پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 8 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح شمیم حسینی در لارستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان از توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح شمیم حسینی در لارستان خبر داد. محمد قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با…

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان از توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح شمیم حسینی در لارستان خبر داد.

محمد قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه هرچند بعضی از موقوفات لار قید پخت‌وپز دارند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ما موظف به رعایت تصمیم ستاد کر‌ونا شهرستان هستیم، اظهار داشت: امسال پخت‌وپزی نداریم و قسمت اعظمی از درآمد موقوفات لار در قالب بسته‌های معیشتی و تحت برنامه بصیرت عاشورایی(شمیم حسینی) میان خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در این امر سعی شده قیود مکان موقوفات نیز رعایت شود که یکی از مکان‌هایی که در آن اجرای نیت خواهد شد شهرک امام خمینی (ره) است که به‌صورت شش‌دانگ وقف می‌باشد، افزود: تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود این بسته‌ها را تا یک هزار و ۵۰۰ بسته برسانیم ضمن آنکه کیفیت بسته‌ها را نیز رعایت خواهیم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با بیان به اینکه توزیع بسته‌ها به سه صورت انجام خواهد شد، تصریح کرد: با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی طرح رزمایش همدلی، مرکز افق امامزاده میرعلی ابن الحسین(ع) و ستاد خیریه واقع در محل اداره اوقاف و امور خیریه لار کار توزیع بسته‌ها انجام می‌شود.

قاسم پور بیان کرد: امسال با توجه به شرایط هیچ‌گونه عزاداری در محل مسقف امامزاده انجام نخواهد شد اما درصورتی‌که ستاد کرونا شهرستان اجازه بدهند و هیاتی هم مایل به برگزاری مراسم با رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر و سایر پروتکل‌ها باشند، فضای باز حیاط امامزاده را در اختیار آنها قرار خواهیم داد هرچند با توجه به وضعیت آب و هوایی منطقه و این روزها بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تبلیغ، اداره اوقاف لارستان برنامه‌های خوب و متنوعی را در نظر دارد، ادامه داد: در بحث تبلیغ از منابع در اختیار روضه‌خوانی از وجود مبلغین در فضای مجازی استفاده می‌شود.

قاسم پور بابیان اینکه امسال اداره اوقاف لارستان در برنامه هر خانه یک حسینیه حضور پررنگی خواهد داشت و در بعضی نقاط هم به فراخور حال و با توجه به شرایط با روحانیون تبلیغی همکاری خواهد کرد، اضافه کرد: با همکاری تنگاتنگی که بین این اداره و اداره تبلیغات اسلامی لارستان وجود دارد از خدمات تبلیغی روحانیون مستقر نیز در فضای مجازی بهره خواهیم برد .

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین