جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

اولویت استفاده از واکسن آنفلوآنزا با کادر درمان، مادران باردار و بیماران خاص است

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: اولویت استفاده از واکسن آنفلوآنزا با کادر درمان، مادران باردار و بیماران خاص است. بهزاد رضائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان…

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: اولویت استفاده از واکسن آنفلوآنزا با کادر درمان، مادران باردار و بیماران خاص است.

بهزاد رضائی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان واکسن آنفلونزا برای گروهای اصلی هدف یعنی کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، بیماران خاص و سپس گروههای خاص که با توجه به سهمیه اختصاص یافته می توان پوشش داد، اظهار داشت: واکسن به شکل رایگان به گروههای نام برده تعلق می گیرد و هزینه ای ندارد.

وی با بیان اینکه بنا به برنامه ریزی ها قرار است واکسن به شکل انبوه وارد کشور شود و برای عموم از طریق داروخانه ها با نرخ مصوب در دسترس همگان قرار بگیرد، افزود: تا این لحظه متأسفانه این موضوع محقق نشده و در هیچ جای کشور با نرخ دولتی و آزاد واکسن آنفلوانزا برای عموم وجود ندارد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی لارستان درخصوص ابتلای دانش آموزان و معلمان در لارستان به ویروس کرونا، تصریح کرد: به صورت تفکیک شده آماری از ابتلای این قشر ارائه نکرده ایم و به جهت پیشگیری از بروز نگرانی ها، نیازی به انتشار چنین آماری نیست.

این مسوول خاطر نشان کرد: براساس آماری که به صورت لحظه ای مورد رصد قرار می گیرد، تصمیم گیری ها در حوزه آموزش و پرورش و دانشکده علوم پزشکی لارستان با هماهنگی طرفین اتفاق می افتد و آمار مبتلایان به طور مستمر مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

رضائی همچنین درخصوص اقدامات انجام شده جهت تأیید جواب آزمایشات آزمایشگاههای خصوصی و دولتی لارستان برای مسافران خارجی تردد کننده از فرودگاه لارستان، گفت: برای این مهم اقدامات مفصلی صورت گرفته و امید می رود تا پایان هفته جاری به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه بصورت فشرده چندین روز رایزنی های متعدد با وزارت بهداشت صورت گرفته است، ادامه داد: با توجه به شرایط خاص لارستان و برخورداری از فرودگاه بین المللی و نیز جایگاه برتر آن به لحاظ برقراری پروازهای خارجی در کشور، منتظر تأییدیه وزارت بهداشت در سایت آزمایشگاههای مورد تأیید هستیم تا بتوان پاسخ آزمایشات مسافران را با قاطعیت ارائه داد و دچار مشکل نشوند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین