یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

86 درصد جانباختگان کرونا در فارس مربوط به گروه سنی بالای 50 سال است

هم اکنون ۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند. به گزارش میلاد لارستان به…

هم اکنون ۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، با انجام بیش از ۲۶۵ هزار نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، ۴۶ هزار و ۳۰۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

دکتر عبدالرسول همتی با ابراز تاسف از مرگ ۶ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون، از افزایش جانباختگان این بیماری در فارس به ۸۷۳ نفر، از ابتدای شیوع تا امروز، بیستم شهریور خبر داد.

او در ادامه به ۶۸۳ بیمار بستری مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان اشاره کرد که از این تعداد حال ۸۸نفر وخیم گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه آمار بهبود یافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را ۴۳ هزار و ۲۶ نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم شاهد سلامتی دیگر مبتلایان نیز باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه گزارش امروز به تفکیک مبتلایان بر اساس گروه سنی پرداخت و افزود: بر اساس آخرین آمار‌های کروناویروس در استان فارس، تاکنون دو درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۶۹ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز در گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده اند.

این مقام مسوول ادامه داد: گروه سنی زیر ۱۰ سال یک درصد آمار جانباختگان، گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۱۳ درصد و گروه سنی بالای پنجاه سال، متاسفانه ۸۶ درصد آمار جانباختگان کروناویروس را به خود اختصاص داده اند که همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت از سلامت سالمندان، به عنوان گروه در معرض خطر این بیماری را افزایش می‌دهد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین