پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مشارکت در ساخت مسکن برای محرومان در قالب پویش «هر خشت به نیت یک شهید» در لارستان

حضور فعالانه گروه‌های جهادی در لارستان در عرصه‌های مختلف قابل تمجید است که احداث یا تعمیر مسکن و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در قالب…

حضور فعالانه گروه‌های جهادی در لارستان در عرصه‌های مختلف قابل تمجید است که احداث یا تعمیر مسکن و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در قالب طرح بزرگ و ملی کمک‌های مؤمنانه در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.

به گزارش میلاد لارستان، این روزها، در کنار بلیه‌ای که هم کشور عزیز ما و هم عالم بشریت را درگیر کرده، در همین گوشه و کنار کشور، در گمنامی و دور و از هیاهو، تابلوهایی وصف‌ناشدنی از ایثار در حال رقم خوردن است.

این‌روزها صحنه‌هایی ناب از جوشش عشق و عاطفه و ایمان در کارزار مبارزه با ویروس کرونا دیده می‌شود که یک بخش آن و البته اقدامی بزرگ، مشارکت آحاد  جامعه با محوریت جوانان و بسیجیان در قالب کمک‌های مؤمنانه مشاهده می‌شود.

کمک‌های مؤمنانه با ایده‌های ناب دست‌اندرکاران که عمده آنان جوانان هستند، امروز گستره زیادی یافته است که برخی از آن را می‌توان در قالب جمع‌آوری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، کمک‌های نقدی به نیازمندان، پویش بخشش اجاره‌بها، پویش نذر خون، خرید برای افراد نیازمند و بیمار و ناتوان و سالمند، تهیه لوازم‌التحریر، خرید گوشی برای دانش‌‌آموزان بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه نوعروسان و غیره اشاره کرد.

ساخت مسکن برای محرومان که پیش از هم‌نشینی با کرونا نیز توسط جهادگران بسیجی رواج داشت، هنوز دارای رنگ و لعاب است و همچنان موردتوجه قرار دارد.

در این خصوص ابوالفضل اقتصادی‌فرد مسوول قرارگاه جهادی «شعبان» لارستان با تأکید بر اینکه کمک به هم نوع می‌بایست دغدغه همه اقشار جامعه باشد، اظهار داشت: فعالیت‌های جهادی راهی برای خودسازی و جلب رضای خداست.

وی با تشریح اهم فعالیت‌های قرارگاه جهادی شعبان، افزود: این قرارگاه در ابعاد گسترده‌ای نظیر فعالیت‌های عمرانی نظیر احداث خانه برای نیازمندان، ساخت زمین ورزشی، مسجد و حسینیه در مناطق محروم، دستگیری از بیماران نیازمند، تهیه وسایل منزل به‌صورت جزئی برای اقشار آسیب‌پذیر و تأمین جهیزیه نوعروسان، پرداخت وام بدون بهره، توزیع اقلام خوراکی و بسته‌های معیشتی اقدام می‌کند.

مسوول قرارگاه جهادی «شعبان» لارستان با بیان اینکه این گروه از بسیجیان و آحاد مختلف جامعه جذب نیرو داشته است، تصریح کرد: تعداد ثابت اعضای شورای مرکزی قرارگاه شعبان ۱۲ نفر و تعداد اعضای جهادگر این قرارگاه ۲۸۰ نفر است که متناسب با برنامه‌ها در اجرای آن فعالیت دارند که اصلی‌ترین هدف جهادگران، گره‌گشایی از کار نیازمندان و رفع محرومیت از چهره جامعه است.

این جهادگر بسیجی با برشمردن اهم فعالیت‌های جهادگران قرارگاه شعبان از ابتدای شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: تهیه و توزیع ۴۷۰۰ پُرس غذای گرم، توزیع ۴۵۰ بسته معیشتی، توزیع ۲۳۰ کیلوگرم گوشت، تهیه و پخش ۷۲۰۰ محلول ضدعفونی، ماسک، دستکش توسط جهادگران با همت بلند خیرین و مردم نوع‌دوست در بین مناطق محروم بخش مرکزی لارستان انجام شده است.

وی از خرید و اهداء ۲ دستگاه آبگرم، یک دستگاه ماشین لباسشویی، یک مخزن یک هزار لیتری آب، ۲ دستگاه یخچال، یک تخته فرش، یک عدد اجاق گاز در مجموع با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۹ میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام ضروری بدون سود با اقساط بلندمدت به افراد آبرومند پرداخت‌شده است.

اقتصادی‌فرد با بیان اینکه به مناسبت هفته وحدت حمام و سرویس بهداشتی که با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰  میلیون تومان با پیگیری‌های قرارگاه جهادی شعبان احداث شده بود، در یکی از روستاهای لارستان افتتاح شد، گفت: در قالب پویش‌های متعددی و انتشار فراخوان‌های آن در فضای مجازی نظیر انفاق لبخند، ضیافت حسینی، یک خشت در بهشت، هر خشت به نیت یک شهید، آحاد جامعه نسبت به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام شده است.

وی با تشریح پویش‌هایی مانند «یک خشت در بهشت» یا «هر خشت به نیت یک شهید» سعی شده تا با جمع‌آوری کمک‌های نقدی مشکلات ساختمانی جزئی و کلی خانواده‌های کم‌برخوردار رفع شود، تصریح کرد: در این پویش‌ها از کارهای تأسیساتی، تعمیر لوازم منزل، تعمیر خانه، احداث اتاق یا سرویس بهداشتی و غیره با رعایت استانداردهای لازم صورت می‌گیرد و خیرین می‌توانند در این زمینه کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۳۹۳۴۶۱۰۳۲۴۱۷۲۲۸ به نام فیروزمندانه واریز کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۸:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین