکلات موجود بر سر راه صادرات دانش بنیان ها  نقش فعالانه خود را به انجام برسانیم.

حسنی فرماندار ویژه لارستان نیز در این نشست با بیان اینکه لارستان به دلیل فرهنگ غنی آن در کشور و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز از وجود خیرین محترم بهره برده است اظهار داشت: متاسفانه منابع معدنی از قبیل منابع طبیعی و معادن نفت و گاز چندان در لارستان غنی نیست اما ارز آوری این منطقه برای کشور بسیار فراوان بوده و بانک های منطقه چه بسا از به مراتب سپرده آن منابع بانک های استان بیشتر است.

وی اظهار داشت‌: خیرین منطقه به عنوان الگو در کل کشور مطرح می باشند و بالغ بر بیش از ۱۵۰ هزار لارستانی در کشورهای حاشیه خلیج فارس ساکن هستند که به عنوان یک پتانسیل انسانی مهم می توانند قلمداد شوند. حسنی اظهار داشت: خیرین منطقه در حوزه های مختلف از مسجد ومدرسه تا زیرساخت های مهم علوم پزشکی و اخیرا در حوزه فناوری ورود نموده اند.

حسنی به حوزه دانش بنیان به عنوان یکی از نیازهای مهم منطقه اشاره نموده و اظهار داشت: از پتانسیل های زیرساختی منطقه نظیر فرودگاه و دفتر نمایندگی وزارت خارجه و امکان سرمایه گذاری در امنیت کامل باید به نحو احسن بهره برده شود. وی حضور مسئولان کشوری از علمی وفناوری ریاست جمهوری در منطقه را به فال نیک گرفته و اظهار داشت:  قول می دهیم در حل مشکلات موجود بر سر راه فعالیت ها در این زمینه نقش فعالانه خود را به انجام برسانیم.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۴:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “لارستان بدون تردید می تواند کریدور صادرات محولات دانش بنیان به کشورهای همسایه باشد”

  1. لارستانی گفت:

    بسیاری از مسولین به لار امدند وتعریف وتمجید کردند ورفتند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین