پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

اداره کتابخانه های لارستان برای افزایش سرانه مطالعه مردم بیشتر فعالیت کند

فرماندار ویژه لارستان گفت:  اداره کتابخانه های عمومی لارستان برای افزایش سرانه مطالعه مردم، فعالیت های بیشتری داشته باشد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری…

فرماندار ویژه لارستان گفت:  اداره کتابخانه های عمومی لارستان برای افزایش سرانه مطالعه مردم، فعالیت های بیشتری داشته باشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان لارستان اظهار داشت: منطقه لارستان از لحاظ آب و هوایی وضعیت خاصی دارد و  بیشتر اوقات، مردم در منازل  به سر می برند که می طلبد اداره کتابخانه های عمومی لارستان برای افزایش مطالعه کتاب افراد حاضر در منزل برنامه هایی را تدارک ببیند.

وی گسترش فعالیت های فرهنگی بخصوص ترویج کتاب و کتابخوانی در حوزه خانواده و نوجوانان و جوانان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در این خصوص باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل هایی که وجود دارد استفاده شود و توجه به وضعیت کتاب و کتابخوانی در این ایام کرونایی بیشتر شود و مطالب مهم و کاربردی به صورت خاص تمرکز آن بر کتاب کتابخوانی در دستور کار باشد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: در این ایام کرونایی فرصت زیادی در طول شبانه روز برای مردم بوجود آورده است که می توانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند و به مطالعه کتاب بپردازند و این باید فرهنگ‌سازی ‌شود و پیامدهای خوب کتاب را به مردم ترویج داد.

حسنی با تاکید بر اینکه فعالیت اداره کتابخانه های شهرستان در فضای مجازی بیشتر ‌شود؛ گفت: باید زمان را از دست نداد و موضوع کتاب و کتابخوانی را به مکان‌هایی که افراد آن محله کمتر اهل مطالعه و یا اصلا نیستند؛ سوق داد و آنها را از نظر فرهنگی به مطالعه کتاب، تقویت و غنی کرد.

فرماندار ویژه لارستان اظهار کرد: در موضوع کتاب و کتابخوانی، قفسه های کتابخانه ای ادارات، بانکها و موسسات غیر دولتی فعال و پربارتر شود، تا ارباب رجوع در موقع بیکاری در اداره به مطالعه کتاب بپردازد، همچنین در بیمارستانها، درمانگاه‌ها، مطب‌ها، ترمینال ها، رستوران ها و غیره نیز باکسهای تهیه کتاب تهیه شود تا افراد در موقع استراحت به مطالعه کتاب بپردازند.

معاون استاندار فارس در ادامه اظهار کرد: ادارات فرهنگی نیز در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی به صورت تخصصی جلساتی را برگزار نمایند و مصوبات آن را عملیاتی و اجرایی کنند، همچنین دانشگاهها، آموزش و پرورش، مدارس، مراکز آموزشی و علمی هم در خصوص تجهیز کتابخانه های خود اقدام نمایند تا سرانه مطالعه کتاب در شهرستان بالاتر رود.

حسنی با بیان اینکه نباید در خصوص کتاب و کتابخوانی غفلت نماییم؛ گفت: کتاب و کتابخانه نبایستی مختص شهر باشد، بلکه بایستی این مهم به سمت روستاها و مناطق عشایری نیز به صورت گسترده سوق داده شود و بیشتردر مناطق دورافتاده، ضمن فعالیت های فرهنگی و هنری، در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز برنامه هایی اجرا شود.

نماینده عالی دولت در لارستان فضای مجازی را نقطه قوت در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: امسال با توجه به ویروس کرونا اکثر افراد اوقات فراغت را در منازل به سر می‌برند، لذا بایستی در این خصوص نیز تولید محتوا در دستور کار اداره کتابخانه های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان قرار گیرد و کتاب‌ها را به سمت فضای مجازی ببرند و برای مردم ارسال کنند.

فرماندار ویژه لارستان در پایان سخنانش تاکید کرد: همه مسئولین شهرستان اقدامات کاربردی و عملیاتی در خصوص کتاب و کتابخوانی انجام دهند، تا بعد از ویروس کرونا این فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم بیشتر شود.

در ادامه نسا خیل تاش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه لارستان، محمد معتمدیان معاون اداره کل و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لارستان و اعضای انجمن نیز مباحثی را در خصوص ترویج کتاب و کتابخوانی مطرح کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین