شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

پیگیری/پاسخ مسئولان ادارات صمت و غله لارستان، “از درخواست نایلکس در نانوایی تا کم شدن وزن چانه”

اخیرا برخی شهروندان درخواستهایی در حوزه نان و نانوایی ها به میلاد لارستان ارسال نموده اند که خبرنگار میلاد لارستان به منظور پیگیری و پاسخ به این موارد، موضوعات از…

اخیرا برخی شهروندان درخواستهایی در حوزه نان و نانوایی ها به میلاد لارستان ارسال نموده اند که خبرنگار میلاد لارستان به منظور پیگیری و پاسخ به این موارد، موضوعات از مسئولان ادارات غله و همچنین صمت لارستان جویا شد. در ابتدا متون ارسالی شهروندان مطرح و سپس پاسخ مسئولان مربوطه ذکر می شود:

۱) متاسفانه با مراجعه به نانوایی های سطح شهر لار، زمانی که از نانوایی ها درخواست دریافت نایلون(مشما) جهت نگهداری و جابجایی نان می شود، یک قرص نان از تعداد درخواست شده کم می کند و یک عدد نایلون را در اختیار مشتری قرار می دهد. این کار بدان معناست که یک عدد نایلون را به قیمت ۳۲۰ تومان!! می فروشند که بی انصافی است و جای بسی تامل و نظارت مسوولان دارد.

۲) موضوع دومی که حائز اهمیت است، عدم نظارت کافی بر میزان وزن چانه ها در نانوایی هاست. بنا بر اطلاعات اینجانب، از گذشته وزن هر چانه می بایست ۱۵۰ گرم باشد اما با توجه به نازکی نانها و خشکی بیش از حد آن، به نظر می رسد این مهم توسط برخی از نانوایی ها رعایت نمی شود. از مسوولان انتظار می رود به صورت دوره ای بر این امر نظارت داشته باشند.

۳) علاوه بر موضوعات فوق، شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان از اوایل آبان ماه وجود دارد. آیا این موضوع صحت دارد؟

درخصوص مباحث مطرح شده توسط شهروندان، هادی سمیعی مسئولان اداره آرد و غله لارستان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه هر سه مورد مطرح شده ارتباط مستقیم با امورات کاری اداره صمت دارد و اینجانب فقط بعنوان مطلع بعرض می رسانم، اظهار داشت:در جلسات کارگروه آرد و نان موارد مطرح شده مورد بحث و گفتگو قرار گفته است به طوری که بدلیل افزایش قیمت نایلکس تقریباَ به دو برابر، درصورت درخواست مشتری به قیمت یک عدد نان یاکسر از تعداد نان تحویل مشتری می شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر وزن چانه خمیر نان(۲۰۰گرم) با قوت انجام می گیرد و صد البته با جدیت برخوردهای لازم صورت می پذیرد، افزود: از شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده یا احساس کسر وزن نان، جهت بازرسی از آن واحد از بابت وزن چانه خمیر موارد را به ادارات صمت، فرمانداری و غله گزارش کنند.

مسئولان اداره آرد و غله لارستان درباره شایعات مطرح شده درخصوص افزایش قیمت نان، اضافه کرد: تا بحال هیچگونه نامه‌ای دال بر تغییر نرخ نان واصل نشده است که البته اعتراضات نانوایان مبنی برعدم افزایش نرخ با توجه به تورم هزینه و نهاده‌ها (بغیر از آرد) به استان اعلام شده است.

در همین زمینه ابراهیم زاده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان نیز در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه درخصوص نایلون باتوجه به مقایسه قیمت نان با نایلون هرچند در جریان قیمت دقیق آن نیستم، به فرض اینکه یک عدد نایلن ۲۵۰ تومان باشد و هر قرص نان ۳۵۰ تومان، باید نان را تقسیم کند که بخاطر جلوگیری از این کار ناچاراَ یک نان کم می شود، اظهار کرد: هر چند که قرار بر حذف نایلن از نانوایی ها شده و بنظرم این نقد وارد نیست، چون هر فرد می بایست خودش نایلون یا سفره به همراه داشته باشد تا نخواهد یک نان کمتر بگیرد.

علی‌محمد ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه در مورد وزن نان هم کار گروه آرد و نان بصورت منظم و دوره ای بر این امر نظارت دارد، افزود: این مورد اگر هم اتفاق بیافتد شهروندان گزارش بدهند تا در اولین فرصت پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فردی که خواستار درج این موضوع شده باید بداند که مرجع رسیدگی شکایات وجود دارد و اگر گزارش داد و رسیدگی نشد، می تواند از مراجع نظارتی پیگیری کند، تصریح کرد: بنظرم وظیفه رسانه در این موردها اول روشنگری در جهت تفهیم شهروندان برای مطالبه حق از طریق دستگاههای ذیربط است که قطعا رسانه ها ین اقدام را انجام داده و خواهند کرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه به طور حتم موضوعات مشکلات نان را به کار گروه آرد و نان منتقال خواهم کرد، افزود: بصورت کلی در مورد افزایش قیمت نان تا الان خبری در این مورد نیست.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین