جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13

۳۳ درصد از پنبه استان فارس در لارستان تولید می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه با پیگیری مستمر، مجوز احداث کارخانه پنبه پاک کنی ده فیش بخش بنارویه لارستان ظرف یکماه صادر شد، گفت: ۳۳ درصد…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان  با بیان اینکه با پیگیری مستمر، مجوز احداث کارخانه پنبه پاک کنی ده فیش بخش بنارویه لارستان ظرف یکماه صادر شد، گفت: ۳۳ درصد از پنبه استان فارس در لارستان تولید می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در مراسم کلنگ زنی کارخانه پنبه پاک کنی روستای دهفیش بخش بنارویه لارستان با بیان اینکه امروزه طبق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری، رونق تولید و توجه به واحدهای تولیدی و خدماتی از اولویت‌های ماست؛ گفت: از آنجایی که یکی از بنیان‌های اصلی رشد و توسعه جامعه، رونق تولید است و رونق تولید تابعی از مشارکت بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران می باشد، بنابراین توجه و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد توجه جدی و حمایت ماست.

 وی تاکید کرد: مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای تولید و به تبع آن ایجاد درآمد و افزایش سطح اشتغال، موضوعی است که از پشتوانه علمی، عقلی و تجربی برخوردار است و سرنوشت فروپاشی اقتصادی کشورهایی که زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم نکردند از جمله اتحاد جماهیر شوروی سابق، تجربه‌ای است برای ما که انشاالله با تمام توان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنیم، تا بتوانیم با تکیه بر توان و تولید داخلی خود اتکایی و خودکفایی را که لازمه ی استقلال کشور است؛ پایدار نماییم.

 فرماندارویژه لارستان وضعیت فعلی کشور را شرایط ویژه قلمداد کرد و سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی که برای ایجاد درآمد و ایجاد اشتغال فعالیت می‌کنند را سرداران عرصه ی جنگ اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: اولویت اول ما در کشور که از پشتوانه های همه جانبه ای برخوردار است، حمایت از سرمایه‌گذاری رونق تولید و ایجاد اشتغال می باشد.

 حسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لارستان یکی از قطب های اصلی تولید پنبه در کشور و استان است، به طوری که ۵۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت پنبه را دارد که حدود ۳۳ درصد از پنبه استان را تولید می کند.

 معاون استاندار فارس با عنایت به اینکه این دومین کارخانه تولید پنبه پاک کنی در لارستان است، اذعان داشت: ظرفیت تولید پنبه در شهرستان بالاست و بر همین اساس با تشویق، ترغیب و حمایت از سرمایه گذار، در سریع‌ترین زمان ممکن سعی کردیم مجوزهای مربوطه را از دستگاه‌های مربوطه استان اخذ نماییم.

نماینده عالی دولت در لارستان در پایان تاکید کرد: انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولین محلی و شهرستانی حمایت لازم را داشته باشند تا با توجه به توانمندی، انگیزه و حمایت سرمایه گذار بتوانیم در چند ماه آینده کارخانه پنبه پاک کنی روستای ده فیش بخش بنارویه را وارد چرخه تولید کنیم.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آقای محمد کمالی در حال احداث می باشد.

اضافه می گردد که ظرفیت مواد اولیه این کارخانه ۶۵۰۰ تن و ظرفیت تولید سالیانه آن ۲ هزار تن می‌باشد که با بهره برداری این طرح، زمینه اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در بدو ورودش به روستای ده فیش به گلزار مطهر شهداء رفت و به شهدا والامقام این روستا ادا احترام کرد.

 ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین