شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

حسنی: کارگروه تخصصی تقویت دانش بنیان ها در لارستان تشکیل می شود

فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اشتغال شهرستان بر ایجاد کارگروه تقویت شرکت های دانش بنیان منطقه تاکید نمود. به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل…

فرماندار ویژه لارستان در جلسه شورای اشتغال شهرستان بر ایجاد کارگروه تقویت شرکت های دانش بنیان منطقه تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه شورای اشتغال شهرستان با بیان اینکه بایستی شیوه حالت سنتی اشتغال به شیوه های نوین امروزی تغییر پیدا کند، گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از فرصت هایی است که می‌تواند ایجاد اشتغال پایدار را به همراه داشته باشد و در این خصوص دولت نیز وام های خوبی در اختیار کارآفرینان عرصه دانش بنیان می گذارد.

وی در ادامه خواستار تقویت شرکت های دانش بنیان در شهرستان شد و افزود: این شرکت ها می توانند کسب و کار جدید و نوینی را در منطقه رقم بزنند و در این خصوص باید کارگروهی تخصصی برای تقویت شرکت های دانش بنیان راه اندازی شود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه از اوایل وضعیت ویروس کرونا، فشارهایی به بخش اقتصادی و دولتی تحمیل گردید که گاهاً کسب و کارها، اصناف، بازار و صنعت و تولید نیز نیمه تعطیل و بعضاً تعطیل شد؛ گفت: دولت درصدد این شد که قسمتی از خسارات های واحدهای آسیب دیده از کرونا را جبران کند، به همین جهت برای اینکار تسهیلاتی را در نظر گرفت.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه سهمیه تسهیلات واحدهای کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا برای این شهرستان ۵۲۰ میلیارد ریال است؛ تاکید کرد: دولت مبلغ بالایی را برای این شهرستان لحاظ کرده است که بایستی تماما جذب شود.

فرماندار ویژه لارستان بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای جذب حداکثری سهم ۵۲۰ میلیارد ریالی شهرستان از تسهیلات حمایتی کرونا تاکید و بیان کرد: باید ضمن اطلاع رسانی بیشتر، مشمولان را به استفاده از این تسهیلات تشویق کنیم.

حسنی ادامه داد: بنابراین لازم است تا دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی هرچه زودتر و با دقت بیشتر نسبت به معرفی واحدهای آسیب دیده متقاضی اقدام کرده و کار معرفی آنها را برای دریافت تسهیلات لازم انجام بدهند.

نماینده عالی دولت در لارستان خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم با این تسهیلات همه مشکلات حل می شود، اما این حداقل کمکی است که می توانیم به کسب و کارهای آسیب دیده داشته باشیم.

حسنی از همه دستگاه های اجرایی شهرستان ها خواست در این زمینه اطلاع رسانی گسترده در سطح منطقه داشته باشند و تا می توانند متقاضی این تسهیلات را جذب کنند تا وضعیت بسیاری از افرادی که بیکار هستند مشخص شوند و به دنبال این تسهیلات بروند و چون کمک خوبی به آنها می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه های ذیربط نیز در حوزه اشتغال همچون تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و دیگر دستگاه های حمایتی و غیره این وظیفه را بر عهده دارند که از شروع تا زمان پرداخت این تسهیلات متقاضیان را راهنمایی و همراهی ‌کنند.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: کسانی که از واحدهای کسب و کار خود در رابطه با ویروس کرونا آسیب دیده است، سریعاً جهت جذب این تسهیلات از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام نمایند و بانک ها نیز مقدمات این تسهیلات را فراهم کنند و انعطاف داشته باشند و طبق قانون در پرداخت تسهیلات از زمان اطلاع رسانی تا زمان پرداخت تسهیلات مدیران بانک ها تلاش کنند و سخت گیری نکنند، تا این مردم از طریق جذب تسهیلات آن تعطیلی کسب و کارشان جبران شود و کسب و کارها و تولید و صنعت رشد کند، البته قانون و مقررات بانک‌ها نیز اعمال گردد.

فرماندار ویژه لارستان اذعان کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان با بخشداران، دهیاران، شوراها، معتمدین در خصوص اطلاع رسانی این تسهیلات جلساتی را برگزار کنند تا این تسهیلات جذب شود و کسب و کارها رونق بگیرد.

پیش از این نیز احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، مهدی قاسمی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان و دیگر اعضای شورای اشتغال شهرستان نیز مواردی را مطرح کردند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین