جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فارغ‌التحصیل شدن 2 هزار مهارت آموز از آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان گفت: از بدو تأسیس تاکنون یک هزار و ۹۱۰ نفر از جوانان این مرزوبوم پس گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی از این مرکز آموزشی فارغ‌التحصیل…

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان گفت: از بدو تأسیس تاکنون یک هزار و ۹۱۰ نفر از جوانان این مرزوبوم پس گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی از این مرکز آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

قدرت الله یادگاری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان بابیان اینکه آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان در سال ۱۳۸۰ در ساختمانی خیرساز در شهر خور و با ۲ رشته الکتروتکنیک(برق صنعتی) و کامپیوتر(نرم‌افزار) با پذیرش ۶۰ دانشجو شروع به فعالیت کرد، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ مجوز دوره کاردانی شبانه در رشته‌های فوق اخذ و از مهرماه ۱۳۸۵ رشته حسابداری بازرگانی نیز به آن‌ها اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش مسئولین و مساعدت وزارت علوم در سال ۱۳۸۷ مجوز شبانه رشته حسابداری بازرگانی و در سال ۱۳۹۴ مجوز ایجاد رشته الکترونیک عمومی در هر ۲ دوره روزانه و شبانه به این واحد آموزشی داده شد، افزود:  در سال ۱۳۹۵ موافقت اصولی با ایجاد مقطع کارشناسی ناپیوسته در ۲ رشته الکترونیک عمومی و نرم‌افزار کامپیوتر صادر که در آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۸-۹۷ اعلام شد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان بابیان اینکه از بدو تأسیس تاکنون قریب به  یک هزار و ۹۱۰ نفر از جوانان این مرزوبوم  از این مرکز آموزشی فارغ‌التحصیل شده‌اند، تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته تعداد زیادی از آن‌ها با ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی یا در ادارات دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی و خصوصی مشغول فعالیت بوده یا خود کارآفرین شده‌اند.

این مسوول با اشاره به اینکه در حال حاضر در مقطع کاردانی پیوسته رشته‌های الکتروتکنیک، الکترونیک، نرم‌افزار کامپیوتر و حسابداری بازرگانی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران لارستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز رشته‌های مهندسی تکنولوژی الکترونیک و مهندسی تکنولوژی نرم‌افزار کامپیوتر در این آموزشکده دائر است.

وی تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی را ۴۲ نفر و مقطع کاردانی را ۱۲۸ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مجموع ۱۷۰ دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان مشغول به تحصیل هستند.

یادگاری فرد از پیگیری‌ها برای اخذ مجوز جذب دانشجو در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته برق با گرایش قدرت و کارشناسی ناپیوسته حسابداری خبر داد و یادآور شد: مأموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور تربیت تکنسین‌ها و کارشناسان فنی است و مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تعریف‌نشده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای لارستان با اشاره به اینکه برای افزایش رشته بخصوص در مقطع کارشناسی علاوه بر فضاهای آموزشی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز نیاز به داشتن حداقل ۲ نفر عضو هیأت علمی است، عنوان کرد: در حال حاضر تمامی آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و واحدها زير مجموعه‌ای از دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده و قطعاً تعداد رشته‌ها، آمار دانشجویان، وجود اساتید موظف و هیأت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی شاخص‌های تعیین‌کننده در ارتقاء آموزشکده‌ها به دانشکده محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به اهمیت و ضرورت اشتغال دانش‌آموختگان و نیاز بازار کار به تکنسین‌های ماهر و بخصوص مهارت محور بودن دانشگاه فنی و حرفه‌ای، به جوانان و فارغ‌التحصیلان مقطع متوسطه توصیه کرد که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، اضافه کرد: در پایان نیز از مسئولین محترم استدعا دارم تا ما را در این مسیر مهم و حیاتی و تحقق اهداف دانشگاه یاری کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین