جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

رتبه نخست فرودگاه لارستان در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور

معاون بهداشتی دانشکده از کسب رتبه نخست فرودگاه لارستان در کشور از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم…

معاون بهداشتی دانشکده از کسب رتبه نخست فرودگاه لارستان در کشور از لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر وحید یگانه ضمن تقدیر از تلاش کارکنان فرودگاه و همچنین همکارانش در معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهارداشت: دقت نظر و اهتمام ویژه به مساله سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت های هوایی از جانب کارکنان فرودگاه و همکارانم در معاونت بهداشتی که در این مدت در فرودگاه ارائه خدمت داشته اند سبب شده تا به فضل الهی این هم محقق شود.

وی با اشاره به برخی شاخص های این انتخاب تصریح کرد: استفاده مسافران و شاغلان در فرودگاه از ماسک و رعایت فاصله گذاری در سالن فرودگاه ها و داخل اتوبوس های تعبیه شده برای انتقال مسافران به هواپیما، از جمله مواردی بوده که در ویدئو کنفرانس وزارت بهداشت در ارتباط با برتر شدن فرودگاه بین المللی آیت الله آیت اللهی لارستان به آن اشاره شده است.

معاون بهداشتی دانشکده ضمن اشاره به تلاش ها برای کنترل مبادی ورودی و ایجاد پایگاه مراقبت مرزی در لارستان اذعان داشت: با شروع بیماری کووید ۱۹ و شناسایی افراد مبتلا و باتوجه به وجود فرودگاه بین المللی و پروازهای خارجی احتمال افزایش بیماری کووید در منطقه وجود داشت که به همین دلیل به سرعت هماهنگی های لازم با مدیریت فرودگاه لارستان صورت گرفت و به محض از سر گیری پروازها و ورود مسافرین خارجی به منطقه پایش مسافران در محل فرودگاه انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مبادی ورودی تصریح کرد: در مرحله اول با دادن آموزش های لازم جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به مسافرین و درخواست رعایت فاصله گذاری اجتماعی قرار دان آنان در فواصل مشخص و استفاده از ماسک مسافرین به نوبت در محوطه فرودگاه از نظر میزان درجه حرارت (تب) سنجش شدند.

دکتر یگانه افزود: اخذ فرم تعهدنامه از مسافرین برای رعایت قرنطینه به مدت ۱۴روز و دریافت جواب آزمایشات به روش مولکولی(PCR-RT) که در فرودگاه مبدا انجام شده از دیگر اقدامات در مبادی ورودی بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون از مسافرانی که نتیجه تست کووید به همراه ندارند نمونه گرفته می شود، خاطر نشان کرد: تهیه نمونه از تمام مسافران تا پایان تیرماه و بعد از آن از مسافران علامتدار اقدام لازمی بوده که توسط کارکنان معاونت بهداشتی با همکاری فرودگاه انجام شده است.

دکتر یگانه، هماهنگی با گذرنامه جهت ثبت مشخصات و تعداد مسافران را از دیگر کارهای انجام شده در فرودگاه دانست و گفت: ارسال لیست مسافران ورودی به دانشگاههای دارای مسافر جهت مراقبت و پیگیری وضعیت آنها و ارسال لیست مسافران به مراکز جامع سلامت جهت مراقبت و پیگیری نیز اقدامی بوده که به مرحله اجرا در آمده است.

وی در ادامه از اقدامات انجام شده در مبادی خروجی نیز سخن گفت و افزود: در مبادی خروجی نیز در صورت به همراه داشتن تست کووید۱۹ به روش مولکولی از آزمایشگاههای معتبر، گواهی سلامت به زبان لاتین صادر شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین تب سنجی و آموزش مختصر به مسافران را از دیگر اقدامات در مبادی خروجی برشمرد.

وی در پایان از اقدامات انجام شده در سالن فرودگاه نیز گفت و اذعان داشت: با توجه به حضور مسافران در سالن فرودگاه، تدابیری اندیشیده شد تا از ازدحام و تجمع در بین مسافرین خوددداری شود و همچنین بر ضد عفونی تمامی بار مسافران و سایر وسایل نقلیه به صورت صحیح و همچنین ضد عفونی سالن بلافاصله پس از خروج مسافران توسط بهداشت محیط مستقر در پایگاه بهداشت مرزی نظارت شد.

شایان ذکر است توزیع پمفلت های آموزشی و ارسال آمار مربوط به فعالیت های پایگاه مراقبت بهداشت مرزی به صورت ماهیانه را نیز می توان از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین