شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۲ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

توزیع بیش از ۴ هزار کیلو جو رایگان در گراش

در راستای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم جو در بین مرتعداران شهرستان گراش توزیع شد. به گزارش میلاد لارستان…

در راستای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها ۴ هزار و ۲۰۰ کیلو گرم جو در بین مرتعداران شهرستان گراش توزیع شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شهسواری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش ، گفت: این اقدام با هدف تشویق مرتعداران در جلوگیری از چرای غیر مجاز و بی رویه در عرصه‌های طبیعی و نیز احیا مناطق آسیب دیده اجرا و بر این اساس چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم جو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تهیه و در بین ۴۴ نفر ازمرتعداران صاحب پروانه توزیع شد.

او، با اشاره به اجرای طرح بیولوژیک در سطح ۳۰۰ هکتار از مراتع گراش در پارسال، بیان کرد: محل اجرای این طرح از مناطق بسیار ضعیف به لحاظ پوشش مرتعی و در روستای لب اشکن از توابع بخش مرکزی موقعیت دارد که پارسال با کاشت گونه ماش گرمسیری به صورت کپه کاری احیا شده است.

شهسواری، تصریح کرد: با برگزاری کلاس‌های توجیهی برای دامداران و مرتعداران و بکارگیری قرق بان از چرای بذور سبز شده ممانعت و در حال حاضر نیز محدوده مورد نظر از وضعیت مناسبی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گراش، ادامه داد: با ادامه این روند و تداوم عملیات حفاظت و قرق شاهد احیاء و توسعه عرصه‌های طبیعی و کاهش تخریب این عرصه‌ها باشیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین