پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

عزاداری دهه اول محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد جنوب فارس

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مراسم و…

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفت: همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مراسم و برنامه‌های گوناگون عزاداری است.

به گزارش میلاد لارستان، «محمدابراهیم اخوت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با بیان اینکه برنامه‌های ویژه دهه محرم با هدف تبیین و تعمیق فلسفه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، که یقیناً برنامه زندگی‌ساز بشیرت است، برگزار می‌شود، گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بیش از ۱۰۰ کانون‌ فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس، با رعایت دستورات ستاد کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، میزبان مراسم و برنامه‌های گوناگون عزاداری است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: ما تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا هستیم و قطعاً برنامه‌های عزاداری در دهه اول ماه محرم با محدودیت‌هایی خواهد بود و به تمامی کانون‌ها ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از دو ساعت برنامه عزاداری در فضای باز داشته باشند.

وی با بیان اینکه، این ویژه‌برنامه‌ها علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی نیز برگزار می‌شود، اضافه کرد: محدودیت برای جوانان مؤمن مسجدی پایان نیست، بلکه خلق ایده‌ها و فرصت‌های جدید است. دعوت از کارشناسان برجسته علوم دینی جهت سخنرانی و پاسخ به شبهات در راستای شناساندن ابعاد مختلف واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه در کانون‌های مساجد جنوب فارس در فضای مجازی است.

اخوت تصریح کرد: سیاه‌پوش کردن مساجد، حسینیه‌ها و محلات، برگزاری مسابقات کتابخوانی عاشورایی، قرائت زیارت عاشورا، پخش مداحی از مأذنه مساجد، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان به جای پخت‌وپز و غیره از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس در دهه محرم است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس خاطر نشان کرد: باید با افزایش بصیرت و شناخت هر چه بیشتر نسبت به واقعه عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در جامعه در راستای ارتقای سطح معرفت و شناخت نسبت به اهداف انسان‌ساز نهضت امام حسین(ع) گام برداریم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین