چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ارائه گزارش رئیس بیمارستان لار از اجرای 5 پروژه به خبرنگاران

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان وضعیت اجرای ۵ پروژه بزرگ در حال اجرای این بیمارستان را برای خبرنگاران تشریح کرد. به گزارش میلاد لارستان، طی برنامه‌ای تور پروژه‌گردی با حضور…

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان وضعیت اجرای ۵ پروژه بزرگ در حال اجرای این بیمارستان را برای خبرنگاران تشریح کرد.

به گزارش میلاد لارستان، طی برنامه‌ای تور پروژه‌گردی با حضور جمع معدودی از اصحاب رسانه با همراهی رئیس مرکز درمانی آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار از پروژه‌های بزرگ در حال اجرا این بیمارستان توسط خبرنگاران بازدید و آنان در جریان روند ساخت و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها قرار گرفتند.

در این برنامه از ۵ پروژه توسعه فیزیکی فضای اورژانس، پانسیون پزشکان، اتاق عمل ۹ اتاقی، بخش زنان، بخش مراقبت‌های ویژه اطفال picu مورد بازدید قرار گرفت.

بهره‌برداری از اورژانس جدید تا ۳ ماه آینده

نخستین پروژه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت، طرح توسعه اورژانس بود. رئیس مرکز درمانی آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار در تشریح جزئیات این پروژه با بیان اینکه با بهره‌برداری از قسمت جدید طی ۳ ماه آینده، امکان تفکیک کردن اورژانس بیماران کرونایی و غیرکرونایی فراهم می‌شود، اظهار کرد: با توسعه این قسمت، فضای اورژانس بیمارستان گسترش می‌یابد و تعداد تخت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

امین‌ والی‌پور با بیان اینکه این پروژه با مشارکت ۶۰ درصدی دانشکده علوم پزشکی لارستان و ۴۰ درصدی خیرین در حال اجراست، عنوان کرد: در مجموع برای اورژانس جدید ۲۵ تخت پیش بینی شده که این بخش شامل اتاق عمل، گچ‌گیری، معاینه، ایزوله عفونی، ایزوله روانی، استراحت پرستاران و پزشکان، سالن کنفرانس و غیره می‌شود.

با اوج‌گیری کرونا نیاز به مصرف اکسیژن به ۹۰۰ لیتر می‌رسد

ساختمان اکسیژن‌ساز بیمارستان لار نیز پس از شیوع کرونا روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد. به گفته امین والی‌پور برای این ساختمان پیش بینی ۳ دستگاه ۵۸۰ لیتر اکسیژن‌ساز شده است، افزود: در حال حاضر یک دستگاه ۵۸۰ و یک دستگاه ۲۵۰ لیتر اکسیژن‌ساز در این ساختمان وجود دارد که گمان می‌رود با اوج‌گیری کرونا نیاز به مصرف اکسیژن به ۹۰۰ لیتر هم برسد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز با وجود این دستگاه‌ها همچنان کمبود احساس می‌شود و در صورت لزوم با کپسول‌های دستی تقویت می‌شود، تصریح کرد: در حالت عادی نیاز به اکسیژن ۳۰۰ لیتر است اما به جهت بیماری کرونا و فعال بودن اتاق‌های عمل، نیاز به اکسیژن افزایش چشمگیری می‌یابد و در صورت تجهیز ساختمان اکسیژن ساز به یک دستگاه ۵۸۰ لیتری، با توجه به اضافه‌شدن بخش‌های جدید، در آینده به مشکل برنمی‌خوریم.

ساخت ۲۷ واحد مسکونی برای پزشکان

دیگر پروژه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت، پانسیون پزشکان بود. رئیس مرکز درمانی آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار هدف از احداث این ساختمان مسکونی را تأمین منزل برای پزشکان طرحی دانست و بیان کرد: طبق قانون وزارت بهداشت دانشکده‌های علوم پزشکی مؤظف به تأمین مسکن پزشکان طرحی هستند.

وی با اشاره به استقرار ۷۰ پزشک متخصص در سطح لارستان، ادامه داد: تاکنون به دلیل عدم برخورداری از ساختمان مسکونی پزشکان، به ناچار برای پزشکان ساختمان اجاره می‌شد اما با همت خیرین و بنیاد نیک اندیشان هاشمی در فاز نخست ۲۷ واحد جدید در سه ساختمان ۹ واحدی احداث شده است.

والی‌پور با بیان اینکه برای احداث ۹ واحد دیگر نیز زمین مورد نیاز پیش‌بینی شده و هنوز اقدامی برای ساخت آن صورت نگرفته است، تصریح کرد: با تأمین برق مورد نیاز ۲۷ واحد مسکونی ساخته شده، این پروژه نیز تا یک ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

قول مساعد استاندار فارس برای بودجه تأمین برق

این پزشک با اشاره به بر اینکه برای تأمین برق این واحدهای ساختمانی نیاز به یک میلیارد و نیم بودجه است، عنوان کرد: در سفر اخیر استاندار فارس به لارستان و در بازدید از این پروژه، قول مساعد همکاری در تأمین هزینه مورد نیاز داده شد.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) متراژ هر واحد ساختمانی را بین ۹۰ تا ۱۱۰ متر برشمرد و گفت: در مجموع برای احداث این پروژه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بودجه صرف شده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین امکانات رفاهی برای پزشکان منجر به ماندگاری متخصصان می‌شود و خوشبختانه به همت بلند خیرین و مردم در شهر لار زیرساخت‌های مناسبی در این خصوص فراهم شده است، ادامه داد: با بهره‌برداری از پانسیون پزشکان علاوه بر کاهش هزینه‌ها برای دانشکده علوم پزشکی، دسترسی به پزشک تسهیل می‌شود و از طرفی موجب جذب بیشتر متخصصان خواهد شد.

۵ متخصص به صورت ۲۴ ساعته می‌بایست زیر سقف بیمارستان باشند

رئیس بیمارستان شهر لار با اشاره به اینکه پزشکانی نظیر بیهوشی، داخلی، طب اورژانس، جراح و زنان می‌بایست در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در بیمارستان حضور داشته باشند، گفت: برای دسترسی بهتر به این پزشکان، ساختمان مسکونی در داخل محیط بیمارستان اختصاص می‌یابد.

والی‌پور با بیان اینکه تعداد اتاق عمل‌های موجود در بیمارستان امام رضا(ع) ۴ تخت است و با توجه به افزایش تعداد متخصصان و جراحان و از طرفی به منظور کاهش مراجعات مردم به سایر مراکز درمانی در شهرهای دیگر بخش قلب در بیمارستان لار در حال راه‌اندازی است، خاطر نشان کرد: سی‌تی‌اسکن ۱۲۸ اسلایس برای مشکلات قلبی در بیمارستان لار مستقر شده و در ادامه آن اگر نیاز به آنژیوگرافی داشت، ساختمان مورد نیاز آن در حال احداث است.

وی از احداث ساختمان‌های «آی سی یو» و اتاق عمل قلب خبر داد و گفت: امید می‌رود با احداث ساختمان و تجهیز آن در آینده به بیماران قلبی در بیمارستان لار خدمات ارائه کرد.

ساخت و بهسازی ۹ اتاق قلب در ۲ فاز

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار با بیان اینکه ساختمانهای مورد نیاز بخش قلب در ۲ فاز احداث می‌شود، تصریح کرد: فاز نخست این بنا با ۵ اتاق عمل تا بهمن‌ماه سال جاری به اتمام می‌رسد که دو اتاق عمل برای انجام عمل‌هایی که نیاز به اشعه دارد، سُرب‌کوبی شده و در همه این اتاق‌ها تمامی استانداردها در نظر گرفته شده است.

این مسئول برای فاز بعدی که شامل بهسازی ۴ اتاق عمل موجود است، خیرین اعلام آمادگی کرده‌اند، یادآور شد: برای انجام این پروژه نیز با مشارکت ۶۰ درصدی اعتبارات دولتی و ۴۰ درصدی خیرین به اجرا درمی‌‌آید.

والی‌‌پور با ابراز خرسندی از تأمین زیرساخت‌های فراهم‌شده در بیمارستان امام رضا(ع) شهر لار، تأکید کرد: مردم می‌بایست به امکانات تأمین شده و همچنین متخصصان فعال در این مرکز آموزشی درمانی اعتماد کنند و نیازهای درمانی‌شان در خود شهر لار بدون مراجعه به سایر شهرها برطرف کنند.

ارائه خدمات بهتر نیازمند تأمین تجهیزات است

وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بیمارستان، اتاق عمل است که نزدیک به ۱۳ میلیارد در فاز اول کار شده است و برای تجهیزات به ۱۰ میلیارد نیاز داریم؛ در واقع، هزینه هر وسیله اتاق عمل نزدیک به ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون می‌شود  که بخشی از تجهیزات تأمین شده است.

رئیس بیمارستان شهر لار از فعالیت ۳ نوع جراح مغز اعصاب، جراح مجاری اداری، جراح عمومی و ۶ متخصص زنان، ۲ متخصص ارتوپد و غیره در این بیمارستان خبر داد و گفت: فضای کار در اختیار متخصصان قرار می‌گیرد اما اگر تجهیزات موجود نباشد در عمل کاری صورت نمی‌گیرد که از خیرین تقاضا می‌شود در خرید وسایل اتاق عمل مشارکت کنند که به طور قطع باعث بهبود خدمات و جلوگیری از مراجعه مردم به سایر شهرها می‌شود.

دستگاه «ام‌آرآی» یک دستگاه مکمل نیاز دارد

والی‌پور درخصوص یکی از نیازهای مورد نیاز برای بهبود ارائه خدمات مربوط به  دستگاه ام آر آی افزود: متاسفانه یکی از چیزهایی که نداریم یک دستگاه اکسیژن خون (پالس اُکسیمتری) است که قیمت آن نزدیک به ۱۵۰ میلیون است و اگر بتوانیم آن را با کمک خیران فراهم کنیم می توانیم برای بیماران بدحال، کودکان و بیمارانی که ترس دارند زیرنظر بیهوشی، ام آر آی را انجام دهیم تا مردم مجبور نشوند برای ام آر آیِ کودکان، بیماران بدحال و کسانی که ترس دارند به جهرم و شیراز بروند.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) لار با اشاره به اینکه بیمارستان جایی برای اشتغال‌زایی جوانان است اظهار کرد: هرچه بیشتر بتوانیم وسیله و تجهیزات بخریم و خدمات را بیشتر کنیم جوانان‌مان را هم بیشتر می‌توانیم سر کار بیاوریم و هر چه رفت و آمد در جاده‌ها کمتر شود تصادفات نیز کمتر می‌شود.

کنترل اتاق بیماران با دوربین مداربسته توسط پرستاران

وی با بیان اینکه بخش‌های جدید را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوان در آن مانیتور قرار داد و پرستار بتواند همه اتاق‌ها را از station (ایستگاه پرستاری) تحت نظر داشته باشد، ادامه داد: در بیشتر بخش‌ها مانیتور مرکزی داریم که اگر مریض بدحالی در بخش باشد پرستار می‌تواند از ایستگاه پرستاری به آن نظارت داشته باشد.

والی‌پور با تأکید بر اینکه  بیمارستان لار جزو معدود بیمارستان‌هایی باشیم که بخش مراقبت‌های ویژه‌اش (CCU و ICU) اتاق به اتاق است، یعنی مریض اتاق اختصاصی دارد و می‌تواند ایزوله شود، بیان کرد: ایستگاه پرستاری هم در وسط قرار گرفته که بتواند احاطه کاملی بر اتاق‌ها داشته باشد.

دیگ‌بخار و آب گرم بیمارستان نیازمند بهسازی است

این پزشک تعویض هر چه سریع‌تر لوله‌های تجهیزاتی دیگ بخار و آب گرم بیمارستان لار را الزامی دانست و تأکید کرد: این کار نزدیک به ۱۰میلیارد هزینه نیاز و چون مبلغ بسیار سنگینی است باید حتما کمک کنند این مهم با مشارکت خیرین انجام شود.

وی با ابراز امیدواری درخصوص اضافه شدن یک دستگاه CT SCAN  ۱۶ اسلایس در آینده نزدیک به این مرکز درمانی، افزود: این مهم می‌تواند موجب تسهیل در ارائه خدمات مطلوب‌تر می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه تعمیر دستگاههای معیوب مورد توجه مهندسان تأسیسات است، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون در بخش تجهیزات تأسیساتی و پزشکی اقدامات مناسبی صورت گرفته و توانسته‌ایم تاکنون به موفقیت‌های خوبی دست یابیم که از جمله آن تعمیر دستگاه بزرگ اتوی پتو، پرده، ملحفه بیمارستانی است که ۱۰ سال بلااستفاده افتاده بود.

وی با تمجید از نجابت و فرهنگ بالای مردم لارستان، یادآور شد: خوشبختانه در زمینه ارائه خدمات در بخش اورژانس به تعداد بسیار معدود بیماران مربوط به مجروحیت در دعواها دیده می‌شود و از طرفی تاکنون موردی از درگیری فیزیکی با پزشکان و پرستاران دیده نشده است که نشان از فرهنگ مردم است.

والی‌پور به فعال بودن ۱۰ تخت در بخش NICU یا نوزادان اشاره و از اضافه شدن ۵ تخت جدید خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۵ تخت در بخش ICU بزرگسالان وجود دارد و در آینده نزدیک نیز ۱۰ تخت ویژه NICU یا همان بخش اطفال افزوده می‌شود.

به گفته رئیس بیمارستان امام رضا(ع) لارستان با بهره‌برداری از ۵ پروژه در حال اجرا، تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۲۴۰ تختخواب به ۳۴۰ تخت افزایش پیدا می‌کند.

عکاس: ابوذر بیغرض

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین