چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

فرماندار ویژه لارستان سه ‌تا 100 روز به اضافه‌ یک 65 روز برای کار فرصت دارد

فرماندار لارستان سه ‌تا ۱۰۰ روز به اضافه‌ی یک ۶۵ روز مهم را در دولت تدبیر و امید برای کار در لارستان فرصت دارد.  به گزارش میلاد لارستان فرمانداران در…

فرماندار لارستان سه ‌تا ۱۰۰ روز به اضافه‌ی یک ۶۵ روز مهم را در دولت تدبیر و امید برای کار در لارستان فرصت دارد.  به گزارش میلاد لارستان فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش به عنوان  نماینده عالی دولت مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند نظیر نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی غیر دولتی را عهده‌دار خواهند بود.

از هفته دولت تنها چند روز گذشته و بنا به همین دلیل فرصتی شد تا  نیم نگاهی به عملکرد چند ساله فرماندار ویژه لارستان داشته باشیم. اساسا در بخشی از  وظائف  فرمانداران آمده است:

– برقراری و حفظ نظم و امنیت عمومی در شهرستان بر عهده فرمانداران است، فرمانداران با تشکیل جلسات شورای تأمین و از طریق نیروهای انتظامی نسبت به تأمین امنیت مبادرت می‌ورزند.

–  نظارت و مراقبت در بهبود و پیشرفت امور عمرانی و همچنین نحوه تقسیم اعتبارات طرح‌های عمرانی با در نظر گرفتن اولویت‌ها بر عهده فرمانداران است.

– هماهنگ ساختن ارگان‌های اداری و اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی در اجرای سیاست عمومی دولت بر عهده فرمانداران است.

اما آنچه به طور عُرفی در سطح جامعه و کشور برای فرمانداران تعریف شده بسیار گسترده و وسیع است. فرمانداران وظائف سنگینی بر عهده دارند و به جهت آنکه عالی ترین سطح یک مقام دولتی در شهرستانها محسوب می شوند، می بایست عملکردی تأثیرگذار و مثبت، شخصیتی دلسوز و فعال، روحیه ای جهادی و پرتلاش و از همه مهمتر مردمدار باشد.

در لارستان به واسطه فعالیت زیاد اصحاب رسانه، اخبار، مشکلات، نواقص، نابسامانی ها و از طرفی عملکردها، پیشنهادات و انتقادات به شکلی سریع تولید و منتشر می شود. این مهم کمی کار را برای مسئولان هم سخت و هم آسان می کند چراکه فعالیت آنها به طور مرتب در ترازوی قضاوت عمومی قرار می گیرد.

طی سالیان اخیر در فرمانداری ویژه لارستان به جهت بهره گیری از یک روابط عمومی فعال، ارتباط این نهاد مهم با رسانه ها فقط معطوف به انتشار اخبار از این طریق بوده است و کمتر نشانی از مصاحبه مستقیم فرماندار با رسانه ها به جز نشست خبری سالانه روز خبرنگار مشاهده می شود.

در چند سال گذشته بارها از سوی میلاد لارستان درخواست مصاحبه بی واسطه با فرماندار لارستان مطرح اما هر بار به دلائلی لغو شده است. از طرفی بارها مطالبی حتی در تیتر یک روزنامه از فرماندار ویژه لارستان مطالبه شده اما انگشت شمار بوده که واکنش فرماندار را برانگیزد و ایشان به شکل مکتوب جوابیه ای را ارسال یا در جلسات به آن اشاره کنند.

به غیر از یک روال اداری و رسمی که فرماندار طبق نوبت قبلی مردم را به حضور می پذیرد یا به مناسبت هفته دولت در نماز جمعه مردم می توانند فرماندار را از نزدیک ببینند، کمتر اتفاق می افتد که بتوان نماینده عالی دولت را در بین مردم نظیر بازار یا مساجد سطح شهر ملاقات کرد. ارتباط و تعامل مردم و مسئولان بسیار راهگشا و امیدبخش است.

نقش فرماندار در ایجاد کانال ارتباطی بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مسئولان ادارات بی بدیل است به طوری که می توان با بهره گیری از جایگاه مهم فرماندار بسیاری از موانع را برداشت، مسئولان را در عرصه های مختلف منسجم و همراه کرد، با تشکیل جلسات دسته جمعی راه را بر سرمایه گذار هموار کرد و از همه مهمتر اختلافات را حل و موانع را برداشت. انتظار می رود این نوع تعاملات در فرمانداری لارستان بیش از پیش به چشم آید.

بسیاری از امور برای رسیدن به نتیجه مطلوب و نهایی نیاز به پیگیری در سطح استان و حتی پایتخت دارد. نمی شود در اتاق محل کار ماند و به چند تلفن زدن اکتفاء کرد. شاید برای دستیابی به هدف اصلی نیاز باشد حتی چند روز را پشت درب اتاق مدیرکل و وزیر اُتراق کرد. بدست آوردن حقوق نیاز به کشیدن پاشنه و کار جهادی می خواهد که متأسفانه کمتر در لارستان سراغ داریم.

می توان با بهره گیری از پتانسیل نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با مسئولان بلندپایه در سطح وزرا و معاونین دیدارهای متعدد داشت و بسیاری از طرحها و حقوق ریز و درشت خطه لارستان را که برخی از آنها سالهاست بر زمین مانده، به نتیجه رساند و این کار نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی با نخبگان، مسئولان اجرایی و نماینده مردم دارد که برای این مهم فرماندار می تواند نقش کلیدی را ایفا کند.

خوشبختانه در جنوب فارس ۴ شهرستان لارستان، خنج، گراش و اوز سالهاست که دارای قرابت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند و به نوعی به شکل زنجیروار به هم متصل بوده و صد البته ناگسستنی اند. پس می بایست بین فرمانداران آنها برای حل بسیاری از مشکلات تعامل و همکاری وجود داشته باشد. به همین دلیل برقراری ارتباط مستمر برای حل معضلات و برگزاری جلسات منطقه ای، بسیار حائز اهمیت بوده که شوربختانه تاکنون از این ظرفیت استفاده چندانی برده نشده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیأت دولت که به مناسبت هفته دولت و به شکل مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه سال آخر فعالیت دولت فرصتی قابل توجه برای خدمت به مردم و کشور است، به برنامه‌های ۱۰۰ روزه دولت‌ها در آغاز روی کارآمدن اشاره و فرمودند: یک سال، سه ‌تا ۱۰۰ روز به اضافه‌ی یک ۶۵ روز است؛ بنابر‌این، زمان کمی برای کار نیست.

با توجه به توصیه کلیدی امام خامنه ای به مسئولان دولتی برای تلاش تا آخرین نفس، انتظار است در سطح منطقه ای نیز فرماندار ویژه لارستان با بکارگیری تمام ظرفیتها، امکانات و نیروهای انسانی، طی یک سال باقی مانده از عمر دولت تدبیر و امید، با جدیت هر چه تمام تر پای به عرصه عمل در تحقق دهها طرح و پروژه بر زمین مانده بگذارد و از هیچ تلاشی فروگذار نکند تا در آینده ای نچندان دور نامی نیک و ماندگار از فرماندار کنونی در اذهان تاریخی مردم بماند.

برخی از مهمترین طرح های اولویت دار در خطه لارستان که می تواند با نقش آفرینی فرماندار لارستان به سر منزل مقصود برسد در زیر اشاره می شود و امید است پیگیری شود:

• ایجاد هماهنگی بین ادارات برای تسریع و تسهیل در روند طی مراحل اداری اخذ مجوزها در زمینه های مختلف مثل کارخانه های آرد، ریسندگی، ویتانا، سیمان و غیره

• توجه به بافت فرسوده شهر لار

• پیگیری مشکلات مراحل اتمام پروژه بزرگ مجتمع ورزشی منیری

• اتمام پروژه های نیمه تمام همچون کتابخانه مرکزی لار

• تلاش برای استقرار پلیس مهاجرت در لارستان

• استقرار دفتر دارالترجمه در لارستان

• اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی طرح بر زمین مانده کارگو در فرودگاه لارستان

• تثبیت موقعیت نمایندگی وزارت خارجه در لارستان با حل مشکلات پیش روی آن

• پیگیری جدی استقرار اداره کل حمل و نقل در لارستان

• اهتمام جدی در جذب سرمایه گذاری های خارجی با اتکاء و تقویت نمایندگی وزارت خارجه و ارتباط با معاون اقتصادی استانداری فارس

• تلاش برای به جریان انداختن پرونده های مصوبات بزرگ سفر مقام معظم رهبری به لارستان همچون پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی

• همت مضاعف در جذب اعتبار برای جاده بندرعباس-لار-جهرم

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “فرماندار ویژه لارستان سه ‌تا 100 روز به اضافه‌ یک 65 روز برای کار فرصت دارد”

  1. ناشناس گفت:

    میلاد شما هم محافظه کاری
    انتقاد و گذاشتین واسه آخرکار
    جرات داشتین همون یکی دو سال اول اعتراض میکردید که اگه کم کارند عوض بشه

  2. شهروند لار گفت:

    شرح وظایف فرماندار کاملا درست بیان نموده اید اما متاسفانه دولت با مشکلات اقتصادی وبیماری کرونا درگیر شده است وچندان بودجه واعتباری برای فرماندارها ندارد واگر هم تحرکی دیده میشود از همت خیران است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین